• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5695 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن

كنفرانس خبري قلعه‌نويي بعد از برد ايران مقابل ژاپن

اين برد يك مسكن است مسوولان به فكر فوتبال باشند

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از صعود به دور نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا از شاگردانش تشكر كرد و گفت: آسيا بايد به اين بازي افتخار كند.
به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال ايران در ديدار يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا برابر ژاپن توانست با نتيجه دو بر يك به پيروزي دست يابد و به دور نيمه‌نهايي راه پيدا كند.
امير قلعه‌نويي، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، پس از بازي مقابل ژاپن اظهار كرد: خدا را شكر لطف خدا و اهل بيت شامل حال فوتبال ايران شد و توانستيم برد خوبي را به دست بياوريم. آسيا بايد به اين بازي افتخار كند. بازيكنان امروز با قلب‌شان بازي كردند و ممنون محبت مردم ايران هستيم. لياقت آنها بالاتر از اينهاست. بازيكنانم امروز به خاطر مردم ايران بازي كردند و با بازي تاكتيكي و تكنيكي توانستيم بازي را در نيمه دوم ببريم. 
امير قلعه‌نويي در نشست خبري پس از بازي مقابل ژاپن هم اظهار كرد: ما بايد از فوتبال به عنوان يك فرصت استفاده كنيم و از اين پس بايد از فدراسيون فوتبال نهايت حمايت را داشته باشيم كه بتواند در سطح كلي در فوتبال ايران تاثيرگذار باشد. اين بازي نقطه عطفي براي فوتبال ايران بود و فكر مي‌كنم كه جوانان ما كار خيلي بزرگي انجام دادند، نه به خاطر اين برد، بلكه به خاطر كيفيت خوبي كه نشان دادند. يك برنامه داشتيم كه خط مياني آنها را با چرخشي كه داشتند از بازي خارج كنيم. تا قبل از گلي كه دريافت كرديم موفق نبوديم اما پس از گل فوتبالي در نيمه دوم بازي كرديم كه به نظرم از سطح آسيا بالاتر بود. 
سرمربي تيم ملي در ادامه گفت: نمي‌خواهم از كسي انتقاد كنم فقط خواهش مي‌كنم، اولا ايراني را باور كنيد، نه فقط فوتبال، بلكه در همه رشته‌ها، ايران و ايراني مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد. متاسفانه در اين چند سال گذشته اين فضا را براي ايراني‌ها به وجود نياوردند. چقدر به ما حمله شد. از ۸ تيمي كه به مرحله يك هشتم نهايي آمدند ۵ تيم در تورنمنت كافا و اردن بودند. دو تا از اين تيم‌ها يعني اردن و ما در جمع ۴ تيم هستيم. آقايان به جاي اينكه مسخره كنيد بياييد حمايت كنيد. ما در شرايط سخت اين تيم را جمع كرديم. ما هم دوست داشتيم با تيم‌هاي بزرگ كار كنيم. ولي وقتي شرايط جور نبود توانستيم با همين امكاناتي كه داريم جلو برويم. بعد از خدا و اهل بيت ما به بازيكنان اعتقاد داشتيم. از اين به بعد نگرش‌تان را عوض كنيد و به جاي تخريب، انتقاد كنيد. تخريب و صحبت‌هاي آن مدلي فرق مي‌كند. چطور مي‌شود كه تاجيكستان، عراق، ايران، اردن در جمع ۸ تيم برتر هستند؟ خواهش دارم اين نگاه‌ها و رفتارها را كنار بگذاريد. او ادامه داد: منِ امير قلعه‌نويي خيلي ايرادها دارم، انتقاد كنيد اشكال ندارد و باعث پيشرفت مي‌شويد ولي همديگر را نزنيم. طوري باشيم كه فوتبال‌مان پيشرفت كند. شايد اين برد يك مسكن باشد. از مسوولان خواهش مي‌كنم كه براي تيم‌هاي پايه برنامه‌ريزي كنند. من ديگر از فوتبال چيزي نمي‌خواهم. دوران مربيگري‌ام رو به پايان است و عمرم را هم كرده‌ام. من ايران و ايراني را دوست دارم. دوست دارم روزي كه بازنشسته شدم ببينم مردم ما چقدر شاد هستند و آرامش دارند؛ چه از نظر اقتصادي و چه از نظرهاي ديگر. الان بايد قبول كنيم كه كلي مشكلات در مملكت ما وجود دارد كه ان‌شاءالله اين مشكلات هم برطرف شود. قلعه‌نويي در ادامه گفت: من چند سال در شهرستان‌ها زحمت كشيدم كه بگويم ايراني مي‌تواند. در سال ۲۰۰۷ هم اگر كمك مي‌كردند ايران و ايراني مي‌توانست به فوتبال كمك كند. مربيان و آدم‌هاي بزرگي داريم كه مي‌توانند در اروپا مربيگري كنند ولي چون در ميادين بين‌المللي يكسري مشكلات داريم باعث شده ايراني‌ها به لياقت‌شان نرسند. از منتقدان ممنونم ولي در اين چند روزه ما خيلي اذيت شديم. حرف‌هايي شنيديم كه پيش خودمان مي‌گفتيم اين چه حرفي است. جا دارد از مجموعه گل‌گهر تشكر كنم كه اجازه دادند به فوتبال ايران خدمت كنم. از اين پس خواهشم اين است كه نگاه‌ها را عوض كنيد. اين باعث پيشرفت مملكت ما مي‌شود. من خودم خيلي ايراد دارم. خواهشم اين است كه نگاه‌ها و رفتارها را درست كنيم تا كل مملكت ما درست شود.
در اواسط نشست خبري امير قلعه‌نويي به احترام مردم ايران ايستاد  و  تعظيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون