تشريح دستاوردهاي كروز در سال 1402 تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد توليد» از سوي كروز
سال 1402 با شعار «مهار تورم و رشد توليد» به پايان رسيد و عملكرد شركت صنايع توليدي كروز نشان ميدهد اين مجموعه خصوصي در تحقق اهداف سال موفق عمل كرده است. ايجاد ظرفيت، امكانات و تجهيزات لازم براي افزايش توليد قطعات خودرو از جمله اقدامات عملي شركت كروز در سال 1402 بود و سياستگذاري افزايش توليد با تكيه بر رويكرد دانش بنيان جزو اهداف شركت در سال 1403 مدنظر قرار گرفته است. علي يوسفي مدير فروش شركت صنايع توليدي كروز در تشريح ميزان توليد اين شركت قطعه سازي طي دو سال گذشته گفت: در سال 1401 بالغ بر 51 ميليون قطعه و سال 1402 حدود 58 ميليون قطعه توليد شد و در اختيار شركتهاي خودروساز قرار گرفت و اميدواريم امسال رقم توليد به بيش از 60 ميليون قطعه برسد. او در خصوص برنامههاي توليد كروز در سال 1403 تصريح كرد: در سال پيشرو براي توليد و داخليسازي قطعات خاص خودروي تارا از جمله كيسه هوا، چراغ، دسته سيم، سپر، قطعات ترمز و نيز قطعات جانبي موتور برنامهريزي كردهايم. يوسفي با تاكيد بر اينكه در برنامه توليد و تامين قطعات شاهين، اطلس و سهند از محصولات گروه خودروسازي سايپا هدفگذاري كردهايم، بيان داشت: ايربگ، داشبورد، چراغ، قربيلك فرمان، سپر، دستگيرههاي بيروني، دسته سيم، جلو آمپر، مالتي مديا و نيز قطعات ترمز ESP از جمله قطعاتي است كه در دستور كار توليد قرار گرفته است.
تكميل و توليد قطعه ECU دوگانه سوز برقي
در سال 1403
مدير مركز تحقيقات و نوآوري شركت صنايع توليدي كروز در تشريح اقدامات اين شركت در سال جاري و برنامههاي داخليسازي در سال 1403 گفت: هم اكنون در حال تكميل داخلي سازي قطعه ECU دوگانه سوز برقي هستيم كه امسال توليد ميشود. محمدرضا دهقان با اشاره به اينكه بخشهاي مختلفي از قطعات خودروي اين شركت از جمله قطعات الكترونيكي با استفاده از توان داخلي توليد شد، افزود: داخلي سازي سيستمهاي كنترل بدنه، سنسور فشار تاير و نيز سيستم ورود بدون كليد جزو اقدامات و فعاليتهاي سال جاري بوده است. همچنين در سيستم چند رسانهاي به ساخت نمونه رسيديم كه در سال 1403 به توليد خواهد رسيد. دهقان تاكيد داشت بر اينكه مدار الكترونيكي سيستم كنترل ايربگ كه امكان كنترل 8 ايربگ را دارد، جزو اقدامات و طراحيهاي سال گذشته بوده و نيز طراحي سيستم هشدار تشخيص نقاط كور از جمله محصولاتي است كه امسال به توليد خواهد رسيد. مدير مركز تحقيقات و نوآوري شركت صنايع توليدي كروز همچنين خاطرنشان كرد: با همكاري گروه بهمن روي موتور برقي (بخش الكترونيك) كار ميكنيم. حسين انصاري مديرگروه قواي محركه شركت صنايع توليدي كروز پيرامون اقدامات شركت در سال جاري و برنامه و اهداف در سال 1403 گفت: در گذشته از جمله تامين كنندگان خطوط تامين موتور براي خودروسازان داخلي بوديم اما از سال۱۳۹۰ تصميم گرفتيم در زمره توليدكنندگان اين قطعات قرار بگيريم و درگام اول از مهندسي معكوس استفاده كرديم كه نسل اول ECU ما شكل گرفت. انصاري با اشاره به اينكه بعد از اين اقدام بخش سخت افزار مهندسي معكوس شده را تغيير داديم تا بتوانيم از امكانات و قطعات موجود در بازار به خوبي استفاده كنيم، تصريح كرد: نسل دوم ECU بنزيني بر مبناي سيستم كنترل هوا بود و دريچه گاز مكانيكي مشهور و نسل سوم ECU دوگانه سوز را توسعه داديم. مديرگروه قواي محركه شركت كروز تصريح كرد: نسل چهارم ECU مربوط به موتورهاي بنزيني با دريچه گاز برقي بوده و در نسل پنجم ECU موتورهاي بنزيني با دريچه گاز برقي كه قابليت توربوشارژي دارند را به لحاظ سختافزاري و نرمافزاري توسعه داديم كه البته هنوز به توليد انبوه نرسيده چرا كه از سمت خودروساز روي پروژههايي كه موتورهاي دريچه گاز برقي دارند سفارشي نداشتيم. انصاري نسل ششم ECU را پلتفرمي كه براي موتورهايي با طراحي براي چند سال آينده پيشبيني شده است معرفي كرد و اظهارداشت: اين نسل ششم را از پايه به لحاظ سختافزار و نرمافزار طراحي كرديم كه ميتواند براي خودروهاي با دريچه گاز برقي دو گانه سوز و همزمان توربوشارژ باشد. مديرگروه قواي محركه شركت كروز افزود: با توجه به پايان طراحي و توليد نسل ششم ECU سال 1403 براي اولين بار روي ساينا GX دوگانه سوز دريچه گاز برقي به كار گرفته خواهد شد.