• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5680 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۶ دي

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بچه‌ها در نيمه ‌دوم بازي با فلسطين دلسوزانه بازي كردند!

الان كه برديم بايد برويم دنبال ضعف‌هاي‌مان

روزبه‌  دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتبال كشورمان در اولين بازي‌اش در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا قدرتمند ظاهر شد و توانست با نتيجه چهار بر يك از سد فلسطين بگذرد. البته رقيب كشورمان جزو تيم‌هاي درجه سه فوتبال آسيا به حساب مي‌آيد و در بازي‌هاي بعد به خصوص در مراحل حذفي عيار تيم ملي مشخص خواهد شد اما در هر تورنمنتي، پيروزي در ديدار اول بسيار ارزشمند است. ‌حالا بچه‌هاي تيم ملي با انگيزه بيشتري به مصاف ديگر رقباي‌شان مي‌روند. براي تحليل فني اين بازي با بهزاد داداش‌زاده تماس گرفتيم. در ادامه، تحليل اين پيشكسوت تيم ملي را مي‌خوانيد.

 

بازي تيم ملي مقابل فلسطين را تماشا كرديد؟

هرچي باشد تيم ملي است و مي‌بينيم ديگر!

بازي به لحاظ فني چطور بود؟

نمي‌شد از قبل پيش‌بيني كرد اما نتيجه خوب بود و تيم مقابل چيزي براي گفتن نداشت. اگر گل نمي‌خورديم بهتر بود اما اين هم جزيي از بازي است. اگر گل نمي‌خورديم هم بيرانوند ركورددار مي‌شد و تنها تيم مدعي بوديم كه با گل زده بالا و بدون
گل خورده بازي‌ها را شروع مي‌كنيم و خط و نشاني براي رقبا مي‌كشيديم.

نظر شما درباره تركيب اوليه تيم ملي چيست؟

تركيب متفاوت با بازيكنان متفاوت بود. خوبي‌اش اين است كه بچه‌ها مي‌خواهند قهرمان شوند. با اينكه مي‌گفتند بچه‌ها پا به سن گذاشته هستند، اما نبايد مغرور شويم چون فلسطين تيمي نبود كه ما را اذيت كند.

گل بدي هم‌ دريافت كرديم. اين اشتباهات مقابل تيم‌هاي بزرگ‌تر قابل جبران نيست.

اتفاقا مقابل اين‌جور تيم‌ها اشتباهات ما ديده شود خوب است. در روزي كه برديم اشتباه داشتيم حالا نبايد در بازي‌هاي حساس‌تر اشتباه كنيم. يعني هرقدر كم‌اشتباه باشيم، موفق‌تر هستيم. قطعا در اين تورنمنت‌ها تيمي كه كمتر اشتباه كند قهرمان مي‌شود. نبايد در باد اين برد باشيم و بايد مربيان فيلم بازي را آناليز كرده و اشتباهات و نقاط ضعف را به بچه‌ها گوشزد كنند. اين اشتباهات را مقابل تيم‌هاي بزرگ داشته باشيم قابل جبران نيست.

در نيمه دوم به نظر مي‌رسيد بچه‌ها از زدن گل‌هاي بيشتر اشباع شده بودند. اين‌طور نبود؟

بله. همين‌طور است و به لحاظ روحي و رواني طبيعي هم هست. ما كلا به تيم فلسطين عرقي داشتيم ‌و احساس مي‌كنم بچه‌هاي ما دلسوزانه‌تر بازي كردند! همه ما به كشورهايي مثل فلسطين و سوريه و لبنان و عراق لطف زياد داريم و اين هم باعث مي‌شود در مستطيل سبز كمي با آنها مدارا كنيم اما مطمئن باشيد آنها اين لطف را به ما ندارند و اگر به عراق و سوريه بخوريم بدترين بازي را مقابل ما انجام مي‌دهند و در تاريخ بازي‌ها هم نشان داده شده.

فكر مي‌كنيد به بچه‌ها توصيه كردند كمتر به فلسطين گل بزنند؟

توصيه كه نه اما هرچي باشد فلسطين است.

در دوران بازي شما، توصيه مي‌كردند مقابل اين تيم‌ها كمتر گل بزنيد؟

نه. پيش نيامده.

بگذريم، تيم‌هاي مدعي مثل ژاپن هم با گل خورده جام را شروع كردند. در اين باره چه نظري داريد؟

هميشه در هر ‌تورنمنتي بازي اول خيلي اهميت دارد. فرقي هم نمي‌كند چه تيمي باشد اما همان‌طور كه گفتم اگر گل نمي‌خورديم اولين تيم مدعي بوديم كه بدون گل خورده و با گل زده بالا برنده مي‌شديم.

به نظرم در اين بازي ضعف و اشتباهات مشخص شد بهتر است و مي‌شود در بازي‌‌هاي بزرگ‌تر از آن درس گرفت. قبول داريد؟

بله. ‌الان كه برديم برويم ضعف‌ها را پيدا كنيم. تيمي موفق است كه در زمان پيروزي به دنبال معايبش باشد.‌ لايه‌هاي دفاعي ما بايد مطمئن‌تر بازي كنند و بيشتر و بهتر يكديگر را پوشش دهند.‌

زماني گل خورديم كه شجاع از زمين بيرون آمد و مجيد حسيني به جايش بازي مي‌كرد.

اين را بايد مربي پاسخ دهد. چرا شجاع تعويض شد؟ معتقدم حسيني دفاع خوبي است اما به درد تيم ملي فعلي نمي‌خورد. قبلا هم اين اشتباهات را داشتيم با اين حال نظر مربي اين است.

فلسطين چطور تيمي بود؟

تيم‌هايي مثل فلسطين و لبنان شخصيت پيروزي ندارند. در افتتاحيه بازي‌ها هم وقتي در دقيقه ۶ لبنان گل خورد دچار شوك‌ شدند كه حالا گل را آفسايد گرفتند. اين تيم‌ها د‌وندگي بالايي دارند اما شخصيت برد ندارند. آنها پرس را خوب انجام مي‌دهند و بازيكنان خلاق ندارند و شاكله تيم‌هاي‌شان ضعيف است.

با بازي‌هايي كه تا اين حالا انجام شده به نظر شما تيمي مي‌تواند سورپرايز مسابقات باشد يا قدرت‌هاي سنتي بازهم شانس اصلي قهرماني هستند؟

نمي‌شود گفت مدعيان فقط همان قدرت‌هاي هميشگي هستند. تيم‌هايي مثل عراق و سوريه هم مي‌توانند شانس داشته باشند.

تيم ملي ما چطور؟

ما هميشه مدعي بوديم اما نبايد دست‌كم بگيريم ضمن اينكه بازي‌هاي تداركاتي خوبي نداشتيم، اما مي‌توانيم در مرحله گروهي به خصوص مقابل امارات خودمان را محك بزنيم.

از ‌الان بايد براي حضور در مرحله حذفي برنامه‌ريزي كنيم؟

از الان كه نمي‌شود. هيچ كسي از فرداي خودش هم خبر ندارد. بايد ديد در ادامه بازي‌ها چه پيش مي‌آيد.

صحبت پاياني شما؟

ما هم مثل همه ايراني‌ها دوست داريم تيم ملي ما موفق باشد. بايد نگاه مثبتي داشته باشيم و حمايت‌ كنيم تا بتوانيم بعد از سال‌ها جزو ۴ تيم برتر باشيم.

ضمن اينكه حضور تماشاگران در قطر براي ما خيلي خوب است و باعث دلگرمي بازيكنان مي‌شود فدراسيون بايد تدبير بينديشد و امكانات لازم را فراهم‌ كند تا بازي به بازي كه حساس‌تر مي‌شود ‌تماشاگران ‌ما بتوانند به استاديوم‌ بروند تا يار دوازدهم‌ تيم ‌ملي باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون