• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5749 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت

بيم و اميدهاي صندوق ذخيره فرهنگيان در آستانه 30 سالگي اين موسسه

صندوق ذخيره فرهنگيان #سي_سال پيش اميدي ايجاد كرد تا بعد از بازنشستگي گره‌اي از مشكلات اعضا باز كند اما حالا در آستانه سي سالگي نه خبري از پرداخت #سهم_دولت است و نه مبلغ پرداختي تناسبي با دارايي‌هاي صندوق و تورم داشته و نه توان گره‌گشايي دارد. بلكه #شرايط_بحراني ناشي از زيان‌ده شدن بسياري از شركت‌ها و حيف و ميل كردن‌ها و سونامي بازنشستگي، تبديل شدن به حياط خلوت دولت‌ها به ويژه وزراي آموزش و پرورش، اميدها و اعتمادها را به‌شدت تضعيف کرده است.
در اين شرايط برخي خواستار #خروج و #قطع_عضويت و برخي در پي #انحلال صندوق و برخي قصد #شكايت از مسوولان به ويژه اعضاي هيات امنا و هيات مديره و مديران عامل همه ادوار در اين 30 سال را دارند و برخي با خشم و نااميدي قصد دارند با #تجمع و اعتراض‌هاي ميداني مانع از استمرار اين وضعيت شوند.
اما چند سالي است كه به ‌طور عام اعضاي صندوق در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها و تعدادي از آنها در قالب مطالبه‌گر علاوه بر كنش‌هاي عرصه عمومي در تعامل با مسوولان صندوق، به دنبال چاره‌گشايي هستند كه در اين مسير محاسبه و پرداخت #حق_مالكانه يعني سهم اعضا از همه دارايي‌هاي صندوق نقطه آغازي تشخيص داده شد كه تا كنون از آن اجتناب مي‌شده و حالا هم كه گام‌هاي نخست آن برداشته شده است بيم آن مي‌رود كه نهايي نشود و يا به قول معروف كليد نهايي شدن آن فشرده نشود در حاليكه حسن نيت مسوولان در گروی نهايي شدن اختصاص واقعي حق مالكانه است و به تبع آن #بورسي_شدن همه دارايي‌هاي صندوق براي شفاف‌سازي است .اعضاي صندوق هيچ بهانه‌اي را براي عدم تحقق اين مهم نمي‌پذيرند و تاخير در آن را فريب افكار عمومي دانسته و در صورت استمرار اين وضعيت مبهم، دست به اقداماتي خواهند زد كه جبران خسارت‌هاي آن امكان ناپذير خواهد بود. ما مطالبه‌گران در 5 سال اخير به اين نتيجه رسيده‌ايم كه مشكلات صندوق در سه ضلعي #ماهيتي، #مديريتي و #مشاركتي  خلاصه مي‌شود 
لذا براي رفع ابهامات ماهيتي بر اجراي #اساسنامه_1400 و اصلاح آن در مسير رفع ابهامات و تصريح در #خصوصي_بودن  اين موسسه تاكيد داريم و در بخش مديريتي خواستار كوچك سازي و چابك سازي و كارآمد كردن مجموعه صندوق با هدف #سودآور_شدن و جلوگيري از استمرار زيان‌هاي تحميلي و حيف و ميل‌هاي مفسدانه هستيم و راه‌اندازي #سامانه_كدال را در اين راستا ضروري و تاخير آن را فراري غيرمسوولانه مي‌دانيم.
براي تحقق مشاركت و نظارت اعضا نيز به جد خواستار #برگزاري_انتخابات هيات امنا و انتخاب نمايندگان بر اساس يك آيين‌نامه تضمين كننده به منظور ورود شش عضو منتخب واقعي و كارآمد به هيات امنا و دستيابي نمايندگان فرهنگيان عضو به اكثريت اعتماد ساز در هيات امنا هستیم.
بي ترديد ما با اطمينان به اينكه مطالبات مورد تاكيد اين جمع مطالبات همه اعضاي صندوق است و به پشتوانه حمايت‌هاي اعضا، تا دستيابي به نتايج اطمينان‌بخش به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهيم داد و در اين راستا ظرفيت #منتخبان_استاني، فعالان #تشكل‌ها، كنشگران #شبكه_هاي_اجتماعي و #فعالان_رسانه‌اي را مكمل هم مي‌دانيم.
. #محمود_باقري نماينده كانون صنفي معلمان
 #نورعلي_پيشداد منتخب فرهنگيان شهر تهران و نماينده مجمع فرهنگيان ايران اسلامي در امور صندوق ذخيره #امير_خراساني منتخب شهرستان‌هاي استان تهران در صندوق ذخيره فرهنگيان
 #علي_خزايي منتخب استان همدان در صندوق ذخيره فرهنگيان
 #عليرضا_خليقي فعال حوزه صندوق از خراسان رضوي
 #سعيد_شهسوارزاده عضو شوراي نويسندگان صداي معلم 
#محمد_داوري فعال رسانه‌اي
 #صديقه_مرادي نماينده انجمن اسلامي معلمان در صندوق ذخيره فرهنگيان
 #فاطمه_منصورزاده منتخب استان اصفهان در شوراي عالي آموزش و پرورش
 #عبدالحسين_هاشمي مسوول كارگروه صندوق ذخيره فرهنگيان سازمان معلمان ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون