مديرعامل گروه بهمن:
برقي كردن خودروها يك انتخاب نيست، يك ضرورت است
مديرعامل گروه بهمن گفت: برقي كردن خودروها به ويژه در سيستم حمل و نقل عمومي يك انتخاب نيست، بلكه ضرورت است. دومين همايش انجمن صنفي شركتهاي خدمات پس از فروش خودرو، تحت عنوان «همايش خدمات پس از فروش خودروهاي برقي» در محل شركت «بهمن موتور» برگزار شد. بيوك عليمرادلو، مديرعامل گروه بهمن در دومين همايش خدمات پس از فروش خودروهاي برقي با تاكيد بر اينكه برقي كردن خودرو يك انقلاب در صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن محسوب ميشود، افزود: جهان آينده شبيه الان نخواهد بود و بايد سياست برقي كردن خودرو در دستور كار قرار گيرد. وي با بيان اينكه در توسعه استفاده از اين خودروها اتكاي مطلق به مشوقهاي دولتي در كشورهاي غربي جواب نداده است، تصريح كرد: در كشور چين كه ميزان مشوقهاي ارايه شده در توليد خودرو برقي نسبت به كشورهاي غربي كمتر بوده و اين كشور ديرتر از غربيها دست به توسعه توليد و استفاده از خودروهاي برقي زده، اما هماكنون شرايط بهتري دارد. مديرعامل گروه بهمن با اشاره به اينكه كشور امريكا به دليل توفيق نيافتن در توسعه زيرساختهاي مورد نياز براي استفاده از خودروهاي برقي، بهطور مشخص بر مضرات برقيسازي خودروها تاكيد دارد، اظهار داشت: البته ممكن است اين سياست اثر بگذارد، اما قطعا حركت به سمت خودروهاي برقي اجتنابناپذير خواهد بود. عليمرادلو در اين همايش بيان داشت: ارزيابيها نشان ميدهد يك تاكسي سالانه ۱۰ هزار دلار يارانه سوخت ميگيرد و اگر اين رقم را در مقياس چند ميليون خودرو در نظر بگيريم رقم بسيار بالايي است كه ميتواند در توسعه زيرساختها و پروژههاي عمراني صرف شود. اما به جاي سرمايهگذاري در حوزه عمران در حال سوزاندن سرمايههاي كشور هستيم. مديرعامل گروه بهمن بيان داشت: گروه خودروسازي بهمن اخيرا يك موتورسيكلت برقي توليد كرده كه صفر تا صد كار در اين شركت انجام شده و در دهه فجر نيز خدمت مقام معظم رهبري ارايه شده است. او افزود: برقي شدن سيستم حمل و نقل عمومي انتخاب نيست، بلكه يك ضرورت است؛ ضرورتي كه با آلوده كردن محيط زيست ايجاد شده است و مشخص نيست تا چه زماني ميخواهيم بنزين با رقمي كمتر از ۱۰ سنت را بسوزانيم غافل از اينكه همه چيز را نابود ميكنيم. عليمرادلو در ادامه بيان داشت: حتي شركتهاي خودروسازي كشور مانند همه دنيا بايد بتوانند خود زيرساختهاي مورد نياز از جمله ايستگاههاي شارژ را ايجاد كنند و حتي براي تامين برق مورد نياز نيروگاه بسازند، در واقع با برقي كردن خودرو فعاليت اقتصادي از بين نميرود، بلكه تغيير شكل مييابد. وي با انتقاد از اينكه وزارت صمت قانوني در حوزه خودروهاي برقي ندارد، خاطرنشان كرد: قوانين موجود اجازه واردات قطعات مورد نياز براي توليد را نميدهد و در واقع قانون بر محور CKD تنظيم شده است. از اين رو بايد متوليان، سياستگذاري مدوني در اين حوزه تنظيم كنند.