• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5690 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۹ بهمن

مهاجم پيشين پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بعد از يحيي كه استعفا داده شد درويش هم بايد مي‌رفت

با اسم برانكو هواداران را سرگرم كردند، از اول اوسمار را معرفي مي‌كردند

روزبه دلاور

پس از حدود يك ماه انتظار هواداران پرسپوليس سرانجام دستيار يحيي گل‌محمدي به عنوان جانشين او و سرمربي اين تيم انتخاب شد. مديران پرسپوليس در اين مدت مذاكراتي با چند گزينه داشتند كه هيچ‌كدام به سرانجام مثبتي نرسيد، اما انتخاب اوسمار ويرا با انتقادات گسترده هواداران پرسپوليس در فضاي مجازي همراه بود، چرا كه اين مربي برزيلي در تيم‌هايي كه به عنوان سرمربي ايفاي نقش كرده تجربه موفقي نداشته است. ضمن اينكه مديران پرسپوليس در روزهاي ابتدايي جدايي يحيي حرف از جذب يك سرمربي بزرگ خارجي مي‌زدند، اما اوسمار به هيچ‌وجه در حد و اندازه‌هاي يك سرمربي درجه دو هم نيست!

انتخاب سرمربي جديد پرسپوليس و وضعيت اين روزهاي اين تيم بهانه‌اي شد تا با سهراب انتظاري يكي از پيشكسوتان اين باشگاه گفت‌وگويي ترتيب دهيم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

اوسمار سرمربي پرسپوليس شد. نظر شما درباره اين انتخاب چيست؟

از قبل مشخص بود كه هيات‌مديره و درويش با اصحاب رسانه و هوادار بازي مي‌كنند! اسم چندين نفر مثل برانكو را بردند كه در حال مذاكره هستند.

بيشتر توضيح مي‌دهيد؟

خب فكر مي‌كنم از قبل برنامه‌ريزي شده بود. از برانكو و بقيه نام بردند تا هواداران را سرگرم كنند و بگويند ما داريم با آنها مذاكره مي‌كنيم، اما همه اينها بازي بود. اوسمار قبلا انتخاب شده بود، اما ديروز به‌طور رسمي از او نام بردند.

با انتخاب اوسمار مخالف هستيد؟

صورت مساله ايراد داشت. چرا با هواداران بازي كردند؟ مدير باشگاه مي‌گويد پول ندارم بعددر مذاكره از مربي بزرگ مي‌گويد؟ همان اول مي‌گفتيد اوسمار سرمربي پرسپوليس در نيم فصل دوم است چرا اين همه اسم بزرگ را مطرح كرديد؟

اكثرا هواداران موافق حضور برانكو بودند. نظر شما چي بود؟

برانكو شناخت خوبي از فوتبال ما و پرسپوليس داشت و به نظر من هم برانكو خوب بود، اما مي‌دانيد چرا نيامد؟

چرا؟

چون انتظار هواداران پرسپوليس را مي‌داند. اما بعد از گذشت ۴ سال هنوز ماليات او را پرداخت نكرده بودند! اگر به خوبي او را بدرقه مي‌كردند و مي‌گفتند مالياتت را پرداخت كرديم، طبيعي بود كه اين مربي حرفه‌اي و با تجربه را مي‌توانستند، جذب كنند. در ضمن در اين شرايط اقتصادي هم باشگاه كه پول ندارد، نمي‌توانست كار كند.

مربي خارجي ديگري نمي‌توانست هواداران را راضي كند؟

هركي مي‌آمد شناختي از فوتبال ما نداشت و هوادار همين فصل هم انتظار قهرماني دارد. حالا كه اوسمار آمده يك گزينه ايراني خوب در كنارش باشد. البته افشين پيرواني كنارش هست، اما يكي ديگر هم باشد و نكته ديگر اينكه چرا زودتر كار را شروع نكردند؟ وقت را هدر دادند و بازيكني هم به آن صورت جذب نكردند و به نظرم پرسپوليس عقب ماند. يحيي كه رفت با اين وضعيت دو، سه روز بعدش اوسمار را انتخاب مي‌كردند.

هواداران در فضاي مجازي استقبال خوبي از اوسمار نداشتند.

طبيعي بود و حق هم دارند. اوسمار نزديك ۲ سال كنار يحيي بود و زحمت كشيده و توانايي او را زير سوال نمي‌برم. هوادار مي‌گويد اگر قرار بود نتيجه بگيرد كنار يحيي بود و نتيجه مي‌گرفت. حق با هواداران است. من مي‌گويم چرا با اسم‌ها بازي كردند؟ رفتند قطر با برانكو عكس گرفتند بعد توپ را انداختند زمين او و گفتند ما رفتيم دنبال خواسته هواداران اما برانكو نيامد در صورتي كه اين‌طور نيست وگرنه همان ابتدا مدير باشگاه با دست پر سراغش مي‌رفت. پول نداشتند اما دنبال مربي اسم‌دار مي‌گشتند كه خيلي هم عجيب بود.

چه كاري مي‌شود انجام داد تا اين فشارها را از بين برد؟ چون فشارها روي سكوها مي‌تواند به تيم آسيب برساند.

ما كه از داخل باشگاه هيچ اطلاعي نداريم و نمي‌دانيم آنجا چه خبر است. يك روز بازيكن براي مربي استوري مي‌گذارد و يك روز هم خبر مي‌آيد اعضاي هيات‌مديره يكي پس از ديگري استعفا مي‌دهند. معلوم نيست چي به چي است. اما يحيي كه استعفا داد يا استعفا داده شد بهتر بود مديرعامل هم همان زمان استعفا مي‌داد. مديريت اصلا با هوادار روراست نيست.‌ اين هواداران هيچ چشمداشتي ندارند جز اينكه در سرما و گرما كنار تيمش است و انتظار دارند تيم‌شان موفق شود. در اين وضعيت فقط اوسمار بايد با نتايج خوب شرايط را تغيير دهد، اما با يك بازي بد و يك باخت شرايط استاديوم به هم مي‌ريزد و آن وقت درويش كه خودش را زرنگ مي‌داند بايد استعفا دهد!

صحبت پاياني؟

اميدوارم اتفاقات خوبي براي پرسپوليس رخ دهد و اين مسائل زيبنده نام بزرگ پرسپوليس نيست.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون