• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5683 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ دي

راز كشف جسد راننده كاميون در بزرگراه آزادگان

سارق سابقه‌دار وقتي به دام پليس افتاد كه همدستانش تنها چند روز بعد از دستگيري او در جريان يكي از سرقت‌هاي‌شان مرتكب جنايت شده بودند.

از مدتي قبل پليس آگاهي تهران در جريان باندي خشن قرار گرفت كه به‌ صورت مسلحانه دست به زورگيري مي‌زدند. سرقت‌هاي اين باند در حوالي شهرري، بزرگراه خاوران و مناطق ديگر جنوب پايتخت صورت مي‌گرفت و بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارقان ابتدا به عنوان مسافر سوار بر خودروهاي مسافركش مي‌شدند و با تهديد اسلحه ماشين را سرقت مي‌كردند. پس از آن نيز با خودروهاي سرقتي مسافركشي مي‌كردند و پس از سوار كردن مسافر، با تهديد چاقو و اسلحه، اموالش را زورگيري مي‌كردند.

آنها پس از سرقت، دست و پاي مالباخته‌ها را بسته و از ماشين به بيرون پرتاب مي‌كردند. اقدامات اطلاعاتي براي شناسايي اين باند ادامه داشت تا اينكه پنجشنبه گذشته، ماموران به يك خودروي پژو با پلاك مخدوش مشكوك شدند و راننده را كه قصد فرار داشت، دستگير كردند. در بازرسي از خودرو مقدار زيادي كابل و سيم برق به همراه اسلحه و چاقو كشف و مشخص شد راننده يكي از اعضاي باند خشني است كه پليس در تعقيب آنهاست. با دستگيري اين مرد، تحقيقات براي دستگيري همدستانش ادامه داشت تا اينكه بامداد جمعه، گزارش يك جنايت به قاضي محمدمهدي براعه، بازپرس جنايي تهران اعلام شد. جسد مرد جواني در حوالي بزرگراه آزادگان در حالي كشف شده بود كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود. مقتول راننده كاميوني اهل يكي از شهرهاي غربي كشور بود كه هنگام انتقال محموله باري به تهران، كاميونش خراب شده بود. او در بزرگراه آزادگان سوار بر خودروي سمندي كه 4سرنشين داشت، شده بود و استعلام شماره پلاك سمند نشان مي‌داد كه اين خودرو از سوي باندي كه پليس در تعقيبش بوده به سرقت رفته است. ظاهرا سرنشينان سمند كه اعضاي همان باند بودند براي سرقت اموال راننده كاميون او را به قتل رسانده بودند. حالا و با دستگيري يكي از اعضاي اين باند، تحقيقات براي بازداشت دزدان جنايتكار ادامه دارد.

متهم دستگير شده مي‌گويد شانس آورده كه پيش از اينكه همدستانش مرتكب جنايت شوند، او دستگير شده و نقشي در قتل راننده كاميون نداشته است. او به سوالات ديگر پاسخ مي‌دهد.

 

با اعضاي اين باند چطور آشنا شديد؟

اين تنها باندي نبود كه با آن همكاري داشتم. من همزمان در 2باند ديگر هم عضو بودم. باند اول سرقت خودرو است. باند دوم زورگيري از مسافران است و باند سوم يك باند سرقت كابل و سيم برق است كه گاهي با آنها مي‌رفتم سرقت.

همه‌شان را مي‌شناختيد؟

من از قبل رزومه‌ام را براي سردسته‌هاي هر سه باند فرستاده بودم. البته اين را هم بگويم باند اول و دوم فقط سردسته‌هاي‌شان متفاوت بود و اعضاي باند يكي بودند، چون سابقه‌دار بودم، رزومه خوبي داشتم! آن را براي سردسته‌ها فرستادم و با هر سه باند شروع به همكاري كردم.

مي‌دانيد همدستان‌تان، در يكي از سرقت‌هاي‌شان مرتكب جنايت شده‌اند؟

واقعا از ته قلبم احساس خوش‌شانسي مي‌كنم. بخت با من يار بود كه دستگير شدم، چون اگر با آنها راهي آن سرقت مي‌شدم، ‌الان اتهام قتل در پرونده‌ام بود. همدستانم، هرازگاهي كه طعمه‌ها مقاومت مي‌كردند با چاقو به جان‌شان مي‌افتادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون