• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5757 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

توضيح رضا جباري در مورد شكايت باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو ‌ با «اعتماد»:

به بازپرس گفتم حاضرم به خاطر پرسپوليس شلاق بخورم!

هنوز هم مي‌گويم مذاكره با برانكو يك بازي بود

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس در يكي از بازي‌هاي مهم هفته بيست و ششم ليگ برتر موفق شد با نتيجه دو بر يك از سد نساجي قائمشهر بگذرد. اين بازي كه در ورزشگاه وطني برگزار شد براي دو تيم‌اهميت زيادي داشت، چراكه قرمزهاي پايتخت براي ماندن در كورس و سرخ‌پوشان مازني براي فرار از سقوط نياز به هر سه امتياز داشتند. با رضا جباري يكي از پيشكسوتان پرسپوليس درخصوص اين بازي و همچنين‌شكايت مديرعامل اين باشگاه از وي گپ و گفتي كرديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

ابتدا در مورد شكايت مدير باشگاه پرسپوليس از شما بپرسيم. اين شكايت به كجا رسيد؟

من رفتم با آقاي بازپرس هم حرف زدم. ببينيد شما بايد به قانون و شخص احترام ‌بگذاريد. شخصي كه احضار مي‌كنيد اما خودتان حضور نداريد، چقدر اين كار زشت است! بازپرس ديد من چقدر ناراحت بودم‌كه اينها از من شكايت كردند و براي اولين‌بار در زندگي‌ام رفتم آنجا چقدر دلم پر است، مخصوصا در شكايت اسم پرسپوليس را زدند كاش از پرسپوليس مايه نمي‌گذاشتند و مي‌نوشتند‌خودشان شاكي هستند.

پرسپوليس براي من و آقاي درويش و بقيه نيست و اين باشگاه قدمت دارد. ‌اگر قرار باشد سهامي داشته باشند براي پيشكسوتان و هوادارانش است نه مديراني كه آمدند و رفتند. اين كار را توهين به خودم مي‌دانم. وكيلم مي‌خواست لايحه بنويسد اما من مي‌دانم احترام به مدير پرسپوليس يعني چه برعكس درويش كه نمي‌داند شكايت از پيشكسوت يعني چه! او گفته كساني كه گفتند اوسمار چطوري مربي شده دلال هستند.

همين كلمه‌اش جاي شكايت دارد اما من اين كار‌‌ را نمي‌كنم. مي‌خواهم بدانم‌از چي شكايت كردند! من به بازپرس گفتم جز كمك به پرسپوليس كاري نكردم اما اگر لازم باشد حاضرم به خاطر پرسپوليس شلاق بخورم. پرونده رفته شوراي حل اختلاف وكيل ايشان گفته به هيچ‌وجه سازش نداريم و فقط جباري بايد مجازات شود، اگر اين‌طور است چرا از باشگاه تماس گرفتند بيا ماجرا را حل كنيم؟ اينها تناقض است. اگر من اشتباه كردم آن‌قدر شهامتش را دارم كه بگويم اما هنوز هم‌به نحوه انتخاب اوسمار ايراد دارم، هنوز هم مي‌گويم مذاكره با برانكو بازي بود! اگر بازي نبود كه امروز برانكو سرمربي پرسپوليس بود.

ديدگاه فني شما از بازي پرسپوليس و نساجي چيست؟

بازي بدي نبود اما آن‌طور كه من دوست داشتم كه پرسپوليس با آن قدرت هميشگي ظاهر شود آن اتفاق نيفتاد. در نيمه اول پرسپوليس بهتر بود اما در نيمه دوم و با توجه به اخراج سروش ورق برگشت و ميزبان مالك بازي شد و گل هم زد اما ما از هوش و ذكاوت اورونوف بهره برديم و برنده شديم وگرنه‌ در اين بازي و با اين شكل از بازي و ده نفر شدن سخت بود ببريم.

سه امتياز شيريني بود و اگر پرسپوليس برنده نمي‌شد قافيه را به رقيب سنتي مي‌باخت. البته بايد در نظر داشت در اين‌مقطع زياد نمي‌شود به بازي زيبا تكيه كرد و ايراد گرفت چرا تيم زيبا بازي نمي‌كند. اما بارها از پرسپوليس ديديم وقتي نتيجه را جلو بوده يا حتي ده نفره از رقيبش بهتر بازي كرده. اما در اين بازي و بازي قبل يك مقدار مي‌شود گفت حريف سوار بازي شد.

بعيد مي‌دانم‌تيمي باشد كه مالكيتش بيشتر از پرسپوليس باشد اما نساجي توانست مالك ميدان باشد. بازي زيبا نبود يا موقعيت نداشتيم اما‌مهم سه امتياز بود تا تيم از كورس عقب نيفتد.

علت اينكه بازيكنان با تجربه پرسپوليس در دو بازي اخير اين تيم اخراج شدند يا بازيكن ديگر محروم شد، مي‌تواند ناشي از عدم تمركز آنها باشد؟

نيمكت تيم بايد توازن داشته باشد يعني نظم داشته باشد. من يك مقدار نيمكت پرسپوليس را در دو بازي قبل بي‌نظم ديدم كه بايد مديريت شود. حالا از طرف سرمربي يا پيرواني مي‌توانند اين كار را انجام دهند. من چهار، پنج نفر را روي خط مي‌بينم اين در بحث مديريت تيم نگران‌كننده مي‌شود و بازيكن ذهنش سردرگم ‌مي‌شود و اين اتفاقات رقم مي‌خورد و به ضرر تيم و هواداران مي‌شود.

نيمكت و شكل بيروني تيم بايد بهتر شود. افشين مي‌تواند خيلي كمك كند.

درباره عملكرد خوب اورونوف چه نظري داريد؟

قبل اينكه او بيايد مي‌گفتند خوب است و من نمي‌توانستم در ذهنم اين موضوع را بپذيرم اما از وقتي آمده كامل نظرم درباره او عوض شده، واقعا بازيكن خوبي از هر لحاظ است. او در كار دفاعي و حمل توپ و پاسوري و شوتزني و دريبل و گلزني خوب كار مي‌كند. بعضي از بازيكنان مثلا دوبُعدي هستند يا تك‌بعدي هستند اما اين همه را باهم‌دارد و متمايز با سايرين است. كمتر بازيكني در دنيا داريم كه همه ويژگي‌ها را با هم‌داشته باشد. چيزي‌كه الان اورونوف در پرسپوليس بروز
مي‌دهد. شما امروز تصور كن اورونوف و حسن و عيسي را نداشتيم‌خدايي اگر نبودند چه اتفاقي رخ مي‌داد! الان آنها كه ذخيره هستند هم رفتند در فاز رقابت و خودشان را قوي‌تر كردند و اينها هم باز خودشان را قوي مي‌كنند و اين رقابت و انگيزه درنهايت دست سرمربي را باز مي‌كند.

در زمان مربيگري يحيي مي‌گفتم بازيكن بگير! فكر مي‌كردند به خاطر رفاقت قديمي با يحيي است! نه. براي من يحيي و اوسمار فرقي نمي‌كند و پرسپوليس مهم‌است، شماها ذهن‌تان مريض است كه فكر مي‌كرديد به خاطر يحيي مي‌گويم. من پشت اوسمار هم‌هستم. من از كالدرون و برانكو هم حمايت كردم.

درباره بازي پرسپوليس و هوادار چه نظري داريد؟

برخلاف خيلي از فوتبالي‌ها كه دوست ندارند فوتبالي‌ها رشد كنند و موفقيت‌شان را ببينند من به جرات بگويم با اينكه مسعود شجاعي يك رقيب در عالم‌مربيگري براي من است هوادار را متحول كرده است. چه به لحاظ شخصيت و چه به لحاظ فني اتفاقات مثبتي در بازي‌هاي هوادار افتاده . براي من‌مسعود و عنايتي فرق ندارند و آنچه خوب است بايد گفت و اتفاقا ما فوتبالي‌ها بايد‌حمايت
كنيم. نبايد بترسيم كه براي‌مان رقيب پيدا مي‌شود بلكه‌كمك‌كنيم‌ در مربيگري رشد كنند. تيم هوادار را تيم خوبي ديدم و پرسپوليس كار سختي دارد.اصلا در اين چهار بازي نمي‌شود گفت يك بازي آسان است. الان ديديد كه نساجي با اينكه در انتهاي جدول است اما چقدر خوب جلوي پرسپوليس بازي كرد و اصلا رتبه جدولي بيانگر بازنده و برنده بودن تيم‌ها نيست. نبايد به رتبه تيم‌ها كار داشت و بايد تمركزشان را بگذارند روي توانايي خودشان و با تمام وجود بازي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون