• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5770 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۵ خرداد

مهران برخورداري، تكواندوكار المپيكي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

شكست من در فينال قهرماني آسيا مصلحتي بود!

اميدوارم زمان بازي‌هاي المپيك روز خوب تكواندوي ما باشد

روزبه دلاور

تيم ملي تكواندوي مردان ايران با كسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرماني آسيا رسيد.

تكواندوكاران كشورمان با كسب ۳ مدال طلاي مهدي حاج‌موسايي در ۵۸-، محمدحسين يزداني در ۸۷- و آرين سليمي در وزن ۸۷+ كيلوگرم، ۲ مدال نقره علي خوش‌روش در ۸۰- ، مهران برخورداري در وزن ۸۷- كيلوگرم، ۲ مدال برنز ابوالفضل زندي در ۵۸- و متين رضايي در وزن ۶۳- كيلوگرم، پس از ۸ سال به عنوان قهرماني در آسيا رسيد.در زنان هم مليكا ميرحسيني در وزن ۷۳- و سعيده نصيري در وزن ۴۶- كيلوگرم زنان نيز به ترتيب صاحب مدال‌هاي نقره و برنز شدند.

همچنين مبينا نعمت‌زاده در ۴۹-، ناهيد كياني در ۵۳-، الهام حقيقي در ۶۲- و اميرسينا بختياري در وزن ۷۴- كيلوگرم نيز با شكست مقابل رقباي خود حذف شدند. حذف كياني و نعمت‌زاده دو تكواندوكار المپيكي كشورمان از نكات قابل تامل اين بازي‌ها بود. اما تكواندوي ايران جز كياني و نعمت‌زاده، مهران برخورداري و آرين سليمي را در المپيك پاريس دارد. در راستاي گفت‌وگوهاي سريالي روزنامه اعتماد با ورزشكاران المپيكي كشورمان و در فاصله كمتر از ۳ ماه مانده به شروع المپيك با مهران برخورداري در خصوص وضعيتش گپ و گفتي ترتيب داديم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

از آخرين وضعيت خودت بگو.

خب ما تمرينات خوب و منظمي داشتيم و تازه هم از مسابقات قهرماني آسيا برگشتيم. بالاخره يك پيك آماده‌سازي براي اين مسابقات داشتيم كه خدا را شكر به اهداف‌مان دست پيدا كرديم و روند رو به رشد داشتيم. ۸۰ روز تا المپيك باقي مانده و سعي مي‌كنم در اين مدت تمرين كنم تا بهترين اتفاق براي من رقم بخورد.

سطح بازي‌هاي قهرماني آسيا چطور بود؟

بازيكنان خوب و عنوان‌داري شركت كرده بودند و خيلي از المپين‌ها شركت كرده بودند. خدا را شكر كه به فينال راه پيدا كردم و نقره گرفتم.‌

چرا نتوانستي طلا بگيري؟

رقيب من ايراني بود و او از تيم اصلي شركت كرده بود و من از طريق سهميه شركت كرده بودم صلاحديد كادرفني اين بود ما با هم بازي نكنيم و حريف من اول شود. اگر من اول مي‌شدم امتياز براي تيم ما حساب نمي‌شد و نمي‌توانستيم قهرمان شويم، اما چون حريف من طلا گرفت، قهرمان شديم.

يعني باخت مصلحتي بود؟

بله.

مشكلي كه ايجاد نمي‌شود؟

خير، مشكل خاصي پيش نمي‌آيد!

شرايط بقيه بچه‌ها چطور بود؟

تيم خوبي داشتيم كه بعد از ۸ سال توانستيم قهرمان آسيا شويم. شرايط بقيه بچه‌ها هم خوب بود و در اين سفر اتفاقات خوبي افتاد!

مي‌شود گفت جوانگرايي در تكواندو در حال ثمر دادن است؟

بله، اوضاع در حال بهتر شدن است و ان‌شاءالله همين‌طور ادامه پيدا كند. نتيجه گرفتن در تكواندو واقعا دشوار است. طوري نيست كه بگوييم هميشه ما بايد قهرمان شويم يا مثل گذشته كه اين رشته محدود به دو يا سه كشور باشد. الان تمام كشورها حرف براي گفتن دارند و در كورس قهرماني هميشه اين بحث‌ها وجود دارد و يك تيم هم بالاخره روزهاي خوب و روزهاي بد دارد. اميدوارم روز خوب تكواندوي ايران در بازي‌هاي المپيك باشد كه ميدان اصلي است.

در كمتر از سه ماه مانده به المپيك شرايط اردويي چطور است؟

خدا را شكر خوب است با رياست آقاي ساعي . ايشان خودش المپين بود و اين مسير را رفته و ان‌شاءالله ما هم اين روند را ادامه دهيم تا شروع مسابقات.

كم و كسري يا مشكلي در اردو نداريد؟

كم و كسر و مشكلات كه هميشه بوده، اما سعي مي‌كنيم با همين امكانات پيش برويم. اميدوارم‌ مسوولان ورزش هم نگاه بهتر و بيشتري به ورزش‌مان داشته باشند. بالاخره حق و حقوق ورزشكاران اينقدر نيست و اميدوارم بيشتر شود. مردم كشورمان هم مي‌دانند ورزش‌هاي انفرادي به خصوص رزمي تا چه حد مظلوم هستند. در سال مهمي هستيم و اميدوارم در اين دو، سه سال باقيمانده ديگر حمايت‌هاي لازم را انجام دهند. من خودم تنها شغلم تكواندو است و امسال هم انفرادي كار كردم و آن‌طور هم در ليگ قرارداد مالي خوبي نداريم.

از اينكه تكواندوكار شدي پشيمان نيستي؟

خير، چون اين رشته را با عشق انتخاب كردم. ما درباره مشكلات بارها حرف زديم و توجهي نمي‌شود.

در المپيك به كسب مدال اميدوار هستي؟

توكل بر خدا . هر چي خدا بخواهد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون