• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5686 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳ بهمن

دستور اژه‌اي براي ارسال يك پرونده مهم به دادگاه

فارس نوشت: رييس دستگاه قضا با اشاره به شناسايي و دستگيري تعداد زيادي از عناصر مشاركت كننده، معاونين و پشتيباناني كه به انحاي مختلف در جنايت ۱۳ دي كرمان نقش داشتند، گفت: بر همين اساس به دادستان‌هاي مربوطه دستور مي‌دهم كه با كمك ضابطين هرچه زودتر پرونده‌هاي اين افراد را تكميل و به دادگاه ارسال كنند؛ دادگاه هم با سرعت، پرونده عناصر مزبور را مورد رسيدگي قرار دهد.
حجت‌الاسلام‌ محسني اژه‌اي، ديروز دوشنبه طي سخناني در نشست شوراي عالي قوه قضاييه گفت: صهيونيست‌ها مبادرت به اعمال تروريستي در خارج از ميدان مي‌كنند؛ كمااينكه در روز شنبه هفته جاري به منطقه‌اي مسكوني در كشور سوريه حمله كردند كه در اثر اين اقدام متجاوزانه، ۵ تن از نيروهاي نظامي كشورمان كه به عنوان مستشار و به درخواست دولت سوريه در اين كشور حضور داشتند به شهادت رسيدند. در همين فرصت مجددا شهادت اين نيروهاي نظامي كشور را به خانواده معظم آنها و كليه نيروهاي مسلح و ملت ايران تبريك و تسليت مي‌گويم و اميدواريم كه خون مطهر اين شهدا سبب نابودي كامل و اضمحلال  رژيم صهيونيستي شود.
رييس قوه قضاييه با تقدير و تشكر از مجاهدت‌هاي مخلصانه كليه مدافعان امنيت مردم ايران اسلامي و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي و انتظامي كشور گفت: مدافعان امنيت ايران اسلامي در بخش‌هاي نظامي، امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي با مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي شبانه‌روزي و هوشياري و تدابير خود، اقدامات پيشگيرانه زيادي را ترتيب مي‌دهند و بسياري از توطئه‌ها و عمليات دشمن را خنثي مي‌كنند؛ موضوعي كه از چشمان مردم دور مي‌ماند. بر همين اساس ضروري است از مجاهدت‌هاي آنان كه براي تثبيت و تحكيم امنيت شهروندان، مخلصانه و صادقانه و شجاعانه اقدامات شبانه‌روزي انجام مي‌دهند تقدير به عمل آورد.

دستور اژه‌اي براي ارسال پرونده بازداشتي‌هاي جنايت كرمان به دادگاه

رييس دستگاه قضا تصريح كرد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در بخش‌هاي مختلف از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، تعداد زيادي از عناصري كه به انحاي مختلف در جنايت ۱۳ دي كرمان نقش داشتند اعم از مشاركت‌كنندگان، معاونين و عناصر پشتيبان اين جنايت، شناسايي و دستگير شده‌اند؛ بر همين اساس به دادستان‌هاي مربوطه دستور مي‌دهم كه با كمك ضابطين هرچه زودتر پرونده‌هاي اين افراد دستگيرشده را تكميل و به دادگاه ارسال كنند؛ دادگاه نيز با سرعت، پرونده عناصر مزبور را مورد رسيدگي قرار دهد.
وي با اشاره به بازديد هفته گذشته خود از مجتمع قضايي بعثت و دادسراي ناحيه ۱۶ واقع در جنوب پايتخت، اظهار داشت: قبل از هر چيز بايد از زحمات و خدمات قضات و كاركنان مجتمع قضايي بعثت و دادسراي ناحيه ۱۶ واقع در جنوب پايتخت كه با توجه به مضايق موجود، عملكرد مطلوبي دارند و پرونده‌هاي مهم و بعضا سنگين و حجيمي را مورد رسيدگي قرار مي‌دهند تقدير به عمل آورم. پرونده‌هايي كه در آن مجتمع قضايي مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد بعضا سنگين و پيچيده است؛ تعدادي از اين پرونده‌ها داراي زنداني يا شكاتي هستند لذا بايد سريع مورد رسيدگي قرار گيرند. محسني اژه‌اي تصريح كرد: ضيقِ مكان، يكي از مشكلات مجتمع قضايي بعثت در جنوب پايتخت است كه براي رفع اين مشكل بايد «معاون مالي، پشتيباني و عمراني قوه قضاييه» به همراه «رييس كل دادگستري استان تهران» اقدامي ضربتي و سريع انجام دهند؛ از سويي ديگر در مجتمع قضايي مذكور، حجم بالايي از پرونده‌هاي راكد و مختومه كه مربوط به سال‌هاي قبل است و البته فقط مختص آن مجتمع نيست، انباشت شده‌اند كه بايد براي اين امر نيز اقدامي عاجل و ضربتي صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها