• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5691 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۰ بهمن

پاسخ يك نماينده مجلس به گزارشي درباره ماليات‌ستاني

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
پيرو درج مطلبي در خبرگزاري ايرنا و درج همان مطلب در صفحه (2) روزنامه وزين اعتماد شنبه 7 بهمن 1402 به نقل از ايرنا، بدين وسيله متن پاسخ ارسالي به سايت ايرنا، عينا و به پيوست تقديم مي‌شود.
خواهشمندم برابر قانون مطبوعات در همان صفحه درج گردد.محمدحسين فرهنگي
احتراما پيرو مطلب مندرج در آن خبرگزاري درخصوص بند (ج) تبصره (٦) لايحه بودجه سال ١٤٠٣ كه طي آن نام اينجانب برده شده است و آمده است كه برداشت نادرستي از اين مصوبه داشته‌ام مطالب متناقضي نيز در ادامه آن آمده است در انتها عبارتي عين متن مصوبه از قول اينجانب نقل شده است و آن را برداشت نادرست خوانده و سپس اين اظهارنظر را عليه نظام تلقي كرده است.
در پاسخ يادآور مي‌شوم ما در هر روز اول دوره‌هاي مجلس برابر اصل (٦٧) قانون اساسي سوگند شرعي ياد كرده‌ايم و در ضمن آن آمده است «به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشم» در مصاحبه مورد اشاره اينجانب صرفا متن مصوبه را عينا خواندم و اظهار تأسف نمودم. مردم نامحرم نيستند و حداقل حق آنها است تا از آنچه درباره‌شان تصميم‌گيري شود مطلع گردند، متن مصوبه به شرح زير است.
بند (ج) تبصره (٦) در صورتي كه جمع مبلغ و دفعات واريز به حساب‌هاي غيرتجاري هر شخص حقيقي در هر ماه از جمع مبلغ و دفعات واريزي كه تا پايان ارديبهشت ماه سال ١٤٠٣ توسط شوراي پول و اعتبار تعيين مي‌شود، بيشتر باشد اثبات درآمدي نبودن تراكنش‌ها و ارايه اسناد و مدارك به عهده صاحب حساب مي‌باشد. منظور از حساب غيرتجاري حسابي است كه نزد سازمان امور مالياتي كشور به عنوان حساب مرتبط با فعاليت مودي ثبت نشده باشد.
خواهشمندم برابر قانون مطبوعات درج گردد.
در ضمن يادآور مي‌شوم كه عنوان «شوراي پول و اعتبار» به «هيات عالي نظارت بر بانك مركزي» تغيير يافته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون