• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5742 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

اخبار

دختر ۱۱ ساله، فروشنده مزون‌لباس را با چاقو به قتل رساند

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری دختری ۱۱ ساله به جرم قتل یک فروشنده خبر داد. سرهنگ عبدالرضا ضربت ۳۰ فروردین در این ارتباط گفت: «در ساعت ۱۱ شب بیست و نهم فروردین ‌ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه کفترك در محل حاضر شدند.» او گفت: «در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس، مورد تمسخر از سوی فروشندگان (زن ۲۶ ساله به همراه مادر ۵۰ ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند.» جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: «در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل می‌رساند.» ضربت با بیان اینکه در ادامه درگیری، خانم مشتری ۴۰ ساله (مادر قاتل) نیز با سلاح سرد، دختر مقتول را مجروح می‌کند، گفت: «ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کرده‌اند.» او گفت: «ماموران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.» ضربت با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و در حال حاضر وضعیت جسمانی او رضایت‌بخش است، گفت: «متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شده‌اند.»

 

مردی که زن جوان را مورد آزار جنسی قرار داده بود به خاطر توبه اعدام نشد

اجرای حکم اعدام مردی که با ربودن زنی جوان او را مورد آزار جنسی قرار داده بود به دلیل توبه‌اش پای چوبه ‌دار متوقف شد. این مرد به جرم تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود. او سال ۹۴ زنی را به عنوان مسافر سوار ماشینش کرد اما به گفته خودش وسوسه به سراغش آمد و با تهدید به زن جوان او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. او پس از دستگیری و محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد و حکمش به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید. او تا قبل از این، دو مرتبه نامش در لیست اعدام قرار گرفته بود اما یک بار توبه‌نامه نوشت و بار دیگر درخواست اعاده دادرسی کرد که موجب توقف حکم اعدامش شد. درحالی‌که ۲۹ فروردین ماه جاری برای سومین‌بار پای چوبه ‌دار می‌رفت، بار دیگر با توقف حکمش مواجه شد، چراکه چند روز قبل درخواست اعاده دادرسی کرده بود و به این ترتیب اعدام نشد تا پرونده‌اش بار دیگر مورد بررسی‌های بیشتر قرار بگیرد.

 

دزدی میلیاردی از خانه دو مهاجر در برج لاکچری نیاوران

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند. چندی قبل زن جوانی به کلانتری ۱۲۲ دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: «مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛ برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که سه تخته فرش ابریشم، دو تخته تابلو فرش، دو عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به سرقت رفته است.» پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن‌هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است. تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه‌حساب کند کار خود را ترک کرده که همین موضوع شک تیم پلیس را برانگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که سرایدار پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیما به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی سرایدار ساختمان اعتراف کردند. سردسته این باند گفت: «در گذشته حدود ۸ سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنان در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با سرایدار و دو نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.» متهم گفت: «چون سرایدار فعلی برج کلیدها را دراختیار داشت این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان ۲۰ روز، ۶ مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون