• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5745 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت

ايران و جهان

درگیری  مرگبار  در  مجیدیه

مرد جواني در جریان یک درگیری خیابانی در محله مجیدیه هدف ضربه چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.
بعدازظهر اول اردیبهشت ماه، درگیری مرگباری در یکی از خیابان‌های محله مجیدیه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به بالای قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود. تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول به‌ خاطر اختلافات گسترده شخصی، با دو مرد جوان در یکی از خیابان‌های محله مجیدیه قرار دعوا گذاشته که روز حادثه هر دو طرف این درگیری با موتوسیکلت‌های خود به محل موردنظر آمدند و پس از اینکه با چاقو به جان هم افتادند، این جنایت هولناک رخ داده است. پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت و اقدامات اطلاعاتی، ابتدا هویت دو مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند. با دستور قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات جهت دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.


سیل به چین رسید

در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در استان گوانگ‌دونگ چین، مقامات محلی حدود ۶۰ هزار نفر را از منازل‌شان تخلیه کرده‌اند. تاکنون ۱۱ نفر در بارندگی شدید و سیلاب مفقود شده‌اند، هر چند هنوز هیچ تلفاتی گزارش نشده است. ویديوهای منتشرشده خیابان‌های آبگرفته و امدادگرانی را نشان می‌دهند که با استفاده از قایق در تلاش برای امدادرسانی هستند. همچنین بارندگی شدید موجب طغیان چندین رودخانه بزرگ شده است. در سراسر این استان، حدود ۱.۱۶ میلیون خانوار بدون برق بودند، اما برق ۸۰درصد آنها تا یکشنبه شب وصل شد. پروازها در فرودگاه بین‌المللی بایون در شهر گوانگ‌ژو، مرکز این استان به دلیل بارش مداوم باران لغو و با تاخیر مواجه شده‌اند، درحالی که دستور تعطیلی مدارس هم حداقل در سه شهر صادر شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، ده‌ها خانه در سراسر این استان یا فرو ریخته یا به ‌شدت آسیب دیده‌اند و مقامات زیان اقتصادی مستقیم ناشی از این حادثه طبیعی را نزدیک به ۱۴۰.۶ میلیون یوان (۱۹.۸ میلیون دلار) تخمین می‌زنند. بارندگی شدید در برخی نقاط همچنین منجر به 
فرو ریختن پل‌ها و دیوارها شده است. مقامات هواشناسی چین هشدار داده‌اند باران‌های شدید در گوانگ‌دونگ حداقل تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.


قتل در تهران، دستگيري در قشم 

رييس پليس آگاهي پايتخت گفت: «مرد جواني که به خاطر فحاشي در محله دربند مرتکب قتل شده بود توسط کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پس از يک سال در قشم بازداشت شد.» علي وليپور گودرزي، رييس پليس آگاهي تهران گفت: «بامداد جمعه 28 مرداد ماه 1401، درگيري مرگبار دو مرد جوان در خياباني در محله دربند تهران از سوي مردم به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش شد.»  رييس پليس آگاهي پايتخت گفت: «با اعلام اين خبر، تيمي از کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي محل حادثه شدند و جسد مرد حدودا 25 ساله‌اي را مشاهده کردند که از ناحيه سينه هدف يک ضربه چاقو قرار گرفته بود، همچنين در ادامه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنايت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.»  وليپور گودرزي گفت: «تحقيقات ابتدايي تيم جنايي حکايت از آن دارد که مقتول در ساختمان مجلل رو به روي محل جنايت مشغول سرايداري بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که اين موضوع درگيري مرگباري را رقم زده‌ است.» اين مقام ارشد انتظامي گفت: «کارآگاهان اداره دهم که در جريان تحقيقات جنايي متوجه دوربين‌ مداربسته ساختمان شدند و به بازبيني لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پي بردند، دوست مقتول که يکي ديگر از سرايداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهاني به سالن انتظار ساختمان راه داده‌ است.» رييس پليس آگاهي گفت: «از سوي ديگر بررسي‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان موردنظر، مرد جوان را با درگيري به خيابان منتقل کرده و با يک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نيز مشخص شد مرد جنايتکار خيلي زود کشور را به صورت غيرقانوني به افغانستان ترک کرده است.»  او گفت: «کارآگاهان در نخسين گام متوجه شدند که متهم پس از دو سال به ايران بازگشته و به صورت مخفيانه در قشم کارگري مي‌کند که همين سرنخ کافي بود تا متهم در يک قدمي بازداشت قرار بگيرند.» رييس پليس آگاهي تهران گفت: «کارآگاهان جنايي اداره دهم پليس آگاهي پس از دريافت اين اطلاعات مهم بي‌درنگ راهي قشم شدند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي چند ساعته مرد جنايتکار را در يک فرصت مناسب طي عمليات ضربتي دستگير کردند؛ متهم نيز در جريان بازجويي‌هاي اوليه به قتل اعتراف و عنوان کرد به خاطر فحاشي دست به ارتکاب جرم زده است.»  گورزي گفت: «متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده و تحقيقات مقدماتي دراختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون