• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5683 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ دي

اطلاعيه‌ سوم وزارت اطلاعات پيرامون فاجعه‌ تروريستي كرمان

دستگيري تعدادي از سركردگان داعشي مرتبط با حادثه كرمان

وزارت اطلاعات در اطلاعيه سوم خود پيرامون فاجعه تروريستي كرمان از دستگيري تعدادي از سركردگان داعشي و انتقال آنها به بازداشتگاه‌هاي كشور خبر داد.متن اطلاعيه وزارت اطلاعات به شرح زير است: 
باسمه تعالي
در پي وقوع فاجعه غمبار در مراسم سالگرد شهادت سردار بزرگ مبارزه با تروريسم تكفيري، شهيد سپهبد قاسم سليماني (ره) در كرمان و در ادامه جمع‌آوري‌هاي گسترده اطلاعاتي و تدابير امنيتي در داخل و خارج از كشور، اطلاعات قابل توجهي از لايه‌هاي دخيل در طراحي و اجراي آن عمليات تروريستي حاصل شد. به‌دنبال آن تعداد ديگري از عناصر مرتبط با واقعه مذكور، در سطوح برخي سركردگان گروهك مزدور داعش تا عوامل عملياتي و از اتباع چند كشور، شناسايي، بازداشت و به بازداشتگاه‌هاي كشور منتقل شدند. با توجه به ادامه‌دار بودن عمليات آفندي و پدافندي و استمرار حضور مترصّدِ سربازان گمنام امام زمان(عج) در محيط‌هاي هدف، ذيلا به بخش ديگري از اطلاعات حاصله و اقدامات صورت گرفته اشاره مي‌گردد: 
۱) دو تروريست تكفيري كه چند روز پس از حادثه جنايتكارانه كرمان، با هدف انجام عمليات مجدد در ديار كريمان وارد كشور شده بودند، با تدابير هوشمندانه و اقدام فداكارانه سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌كل اطلاعات استان كرمان به محاصره دلاورمردان گمنام كرماني درآمده و در تيراندازي‌هاي متقابل، هر دو عنصر تكفيري به هلاكت رسيدند. در اين عمليات، سناريوي دومرحله‌اي و خطرناك حمله به يكي از مراكز انتظامي (حمله مسلحانه به مركز مورد نظر، سپس دام‌گذاري انفجاري در مسير نيروهاي كمكي)، خنثي شد و دو تروريست تكفيري از اتباع بيگانه از پاي درآمدند. همچنين دو بمب دست‌ساز بسيار قوي به وزن بيست كيلوگرم توقيف شد. علاوه بر بمب‌ها، ۱۰ عدد چاشني الكتريكي، ۴ عدد چاشني ساده، يك قبضه مسلسل ‌ام پي۴ امريكايي همراه با ۸ تيغه خشاب و ۲۷۸ عدد فشنگ، و يك قبضه مسلسل كلاشينكف همراه با ۵ تيغه خشاب و ۱۸۱ عدد فشنگ، ۷ قبضه نارنجك، ۲ عدد دوربين معمولي و ديد در شب، ۲ دستگاه بي‌سيم، ۳ عدد ريموت، ۱۲ متر سيم با فتيله باروتي و الكتريكي و مقادير قابل توجهي تجهيزات مرتبط ديگر كشف و ضبط شد.
۲) بازداشت يكي از سركردگان (به‌اصطلاح اميران) داعشي به‌نام «محمد عمران تنوير» با نام مستعار «ابوعمران». وي از اُمراي داعش موسوم به ولايت خراسان بوده است. نامبرده كه متخصص بمب‌سازي گروهك مزدور داعش است، از مرتبطين «عبدالله تاجيكي» (مندرج در اطلاعيه دوم اين وزارتخانه) بوده است. محمد عمران تنوير حدود ۸ سال پيش به داعش پيوسته، در چند كشور منطقه حضور داشته و به عنوان يكي از اُمراي گروهك مزدور داعش ارتقا يافته است. تحقيقات از نامبرده ادامه دارد.
۳) بازداشت يكي ديگر از به اصطلاح اميران داعشي به نام «مهتاب» (مذكر) كه او نيز از عوامل مرتبط با «عبدالله تاجيكي» بوده و با طراحي عبدالله، در پوشش كارگري وارد كشور شده بود. اين فرد نيز در مرحله بازجويي قرار دارد.
۴) شناسايي و بازداشت تروريستي ديگر از سركردگان موسوم به داعش خراسان همراه با چهار نفر از اعضاي تيم وي. او فردي آموزش ديده، كاملا آشنا به روش‌هاي حفاظتي و شگردهاي امنيتي، رابط اصلي «عبدالحكيم توحيدي»، فرمانده عمليات تروريستي گروهك كه نقش سرپلِ سركرده فوق‌الذكر با عناصر اعزامي به ايران را ايفا مي‌كرده است. 
۵) شناسايي و بازداشت يك تروريست كه قصد انجام عمليات تروريستي در بارگاه يكي از امامزادگان در حومه شهر مقدس مشهد را داشت. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه نامبرده از طريق فضاي مجازي با گروهك مزدور و امريكا ساخته داعش آشنا و با آن مرتبط شده است. از اين فرد اسلحه و متعلقات آن كشف شده و تحت تحقيق و بازجويي قرار دارد.
۶) و بالاخره شناسايي و رهگيري يكي از سركردگان گروهك صهيونيستي داعش، به نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشيري» كه طبق آخرين ردهاي به دست آمده، وارد منطقه‌اي در غرب تهران شده است. اين تروريست نيز از جمله مرتبطين مستقيم عبدالحكيم توحيدي (فرمانده عمليات تروريستي داعش) بوده كه در گذشته به اتهام طراحي عمليات انتحاري در دانشگاه كابل، بازداشت و پس از يك‌سال حضور در زندان بگرام، از زندان آزاد شده و مجددا به اعمال تبهكارانه روي آورده بود. تاكنون تعدادي از اطرافيان وي (تماما عضو داعش) شناسايي و بازداشت شده‌اند اما شخص محمد عادل عارف (عادل پنجشيري) متواري و تحت تعقيب قرار دارد. لذا ضمن انتشار تصوير اين تروريست سابقه‌دار، از شهروندان گرامي تقاضا دارد هر گونه اطلاعاتي از نامبرده را به ستاد خبري وزارت اطلاعات (شماره ۱۱۳) گزارش فرمايند.
۷) در پايان ضمن تأكيد مجدد بر استمرار جمع‌آوري‌هاي اطلاعاتي و پايش‌هاي امنيتي به صورت همه‌جانبه و شبانه‌روزي، در تمامي مناطق هدف، اعم از داخل و خارج از كشور، همچنان از ملت شريف ايران استدعا دارد كه ضمن حفظ هوشياري كامل، خادمان گمنام خود را مساعدت و هرگونه اطلاعات مرتبط را (به‌ويژه پيرامون تروريست متواري، عادل پنجشيري) به شماره ۱۱۳ گزارش فرمايند. همچنين در تمامي اقدامات اشاره شده از همكاري اعضاي جامعه اطلاعاتي كشور، به‌ويژه دستگاه محترم قضايي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرماندهي انتظامي كشور، برخوردار بوده‌ايم كه از تمامي آنها صميمانه تشكر و قدرداني مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون