• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5699 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن

توجيهات تمام نشدني مربي تيم ملي

بيا پايين آقاي الهويي!

جواد خياباني به درستي الهويي را مخاطب قرار داد و گفت با نگاه از بالا به پايين با مردم حرف مي‌زني! پس جا دارد به او بگوييم بيا پايين كه سرمان درد گرفت!
از لحظه‌اي كه تيم ملي مقابل قطر حذف شد مي‌دانستيم و مطمئن بوديم توجهيات كادر فني چه شكلي است. علم غيب نداشتيم بلكه در همين مدت چند ماهي كه امير قلعه‌نويي سرمربي تيم ملي شده بود ديده بوديم كه او و كادرفني‌اش چطور توجيهات را پشت سر هم رديف مي‌كنند و به منتقدان مي‌تازند كه شما هيچي از فوتبال نمي‌فهميد!
مي‌دانستيم يك نفر از آن كادرفني عريض و طويل مي‌آيد و مي‌گويد ما ژاپن را برديم و موقعيت گل ساختيم و چند تا اصطلاح فني هم به كار مي‌برد كه يعني هيچ مشكلي وجود نداشته و اگر نتيجه نگرفتيم نتيجه قمر در عقرب و چرخش سيارات بوده است! اگر مشكلي نبوده چرا از مردم پوزش خواستيد؟ شما كه هيچ نقصي نداشتيد! بابت بدشانسي هم كه كسي عذر نمي‌خواهد.
آقاي سعيد الهويي! شما از كجا به فوتبال ايران آمده‌اي كه حالا رسيده‌اي به كادرفني تيم ملي و مي‌آيي در تلويزيون مي‌نشيني و به اين همه علاقه‌مند تيم ملي مي‌گويي شما نمي‌فهميد؟ به اين همه كارشناس باسابقه كه اكثرشان سال‌ها پيراهن تيم ملي را پوشيده‌اند و انبوهي از افتخارات را دارند مي‌گويي شما علم نداريد؟ يعني هيچ‌كس نمي‌فهمد و فقط شما مي‌فهميد؟ انگار ما يادمان رفته گل‌گهر زيرنظر تو چطور فوتبال بازي مي‌كرد! 
شما اگر مي‌فهميديد و دركي از فوتبال داشتيد 107 دقيقه اكرم عفيف كل تيم ايران را با خيال آسوده شخم نمي‌زد! اگر فني بلد بوديد راهي براي مهار كردن اين بازيكن پيدا مي‌كرديد! اگر درك تاكتيكي داشتيد در مورد گل اول قطر كه 8 مدافع تيم ملي و گلر درون محوطه جريمه ايران چپيده بودند و بازيكن قطر پشت محوطه آزادانه شوت زد، نمي‌گفتيد ساختار دفاعي درستي داشتيم! پشت سر هم اصطلاحات و كلمات خارجي رديف مي‌كني كه چه؟ مي‌گويي نتيجه برايت مهم نيست؟ پس در تيم ملي چه كار مي‌كني؟ تمام كارهاي تاكتيكي و فني و تمرينات و آماده‌سازي و هر چه كه به فوتبال مربوط مي‌شود براي اين است كه ببريم! هر موقع قوانين فوتبال عوض شد و گفتند هر تيمي بيشتر موقعيت خلق كرد و به ميله زد برنده است  آن  وقت  بيا مربي تيم ملي شو! 
مي‌گويي اگر برده بوديم فلان و بهمان؟ توضيح واضحات مي‌دهي؟ خب معلوم است كه اگر ببريم همه‌ چيز حل شده است! فوتبال همين است: يا مي‌بري يا مي‌بازي. درست همان‌طور كه بعد از برد مقابل ژاپن نوشتيم اين پيروزي همه آن چيزي بود كه مي‌خواستيم و بابتش از تيم و امير قلعه‌نويي قدرداني كرديم. حالا هم باختيم. سرتان را بيندازيد پايين  و فقط بگوييد متاسفم! 
جناب آقاي مغز متفكر تيم ملي! فكر كردي ما نمي‌دانيم در تيم ملي چه سيستمي راه انداختي؟ كه البته بخشي از آن را خودت در تلويزيون اعتراف كردي! اينكه چه حلقه بسته‌اي را دور امير قلعه‌نويي گذاشته بودي كه هر كس مي‌خواهد با سرمربي تيم ملي ارتباط بگيرد بايد از كانال تو باشد و تاسف‌آور اينكه سرمربي هم از اين وضعيت حمايت كرده؟ اينكه حتي حميد مطهري و آندو و رحمان رضايي هم حق ندارند مستقيما با قلعه‌نويي از مسائل فني حرف بزنند؟ اصلا خداداد سر همين به مشكل خورد و كنار رفت. شرم نمي‌كني با آن وضعيتي كه راه انداخته بودي بعد از حذف تيم ملي باز از سيستم گوارديولايي حرف مي‌زني؟ 
يادت باشد! با آن زبان بدن كه چشم‌ها را چپ و راست مي‌كني كه انگار در حال كظم غيض هستي، با اين ادبيات كه شما نمي‌فهميد و فقط ما فوتبال را درك مي‌كنيم، با اين توهم كه ما پرفكت بوديم و با بدشانسي قهرمان نشديم نمي‌شود با علاقه‌مندان به تيم ملي حرف زد! تيم ملي كه شما ساختيد با باخت مقابل قطري كه 14 سال ايران را نبرده بود، حذف شد! آمارها و نمودارها را براي خودتان نگه داريد ما گوش‌مان از اين توجهيات پر است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون