• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5694 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن

گروه بهمن از دوچرخ تا هجده چرخ خود را برقي مي‌كند

مديرعامل گروه بهمن در نشست خبري اين گروه در حاشيه پنجمين اتواكسپوي تهران از برنامه‌هاي اين شركت در سال آينده گفت. وي در ابتداي اين نشست يادآور شد گروه بهمن مجموعه قدرتمندي از خودروسازان است كه توانايي توليد محصولات دو چرخ تا هجده چرخ را دارد. وي در اين نشست خبري از تصميم بهمن براي عرضه خودروهاي برقي و معرفي جايگزين وانت كارا در سال 1403 خبر داد. مديرعامل گروه بهمن در پاسخ به سوالات خبرنگاران از عرضه G9 و XB1 در حوزه خودروهاي سواري، همين‌طور كشنده X9 و J7 و كاميون‌هاي 6و 8 تن در حوزه خودروهاي تجاري و در نهايت ورود موتورسيكلت ويژه كار و اتوبوس بين‌شهري و اتوبوس برقي شهري در سال 1403 خبر داد.

 

عليمرادلو: هر جا قولي داده باشيم عمل مي‌كنيم

بيوك عليمرادلو، مديرعامل گروه بهمن مي‌گويد: مشكلات اخير ناشي از تعهداتي است كه از جناب وزارت صمت ايجاد شده و ما در خصوص تحويل خودرو به مشتريان خود بدقولي نداشته‌ايم. ما هر جا خودمان متعهد شويم، به موقع آن را انجام مي‌دهيم. مسائل طرح نوبت زمستان را پيش‌بيني كرده‌ بوديم و بارها تذكر داديم. امروز وضعيتي كه صنعت خودرو را گرفتار كرده، حاصل تئوري‌هاي غلط است. به تعبير رهبري دولت بايد نظارت كند، اما دخالت نداشته باشد.

عليمرادلو در نشست خبري گروه بهمن كه در حاشيه اتواكسپوي تهران برگزار شد، گفت: بازار خودروهاي تجاري متنوع و رقابتي شده است. هر چند در سال جاري مشكلات ارزي اجازه نداد، آن‌طور كه انتظار داشتيم پيش برويم، اما به‌رغم همه اين مشكلات، توليدات امسال‌ رشد قابل توجهي داشته است.

 

عليمرادلو: آرام آرام به سمت توسعه

سبد برقي‌ها مي‌رويم

عليمرادلو از توسعه تدريجي خودروهاي برقي اين گروه خبر داد و گفت: خودروي برقي EQM5 هفته آخر بهمن ماه از گمرك ترخيص و قابل استفاده براي شركت‌هاي تاكسيراني و افراد خواهد بود. طبق وعده قبلي بسترهاي تاكسيراني اين خودرو ايجاد خواهد شد و امروز براي توسعه شبكه شارژ توافقاتي انجام مي‌شود. وي در همين رابطه افزود: خودروي NETA U كه در اين نمايشگاه معرفي شد، دومين محصول كاملا برقي گروه بهمن است.

وي در پاسخ به سوالي درباره عرضه فيدليتي XB1 كه در اتواكسپوي تهران معرفي شده است، گفت: اين محصول به سبد توليدات بهمن اضافه خواهد شد.

عليمرادلو در خصوص برنامه توليد وانت در سال آينده گفت: وانت كارا پايان امسال از چرخه توليد خارج خواهد شد ولي اميدواريم چند ماه فرصت اضافي بگيريم. وي در پاسخ به سوالي درباره جايگزين‌هاي احتمالي گروه بهمن براي محصول وانت كارا گفت: وانت كاپرا B جايگزين كارا مي‌شود و كاپرا U نيز توليد خواهد شد.وي برنامه توليد پيكاپ آفرود G9 و ون‌‌اينرودز را تشريح كرد و گفت: وانت G9 به بازار عرضه مي‌شود و در سال ۱۴۰۳ برنامه مفصلي خواهد داشت. اينرودز جاي خود را باز كرده و شاهد رشد توليد آن خواهيم بود.

 

سيباموتور با تنوع محصول

به استقبال ۱۴۰۳ مي‌رود

مديرعامل گروه بهمن در خصوص خودروهاي تجاري مجموعه گروه گفت: بهمن ديزل سال جاري عملكرد خوبي داشته و در سال آينده محصولات جديدي را وارد بازار خواهد كرد.

شركت سيباموتور FAW-j6 460 را در سال جاري عرضه كرد و سال آينده نيز عرضه J7 را خواهيم داشت كه با توجه به قابليت‌هاي آن سرآمد بازار مي‌شود. وي در خصوص برنامه سيباموتور براي سال ۱۴۰۳ گفت: محصولات جديد سيباموتور، تايگر 6تن و 8 تن در شش ماهه دوم عرضه مي‌شود.

 

سال 1403 از اتوبوس تا موتورسيكلت برقي

بيوك علميرادلو در ادامه با اشاره به شركت اسنا كه در ساخت اتوبوس‌هاي شهري و بين‌شهري فعاليت دارد، گفت: در سال 1402 يكصد دستگاه به شهرداري تبريز تحويل شد و تا آخر سال حدود صد دستگاه اتوبوس تحويل شهرداري تهران مي‌شود. توليد اتوبوس ۱۸ متري شروع شده و در خصوص اين محصول قرارداد جاري با شهرداري اصفهان داريم. وي در همين رابطه گفت: برنامه‌ريزي‌ها در خصوص اتوبوس ۱۲ متري برقي آغاز شده و سال آينده توليد آن انجام خواهد شد و اتوبوس ۹متري بين‌شهري نيز به زودي ارايه خواهد شد.

مديرعامل گروه بهمن درباره برنامه‌هاي شركت «ايران دوچرخ» گفت: در حوزه موتورسيكلت، موتور تمام برقي كار ايران دوچرخ كه توسط مهندسان ايراني طراحي شده و كاملا منطبق با نياز كساني است كه با موتور كار مي‌كنند در حضور مقام معظم رهبري رونمايي شد. گروه بهمن در پنجمين نمايشگاه بين‌المللي خودرو تهران كه از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه از ساعت 10 الي 17در شهرآفتاب برگزار مي‌شود، در سالن‌هاي A3 و A5 پذيراي عموم علاقه‌مندان و بازديدكنندگان خواهد بود.ax

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون