• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5699 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن

وزير راه: براي مستاجران خانه ويلايي مي‌سازيم

وزير راه و شهرسازي با اشاره به مخالفت عده‌اي با خروج سيمان و فولاد از بورس درباره قيمت نهضت ملي مسكن در سال آينده گفت: قيمت تمام شده مسكن تابعي از تورم است.
مهرداد بذرپاش گفت: يكي از سياست‌هاي وزارت راه و شهرسازي در طرح نهضت ملي مسكن اين است كه هر جا فضا و مساحت زمين اجازه دهد، مبنا احداث ساختمان‌هاي تك طبقه يا دو طبقه ويلايي حياط‌دار است، چراكه با استقبال و رضايتمندي بيشتري روبه‌رو است. با توجه به تامين مسكن براي اقشار مختلف جامعه، برنامه دولت ساخت منازل مسكوني با كمترين قيمت و خانه‌دار كردن مستاجران است.
وي از ساخت ۲.۱ ميليون واحد نهضت ملي مسكن خبر داد و افزود: شاهد اتفاقات بسيار خوبي در خصوص تامين زمين و ساخت مسكن روستايي در كشوريم و اميدواريم سال آينده سال شكوفايي تامين مالي گسترده‌تر براي پروژه‌هاي نهضت ملي از سوي شبكه بانكي كشور باشد.
وي درباره قيمت تمام شده نهضت ملي مسكن در سال آينده اضافه كرد: بايد توجه داشت كه قيمت تمام شده مسكن تابعي از تورم است، اما همواره يكي از خواسته‌هاي ما اين بوده بخش‌ها و متغيرهايي كه قيمت تمام شده مسكن را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند به‌ويژه فولاد و سيمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گيرند كه در جلسه آينده شوراي عالي مسكن تصميمات خوبي اتخاذ مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: با وجود پيگيري‌هاي وزارت راه و شهرسازي عده‌اي با خروج اين دو مصالح از بورس كالا مخالف بودند، اما اميدواريم سال آينده مصالح ساختماني به‌ويژه فولاد و سيمان با تمهيدات وزارت اقتصاد و دارايي ارزان‌تر در اختيار سازندگان و پروژه‌ها قرار بگيرد. بذرپاش همچنين از همكاري با وزارت كشور و شهرداري‌ها براي افزايش حداقلي عوارض ساخت و ساز در سال آينده خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون