• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5745 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت

آيا در مورد حادثه اصفهان، در بامداد جمعه بين ايران و امريكا پيامي منتقل شد؟

سخنگوي وزارت خارجه: اين موضوع ارزش پيگيري در اين سطح را نداشت

سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به عمليات وعده صادق گفت: ايران مبتني بر حق ذاتي خود اقدام نظامي لازم را در جهت ايجاد بازدارندگي انجام داد و دو مقر نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي را كه مستقيم عليه حمله به سفارت ايران در دمشق نقش داشتند مورد هدف قرار داد. ناصر كنعاني در نشست خبري ديروز (دوشنبه) با تاكيد بر اينكه ايران به دنبال تشديد تنش در منطقه نيست و به دنبال تقويت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عمليات انجام شده از سوي ايران از مشروعيت بين‌المللي برخوردار بود و مقدمات سياسي، حقوقي و بين‌المللي لازم را در اين زمينه انجام داده بود.

سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوالي در ارتباط با مصوبه اخير مجلس نمايندگان امريكا در ارايه بسته كمك مالي به رژيم صهيونيستي براي ادامه جنايت‌هاي خود عليه مردم فلسطين خاطرنشان كرد: اين مصوبات مايه تاسف است و در واقع ارايه كمك‌هاي هنگفت نظامي و مالي از سوي امريكا به رژيم صهيونيستي چيزي جز ارايه پاداش از سوي امريكا به يك رژيم جنايتكار كه هفت ماه متوالي است اقدام به جنايت جنگي كرده، نيست. وي با بيان اينكه دولت امريكا اعتبار ملت خود را در كنار رژيمي قرار داده است كه در اين ايام هيچ پيروزي به جز كشتار و انجام جنايت به دست نياورده است، اظهاركرد: امريكا بر روي طرف بازنده شرط‌بندي كرده است و اينگونه اقدامات كمكي به طرف بازنده نمي‌كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوال ايسنا در مورد گفت‌وگوهاي انجام شده در مورد لغو تحريم‌ها در جريان سفر وزير خارجه به نيويورك گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از ظرفيت‌هاي ديپلماتيك براي بي‌اثر كردن و رفع تحريم‌هاي ظالمانه عليه كشورمان استفاده كرده و از چارچوب‌هاي ديپلماتيك كه تامين كننده منافع ملي ايران است كناره‌گيري نكرده است.

طرفي كه در برجام زير ميز ديپلماسي زد

امريكا بود، نه ايران

كنعاني با بيان اينكه طرفي كه زير ميز ديپلماسي زد امريكا بود نه ايران، خاطرنشان كرد: شركاي امريكا در حوزه برجام نيز نتوانستند به تعهدات خود عمل كنند. وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در اين مدت در مسير بي‌اثرسازي تحريم‌ها حركت كرده و در اين زمينه نيز توفيق‌هاي زيادي داشته است، گفت: از طرف ديگر ما تلاش كرده‌ايم كه از تمام ظرفيت‌هاي ديپلماتيك براي احقاق حقوق ملت ايران استفاده كنيم و طبيعتا در نشست‌هاي بين‌المللي و ديدارها با طرف‌هايي كه در موضوع برجام مي‌توانند ايفاي نقش كنند يا اساسا نقش تعريف شده‌اي در اين زمينه دارند اين موضوع مطرح مي‌شود . كنعاني گفت: سازمان ملل و ديدارهايي كه در جريان آن انجام مي‌شود همواره فرصتي است كه موضوع رفع تحريم‌ها نيز در آن مطرح شود.

اقدام ايذايي در اصفهان يك اقدام بي‌ارزش از نظر نظامي بود

سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بين ايران و امريكا پيامي منتقل شده است، گفت: آنچه كه انجام شد حتي اسمش را نمي‌توانيم عمليات بگذاريم يك اقدام ايذايي بود كه ما مشابه آن را نيز پيش از اين مشاهده كرده بوديم.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي و هيچ طرف ديگري مسووليت اين موضوع را قبول نكرده‌اند، ادامه داد: در اين‌زمينه سيستم دفاعي ايران به صورت حرفه‌اي عمل كرد و طرف اقدام كننده به هيچ سطحي از اهداف خود دست پيدا نكرد و يك اقدام بي‌ارزش از نظر نظامي بود.كنعاني در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش‌كننده،گفت: اين موضوع ارزش پيگيري در اين سطح را نداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون