• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5691 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۰ بهمن

افشاگري سرمربي پرتغال

جايزه بهترين بازيكن براي مسي به خاطر اشتباه در راي‌گيري بود

سردرگمي جايزه بهترين بازيكن سال فيفا ادامه دارد!

به گزارش روزنامه اعتماد، ليونل مسي، ارلينگ هالند را شكست داد و به عنوان جايزه اصلي رسيد، اما روبرتو مارتينز فاش كرد كه راي‌دهندگان متعددي در برگه‌هاي راي خود اشتباه كرده‌اند، زيرا خود او به مارسلو بروزوويچ راي داده است در حالي كه اين اقدام اشتباه بوده است!
ليونل مسي سه بار برنده جايزه بهترين فيفا شده، اما روبرتو مارتينز مدعي است در آخرين روند راي‌گيري اشتباهاتي صورت گرفته است.
مسي، فوق ستاره آرژانتيني، بار ديگر در مراسمي پر زرق و برق كه در لندن در 15 ژانويه برگزار شد، به عنوان بهترين بازيكن روي زمين شناخته شد. فوق ستاره اينتر ميامي كه هشتمين توپ طلاي خود را در سال 2023 دريافت كرد، ارلينگ هالند، مهاجم منچسترسيتي را در اين مسير پشت سر گذاشته است.
مسي و هالند با تعداد امتياز يكسان كار را به پايان رساندند، اما قهرمان جام جهاني 2022 پس از جمع‌آوري آراي بيشتر از كاپيتان‌هاي تيم‌هاي بين‌المللي موفق شد، برنده جايزه شود. مارتينز معتقد است كه عدم اطمينان در ميان راي‌دهندگان ممكن است در اين موفقيت نقش داشته باشد، اين در حالي است كه سرمربي پرتغال به طرز شگفت‌انگيزي از مارسلو بروزوويچ ستاره كرواسي در انتخاب سوم خود حمايت كرده است. 
مارتينز كه اكنون با كريستيانو رونالدو در سطح بين‌المللي كار مي‌كند، با بررسي اين راي در گفت‌وگو با A Bola، گفت: «اين يك اشتباه بود. الان ما راي زيادي داريم، انتخابات زيادي داريم. ما بازيكن فيفا يا بهترين بازيكن سال را داريم كه در تمام فصل آنجا بوده است. اولين‌باري است كه جام جهاني در زمستان داريم و راي‌گيري عجيب است، زيرا فقط شش ماه بعد از آن مسابقات بود. براي من جوايز فردي در فوتبال سخت است. من فكر مي‌كنم كه بازيكن فردي نشان‌دهنده كاري است كه تيم انجام داده است و چه در مورد بروزوويچ و برناردو سيلوا و بازيكناني كه در فينال ليگ قهرمانان بودند و در جام‌هاي داخلي موفق بودند. اما بروزوويچ بازيكني است كه ايده‌اي از بازي را نشان مي‌دهد، كسي كه نشان‌دهنده كاري است كه كرواسي انجام مي‌دهد. اما من در مورد بازه زماني او اشتباه كردم و فكر مي‌كنم من تنها كسي نبودم كه مرتكب اين اشتباه شدم، زيرا وقتي آرا را مي‌بينيد، فكر مي‌كنم عده خيلي زيادي با نظر به اتفاقات جام جهاني راي دادند.» در حالي كه راي‌گيري توپ طلا بسيار وابسته به جام جهاني 2022 بود كه مسي الهام‌بخش آرژانتين براي شكوه جهاني در قطر بود، روند راي‌گيري فيفا قرار بود بر رويدادهاي بين 19 دسامبر 2022 تا 20 آگوست 2023 متمركز شود. يعني دوران بعد از جام جهاني 2022. اما باز هم اين مسي بود كه راي‌ها را جمع‌آوري كرد. در آن بازه زماني مسي با پاري سن ژرمن و اينتر ميامي سر و كار داشت و به افتخار قابل توجهي دست پيدا نكرد، اما هالند به منچسترسيتي كمك كرد تا يك ليگ برتر، ليگ قهرمانان اروپا و جام حذفي را ببرد و به يك سه‌گانه تاريخي برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون