• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5719 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۷ اسفند

نقاشي گمنام يك‌شبه ۳۰ هزار پوندي شد

يك نقاشي آبرنگ كه در ابتدا به قيمت ناچيزي خريداري شده بود به زودي به عنوان يكي از آثار «ويليام ترنر» راهي حراجي خواهد شد . به گزارش ايسنا، يك خريدار ناشناس حدود ۳۰ سال قبل يك نقاشي آبرنگ تصويرگر يك كليساي قديمي را به قيمت ۱۰۰ دلار در جريان فروش زير قيمت اسباب و اثاثيه‌هاي عمارتي در انگلستان خريد. اكنون مشخص شده است كه اين نقاشي يكي از نخستين آثار هنري است كه توسط «ويليام ترنر» نقاش نامدار بريتانيايي خلق شده است.
مالك كنوني اين نقاشي آبرنگ بي‌آنكه از هويت خالق آن اطلاع داشته باشد، نقاشي را در اتاق ناهارخوري نصب كرد، البته نام «ويليام ترنر» پشت اين نقاشي نوشته شده است.
هنوز مشخص نيست كه اين نقاشي پيش از اينكه از عمارت انگلستاني سر در بياورد در كجا نگهداري مي‌شد. صاحب كنوني نقاشي در نهايت با بررسي ميراث «ترنر» در «تيت» شامل هزاران نقاشي و طرحي كه در زمان مرگ هنرمند در سال ۱۸۵۱ به ملت سپرده شده بود، اصالت نقاشي آبرنگ را شناسايي كرد.
طرح اوليه اين اثر هنري در دفترچه طراحي «ترنر» پيدا شده است. «ترنر» اين نقاشي آبرنگ تصويرگر نمايي از كليساي «سن ديويد» در «پمبروكشر» را در  ۲۰سالگي و در جريان سفرش به «ولز» خلق كرد.
از آنجا كه منشا اوليه اين نقاشي مشخص نشده است، انتظار مي‌رود كه اين اثر هنري در اين نقاشي در حراجي ۲۰ مارس به قيمت ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند به فروش برسد.
«ترنر» كه يك نقاش رمانتيك بريتانيايي بود، به عنوان يكي از پيشگامان هنر مدرن شناخته مي‌شود. او كه هنر را با نقاشي‌هاي سنتي نئوكلاسيك آغاز كرده بود، سبك رئاليسم را پيش گرفت كه در آن زمان شناخته نشده بود. او با هزاران نقاشي رنگ روغن و آبرنگ نحوه به‌كارگيري رنگ، نور و ضربات قلمو را تجربه كرد. اين نقاش همچنين تابلوهاي نقاشي رنگ روغن را در فضاي آزاد خلق مي‌كرد، روشي كه بعدها امپرسيونيست‌ها را نيز تحت تاثير قرار داد. از جمله مشهورترين آثار هنري او به «باران، بخار و سرعت» (۱۸۴۴) مي‌توان اشاره كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون