• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5690 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۹ بهمن

اين برزيلي بهار تهران را مي‌بيند؟

براي اوسمار آقابالاسر ايراني مي‌آورند

به گزارش «اعتماد»، مديران پرسپوليس پس از حدود يك ماه معطلي چشم بازار را كور كردند و كمك مربي يحيي را به عنوان جانشين او انتخاب كردند. يك انتخاب عجيب كه البته با اوضاع بد مالي اين باشگاه دور از ذهن هم نبود. 
اوسمار كه تجربه موفقي به عنوان نفر اول بودن نداشته اين‌بار هم قرار نيست عصاي جادويي رو كند و پرسپوليس را قهرمان كند. اين موضوع را هم هواداران مي‌دانند و هم‌ مديراني كه او را انتخاب كردند. اوسمار كه سرمربيگري پرسپوليس را مديون درويش و چند تا استوري و مصاحبه حمايتي از جانب چند بازيكن تيم است حالا در كنار سيدجلال حسيني و افشين پيرواني وظيفه كوچك قرمزهاي پايتخت را برعهده دارد. دو عضوي كه تعداد بازي ملي آنها از روزهاي سرمربيگري اين مربي بيشتر است و چه بسا كه هردو صلاحيت بيشتري نسبت به اين برزيلي براي هدايت سرخپوشان داشتند!
سياست گردانندگان سيستم‌ مديريتي پرسپوليس براي آينده از همين حالا هم قابل پيش بيني است. ‌از آنجايي كه قرار شده يك مربي ايراني در كنار اوسمار باشد، مي‌شود گفت براي او از همين حالا آقابالاسر گذاشتند تا در صورتي كه در يكي، دو بازي نتيجه بد گرفت سكان هدايت تيم‌شان را به يك مهره ايراني بسپارند. نكته جالب اينجاست كه حسين عبدي هم كانديداي اين سمت است همان فردي كه سال‌ها قبل در مصاحبه‌اي گفته بود يحيي مي‌تواند دستيار پنجمش باشد و حالا دست تقدير و البته‌ شم مديريت باشگاه او را در نزديكي دستياري يكي از دستياران فصل پيش يحيي قرار داده است!
چنانچه عبدي يا هر مربي ديگري با هر كارنامه‌اي بخواهد كمك اوسمار باشد بدون شك چشم به صندلي وي خواهد داشت و در مذاكرات با مديران پرسپوليس هم اين ‌نكته لحاظ خواهد شد. چه بسا احتمال دارد كه اوسمار بهار تهران را نبيند و دستيار ايراني انتخاب شده كار را به دست بگيرد و آن وقت است كه مي‌شود گفت پرسپوليس شبيه ‌يك‌ تكه گوشت قرباني است. مي‌شود گفت تيمي‌ كه تا نيم فصل جزو مدعيان قهرماني بود با يك ‌تصميم اشتباه دست به دست مي‌شود.
پرسپوليس كه در چند سال گذشته مزد ثبات در كادر فني‌اش را گرفته بود با جدايي كريم باقري يكي از تاثيرگذارترين اعضاي كادر مربيگري خود در مسير بي‌ثباتي گام برداشت و در ادامه با كنار گذاشتن يحيي و يك انتخاب پر حرف و حديث مهره‌هاي نيمكت فني‌اش هرز رفت تا وضعيت آنها اضطراري شود.
در شرايط فعلي با بي‌پولي كه در اين باشگاه وجود دارد هماني شد كه مدير پرسپوليس در ابتداي فصل مي‌خواست يعني «قهرمان نشدن براي تحت فشار قرار نگرفتن بابت پرداخت آپشن». بررسي اين صحبت‌ها با كارنامه مديريتي درويش در اين مدت اثبات مي‌كند كه روحيات مدير اسبق سايپا با كار كردن در پرهوادارترين باشگاه ايران سازگار نيست و در نهايت نگراني ميليون‌ها هوادار موضوعي است با سر تيتر «بازگشت به گذشته»! به تعبيري ديگر اين پرسپوليس پتانسيل تبديل شدن به پرسپوليس دهه هشتاد را دارد. اتفاقي كه براي پرسپوليسي‌ها كابوس است و شايد براي تصميم‌گيرندگان فعلي اين تيم رويا!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون