• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5694 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن

انتقاد از مصاحبه سرمربي تيم ملي بعد از بازي با سوريه

پشت سربازانت را خالي نكن ژنرال!

بعد از صعود سخت  و  نفسگير ملي‌پوشان فوتبال كشورمان امير قلعه‌نويي به برخي بازيكنان تيم ملي تاخت!
به گزارش روزنامه اعتماد، تيم ملي ايران در مرحله يك‌هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا مقابل سوريه به ميدان رفت و با وجود اينكه به نظر مي‌رسيد صعودي آسان را تجربه كند درنهايت با ده نفره شدن مقابل رقيب به ضيافت پنالتي‌ها رسيد و آنجا با درخشش بيرانوند جواز حضور در دور بعدي مسابقات را كسب كرد.  پيچيده شدن بازي مقابل يك رقيب درجه سه آسيايي كه به عنوان تيم سوم از گروهش صعود كرده بود باعث اعمال فشار بيش از اندازه به  بازيكنان  و كادر فني و هواداران فوتبال  شد. 
بيراه نيست اگر گفته شود همه علاقه‌مندان به تيم ملي تا مرز سكته پيش رفتند كه مبادا تيم در يك‌هشتم مقابل سوريه اوت شود! همين فشار بيش از اندازه احتمالا باعث شد امير قلعه‌نويي سرمربي تيم ملي بعد از اتمام مسابقه به شكل عجيبي از برخي بازيكنان بزرگ تيم ملي انتقاد كند.
قلعه‌نويي گفت از بازيكنانم نهايت تشكر را دارم كه وقتي ده نفره شديم بيش از اندازه دويدند، ولي متاسفانه برخي بازيكنان جوري بازي كردند كه به تيم فشار آمد و اين چيز بدي است. اين بايد حل شود. بايد كاري كنيم كه آن نگاه از بالا به پايين و برخي رفتارها ديگر در تيم تكرار نشود. درست است برديم ولي خيلي به ما فشار آمد. بزرگان تيم بايد  بزرگي مي‌كردند كه  در اين  بازي نكردند!
معلوم نيست منظور امير قلعه‌نويي كدام بازيكنان است ولي مي‌توان حدس‌هايي زد كه مطرح كردنش در حال حاضر اهميتي ندارد. مساله مهم‌تر نوع برخورد سرمربي تيم ملي با يك چالش در تيمش است. از لحظه انتشار اين مصاحبه اكثريت قريب به اتفاق كارشناسان اعلام كردند كه بهتر بود قلعه‌نويي در خفا  و در رختكن چنين چيزي را با همان بازيكنان يا حتي كل مجموعه تيم در ميان مي‌گذاشت. آن‌هم وقتي مي‌دانست كه كمتر از 72 ساعت بعد بايد در حساس‌ترين بازي خود در جام ملت‌هاي آسيا با ژاپن  روبه‌رو  شوند.  در واقع مي‌توان گفت علني كردن چنين انتقادي از برخي «بزرگان» تيم ملي هيچ سودي به تيم ملي نمي‌رساند كه هيچ، مي‌تواند باعث تضعيف روحيه بازيكنان هم بشود. 
سال‌هاست در فوتبال ايران امير قلعه‌نويي با لقب ژنرال شناخته مي‌شود. ژنرالي كه حالا در دومين مقطع هدايت ملي‌پوشان را برعهده دارد و همه علاقه‌مندان به تيم ملي اميدوارند او بتواند با جام قهرماني به ايران برگردد. در عين حال از او انتظار مي‌رود در شرايط حساس و تحت فشار همانند يك ژنرال در ميدان نبرد رفتار كند و در بدترين زمان ممكن پشت  افسران  و سربازانش  را  خالي  نكند. 
خيلي بهتر مي‌بود قلعه‌نويي تمام مسووليت نتيجه بد و عملكرد پرانتقاد تيم مقابل سوريه را گردن مي‌گرفت و سپر رسانه‌اي برابر ستاره‌هاي تيم قرار مي‌داد تا آنها بتوانند براي بازي با ژاپن از هر لحاظ ريكاوري شوند. مگر نه اينكه به هر حال او سرمربي تيم است و از چينش نفرات تا اينكه كدام بازيكن به ميدان برود و مجموعه با چه شكلي بازي كند طبق نظر او انجام مي‌گيرد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون