• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5691 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۰ بهمن

حمايت دستيار سابق قلعه‌نويي از او در گفت‌وگو با «اعتماد»

كريم بوستاني: يك باخت هم‌ نداشتيم اما امير را در تلويزيون محاكمه كردند!

سبك بازي شجاع و كنعاني يك شكل است و هيچ كدام بازيساز نيستند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتبال كشورمان پس از كسب سه پيروزي در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا و صدرنشيني در گروه خود چهارشنبه غروب به مصاف تيم ملي سوريه مي‌رود. بازي كه روي كاغذ آسان به نظر مي‌رسد، اما با مسابقاتي كه تا امروز برگزار شده و شاهد آن بوديم در اين جام‌ بازي آساني‌ وجود ندارد. چه بسا مقابل همين‌ سوريه كارمان بيخ پيدا كند! سوريه با هدايت هكتور كوپر آرژانتيني تيمي منسجم و گردن‌كلفت نشان داده كه حداقل در فاز تدافعي عالي عمل مي‌كند. با كريم بوستاني پيشكسوت فوتبال كشورمان كه در سال ۲۰۰۷ يكي از دستياران امير قلعه‌نويي به شمار مي‌رفت و به عنوان مربي تجربه حضور در مسابقات جام ملت‌هاي آن سال را دارد پيرامون وضعيت تيم ملي گپ و گفتي ترتيب داديم كه در ادامه چكيده‌اي از اين گفت‌وگو را مي‌خوانيد.

 

ارزيابي شما از عملكرد فني تيم ملي در مرحله گروهي چيست؟

شروع خوبي داشتيم. البته اينها تيم‌هاي درجه سه آسيا بودند، اما نبايد تيمي مثل فلسطين و هنگ‌كنگ را دست‌كم گرفت، چون اين تيم‌ها كار كردند و پيشرفت داشتند تا به اين تورنمنت برسند. همه از بازي ما با هنگ‌كنگ انتقاد مي‌كردند، اما آن تيم هم تيم بدي نيست، درست است كه ما كمي مقابل اين تيم متزلزل ظاهر شديم با اين حال در بازي با امارات نشان داديم تيم بزرگي هستيم.

درباره بازي با سوريه چه نظري داريد؟

خودم به عنوان بازيكن دوبار مقابل اين تيم بازي كردم. يك‌بار در تهران بازي كرديم كه صفر بر صفر شد و يك‌بار هم در خاك سوريه با كاشته علي پروين برنده شديم. آنها تيم فيزيكي هستند، اما ما هم تيم ايران هستيم و فعلا در رنكينگ فيفا در رده دوم آسيا قرار داريم. با اينكه نمي‌شود فوتبال را پيش‌بيني كرد، اما اگر مثل بازي مقابل امارات انجام داديم دو، سه تا به سوريه مي‌زنيم.

فكر مي‌كنيد بازي آساني مقابل سوريه داريم؟

الان همه تيم‌هايي كه در اين مرحله حضور دارند، خوب هستند. ديديد كه تاجيكستان توانست امارات را حذف كند. نمي‌شود هيچ تيمي را دست‌كم گرفت، تيم‌هاي درجه سه نشان دادند كه كار كردند، اما فوتبال ما شده حياط خلوت بعضي‌ها كه مي‌آيند و مي‌روند! شما ببينيد تيم‌هاي ديگر مربيان بزرگ خارجي آوردند با اين حال ما تيم ايران هستيم. يك نكته ديگر بگويم.

بفرماييد؟

چرا هشت سال كي‌روش بود كسي به او انتقاد نمي‌كرد؟ همه رسانه‌ها پشت كي‌روش بودند! اما از قلعه‌نويي حمايت كه نمي‌كنند هيچ، تخريبش هم مي‌كنند. كي‌روش هشت سال در ايران بود، هيچ جامي نبرد و در دو جام ملت‌ها حذف شديم، اما از او حمايت مي‌كردند حتي يكي مثل اسدي كه فوتبالي و تحصيلكرده است به خاطر كي‌روش كنارش گذاشتند. كي‌روش تيم‌هاي درجه سه آفريقايي را مي‌آورد مثلا يكسري‌ها كه در دوبي كار مي‌كردند و لباس‌شان را در تهران براي آنها تهيه كردند، آمدند بازي كردند و شش، هفت تا گل زدند و براي آن هم ۲۰ هزار دلار پاداش گرفت! رسانه‌هاي ملي هم از او حمايت مي‌كردند.

كي‌روش كه رفت... اگر موافق هستيد درباره جام ملت‌ها گفت‌وگوي‌مان را ادامه دهيم. انتقاداتي از خط دفاعي ما مي‌شود با اين انتقادات موافق هستيد؟

كمي متزلزل هستند. از طرفي محرمي هم مصدوم شده است. دوتاي وسط ما مشكل دارند، دوتا وسط كه از اسكوچيچ حمايت مي‌كردند و ضد كي‌روش بودند در جام جهاني حضور نداشتند. اما فكر مي‌كنم شكل فوتبال اين دو به يك شكل است و هر دو قدرتي هستند و بازيساز نيستند. هر دو باتجربه هستند، اما در يكي، دو بازي متزلزل بودند ان‌شاءالله از اينجا به بعد جا مي‌افتند. ما اگر سوريه را ببريم ان‌شاءالله به فينال هم مي‌رسيم!

در سمتي كه تيم ملي ما در جدول مسابقات است، ژاپن هم حضور دارد‌. نظر شما درباره تقابل احتمالي ايران و ژاپن چيست؟

ژاپن تيم خيلي خوبي است و به كشورهاي اروپايي ۴ تا ۴ تا زده، اما در اين مسابقات مثلا به عراق باخته يا ۲ گل از تايلند خورده. آنها هم يك ضعف‌هايي دارند و مي‌شود از آن استفاده كنيم. من به تيم ملي و قلعه‌نويي خوشبين هستم. قلعه‌نويي ۲ سال مربي تيم ملي بود و باختي نداشت، اما همه به او حمله كردند و با شكست در ضربه پنالتي به كره به ما حمله كردند و قلعه‌نويي را در تلويزيون محاكمه كردند! حالا هم قلعه‌نويي تيم ملي را متحد كرده و اين خيلي مهم است. ان‌شاءالله تيم ملي موفق باشد و پس از سال‌هاي سال بتوانيم جام ملت‌ها را ببريم تا مردم ما در اين شرايط اقتصادي خوشحال شوند. ما خوشحالي مردم را مي‌خواهيم و اين دوره بهترين فرصت براي كسب قهرماني است.

اگر قهرمان نشديم به دوست‌تان قلعه‌نويي انتقاد خواهي داشت؟

هر جور اتفاقي در فوتبال پيش مي‌آيد، اما به مربي ايراني خودمان بايد افتخار كنيم، ‌مگر كي‌روش در ۸ سال مربيگري‌اش چه كار كرد؟ ان‌شاءالله كه قلعه‌نويي و تيم ملي موفق مي‌شوند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون