• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5733 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۹ فروردين

زندگي‌نامه مجتبي مينوی

زندگي‌نامه «مجتبي مينوي» از مجموعه «شخصيت‌هاي مانا» نوشته علي تقوي منتشر شد.
سي‌وپنجمين جلد از سري مجموعه «شخصيت‌هاي مانا» با محوريت تك‌نگاري در باب شخصيت‌هاي مطرح معاصر كه به زندگي‌نامه اين اديب و نويسنده اختصاص يافته در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در معرفي ناشر از اين كتاب آمده است: « مينوي نزديك به ۶۰ سال از عمر خود را صرف مطالعه و تحقيق در چند و چون فرهنگ و تاريخ ايران و اسلام، زبان و ادب فارسي و نشر متون فارسي كرد. به گفته نويسنده، نقش و حضور موثر مجتبي مينوي در بسياري از مناسبات، رويدادهاي ادبي معاصر، همكاري او با دانشگاه‌ها و موسسات مختلف و نيز گستره آثارش هم از حيث كميت و هم از حيث تنوع موضوعي، سبب شد كار پژوهش و نگارش كتاب، بيش از يك‌سال به‌طول انجامد. 
كتاب «مجتبي مينوي» در دو فصل گردآوري شده است: فصل نخست، در ۱۳ جستار، به برهه‌هاي مهم زندگي مينوي، اخلاق و رفتار و مراودات او با استادان و محققان تاريخ و ادبيات ايران و همكاري‌هايش با نهادهاي علمي و پژوهشي مي‌پردازد. در فصل دوم، ضمن تحليل آثار مينوي، اعم از تأليف و تصحيح و ترجمه كتاب، مهم‌ترين آرا و انديشه‌هاي او تبيين شده است. 
دانشجويان، دانش‌آموختگان زبان و ادبيات فارسي، علاقه‌مندان به تاريخ، فرهنگ و ادبيات ايران از مخاطبان اصلي اين كتاب هستند».   مجموعه پژوهشي «شخصيت‌هاي مانا» با هدف ارايه الگوهاي موفق، به زندگي شخصيت‌هاي نيك‌نامي مي‌پردازد كه در عرصه دانش، فرهنگ، سياست و اجتماع در ايران معاصر زيسته و درگذشته‌اند. اين مجموعه كه براي عموم مخاطبان به ويژه جوانان و دانشگاهيان تهيه شده، برآيند احساس ضرورتي است كه در پهنه ارايه آثار دقيق و مستند از زندگاني افراد تاثيرگذار پديده آمده است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون