• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5716 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۴ اسفند

بررسي بازي‌هاي مهم جام حذفي با بازيكن سابق پرسپوليس و استقلال و سپاهان در «اعتماد»

مهدوي: فوتبال خاص ايران مربيان خارجي را سورپرايز مي‌كند!

جواد نكونام دمت گرم، دقيقي شير مادر حلالت!

روزبه‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، رقابت‌هاي جام حذفي به مرحله حساسش رسيده است. در مهم‌ترين بازي‌هاي مرحله يك‌شانزدهم‌ نهايي اين مسابقات تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان به ترتيب به مصاف نفت گچساران و مس رفسنجان و شمس آذر خواهند رفت. روي كاغذ حريف پرسپوليس آسان‌تر از دو تيم مدعي ديگر است اما جام حذفي در كشورهاي مختلف دنيا به جام شگفتي‌ها شهرت دارد، چراكه يك اشتباه در يك لحظه ممكن است از بازيكن هر تيمي سر بزند و شاهد خلق شگفتي باشيم. در بازي‌هاي جام حذفي در كشور ما هم شگفتي‌هاي زيادي رقم خورده است و براي همين حتي احتمال حذف پرسپوليس در ورزشگاه خانگي خودش هم وجود دارد. اما سپاهان و استقلال هم كار بسيار سختي مقابل رقيبان خودشان دارند به خصوص سپاهان كه در 6 بازي متوالي شكست خورده و حالا بايد به مصاف شمس آذري برود كه غول‌كش اين فصل بازي‌هاي ليگ برتر است! سعيد دقيقي يك تيم يكدست و متحد تشكيل داده كه مي‌تواند يقه هر تيمي را بگيرد. استقلالي‌ها هم كه با نكونام در‌ هر دو جام مدعي هستند و بايد ديد مي‌توانند از پس مس رفسنجان بربيايند يا خير. اما براي بررسي شرايط اين سه تيم مدعي و در كل بازي‌هاي جام حذفي با محمدرضا مهدوي، پيشكسوت فوتبال كشورمان كه سابقه پوشيدن پيراهن سپاهان و استقلال و پرسپوليس را هم دارد، تماس گرفتيم. در ادامه چكيده‌اي از گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با مهدوي را مي‌خوانيد.

 

در بازي‌هاي مرحله يك‌شانزدهم نهايي جام حذفي سه تيمي كه شما سابقه پوشيدن پيراهن‌شان را داريد به مصاف رقيبان‌شان مي‌روند. قرعه كدام تيم (پرسپوليس و استقلال و سپاهان) در اين مرحله بهتر است؟

من در هر سه تيمي كه اسم برديد بازي كردم و به اتفاق ادموند بزيك قرعه‌كشي اين مرحله را انجام داديم. البته آن زمان مربي سايپا بود. براي تيم‌هايي كه دوست داشتند جوان‌هاي‌شان ديده شوند و با بازيكنان بزرگ تنه به تنه شوند اين قرعه‌ها را كشيدم و خوشحال هستم براي هر سه تا تيم پرسپوليس و استقلال و سپاهان كه باعث شكوفايي جوانان مي‌شوند. جام حذفي، جام شگفتي‌هاست و تيمي كه در صدم ثانيه از اشتباهات رقيب استفاده كند، مطمئنا برنده بازي مي‌شود و اين قضيه براي تيمي مثل گچساران هم مي‌تواند رخ دهد اما بايد درنظر گرفت تجربه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان به تمام تيم‌ها مي‌چربد.

در مجموع فكر مي‌كنم بازي‌ها زيبا شود و اميدوارم از دل اين مسابقات پديده‌هايي بيايند كه آقاي قلعه‌نويي بتواند از آنها استفاده كند.

قرعه پرسپوليس با نفت گچساران را شما برداشتيد؟

بله. سپاهان و شمس آذر در ليگ بازي كردند و قرعه جام حذفي هم در همان روزها بود كه بازهم اين دو تيم مقابل هم قرار گرفتند.

حريف آساني نسبت به مدعيان ديگر براي پرسپوليس انتخاب كرديد.

بله. اما تيم نفت گچساران تيم خيلي خوبي است و بازي‌هاي خوبي را ارايه مي‌دهند. من فوتبال آنها را ديدم. ضمن اينكه تيم‌هايي كه در مقابل مدعيان بازي مي‌كنند با انگيزه صدچنداني وارد ميدان مي‌شوند چون بازي پخش مستقيم است و چشم‌هاي زيادي به ساق اينها دوخته شده و احتمال شكوفاشدن‌شان زياد است براي همين تمام قواي‌شان را مي‌گذارند. تيم‌هايي كه در ليگ كار سختي دارند مي‌دانند در جام حذفي با انجام چند بازي به قهرماني برسند و فرصت خوبي براي‌شان در اين جام ‌مهيا است.

سرمربي نفت و گاز گچساران هم پيروز قرباني است و همين موضوع مي‌تواند كار پرسپوليس را سخت‌تر كند؟

بله. انگيزه به جاي خودش. تيم قرباني خيلي خوب فوتبال بازي مي‌كند. شايد اشتباهات فردي و مبتديانه باعث شود از پرسپوليس گل هم بخورد اما اگر آن فوتبالي كه پيروز بخواهد بتوانند ارايه دهند، مي‌توانند شگفتي‌ساز شوند.

در كل جام حذفي با حضور تيم‌هاي سطح پايين‌تر در كنار مدعيان جام جذابي است. علت شگفتي‌سازي بعضي از تيم‌هاي سطح پايين‌تر فقط همان انگيزه براي ديده شدن است يا دليل ديگري هم دارد؟‌

صددرصد همين هم باعث ايجاد جذابيت مي‌شود اما وقتي مي‌شود با چند بازي در اين مسابقات قهرمان شد و به آسيا رسيد مطمئنا اين تيم‌ها با تمام توان بازي مي‌كنند، مخصوصا رقبايي كه مدعي اصلي هستند و مي‌شود در همين مرحله حذف‌شان كرد!

نفت و گاز مي‌تواند مقابل پرسپوليس شگفتي‌سازي كند؟

تيم پيروز قرباني را ديدم اما اينكه بتوانند مقابل پرسپوليس قد علم كنند بستگي به شانس و اقبال‌شان هم دارد، اما همين كه بازيكنانش با بازيكنان پرسپوليس تنه به تنه شوند مطمئنا در ادامه ليگ‌ هم خيلي كمك‌شان مي‌كند‌. شگفتي در صدم ثانيه اتفاق مي‌افتد و اگر فرصت را قدر بدانند، مي‌توانند شگفت‌آفريني كنند. از طرفي پرسپوليس هم تيم دست و پا بسته‌اي نيست مگر اينكه ‌بخواهد با تيم ذخيره بازي كند. پرسپوليس اگر مي‌خواهد قهرمان شود بايد با تمام قوا بازي كند. الكس فرگوسن در ده، پانزده درصد بازي‌هايش تغييراتي ايجاد مي‌كرد اما به ستون اصلي تيمش دست نمي‌زد.

البته فوتبال ما با فوتبال آنها قابل قياس نيست. بازيكنان ما كه نمي‌توانند مثل بازيكنان انگليسي هر سه روز يك بار بازي كنند!

آسيب ما در جام‌ ملت‌ها همين بود. سن بالا باعث ‌شد بچه‌ها ريكاوري نشوند وگرنه قدرت قهرماني را داشتند.

وضعيت استقلال مقابل مس چطور است؟

مس تغييراتي داشته اما استقلال را خيلي مقتدر مي‌بينم و نكونام دستمريزاد دارد. بايد براي كادرفني و بازيكنان استقلال با اين همه حواشي كه دارد ايستاده دست زد. معضلات نكونام ‌تمامي ندارد اما در صدر هستند و با تمام قوا مي‌جنگند فقط مي‌توانم بگويم؛ جواد! دمت گرم!

استقلال مي‌تواند هم در ليگ هم در حذفي قهرمان شود؟

با اين ‌حواشي كه اتفاق مي‌افتد حقيقتش را بخواهيد نه! اما جواد از همان بچگي كه او را مي‌شناسم جاه‌طلب بود. اگر حواشي استقلال همين‌طور ادامه‌دار باشد اين تيم ضربه مي‌خورد. خطير بايد كار را جمع و جور كند!

سوال آخر درباره سپاهان است. اين تيم در 6 بازي آخرش شكسته خورده و بايد به مصاف شمس‌آذر برود. اين ‌بازي را چطور مي‌بينيد؟

شمس آذر با سعيد دقيقي تركانده است! شير مادر حلالش باشد! خودش و كادرش و بازيكنان ليگ يكي كه دارد و نشان دادند لياقت ليگ برتر را دارند. از آن طرف مورايس پس از آنكه 6تا از بازيكنانش در مقابل گل‌گهر محروم شدند شوك عصبي بزرگي تجربه كرد. چون در فوتبال دنيا اين اتفاقات رخ نمي‌دهد و فوتبال است كه او را سورپرايز كرده است! علت برمي‌گردد به فوتبال خاص ايران و مربيان خارجي كه به ايران مي‌آيند هر آن ‌سورپرايز مي‌شوند و مورايس واقعا شوكه شده البته نبود آقاي ساكت خيلي تاثيرگذار بوده است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون