• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5774 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد

«اعتمادآنلاين» گزارش مي‌دهد

تاثير حادثه بالگرد رييس‌جمهور روي سرنوشت استقلال/ مالك آبي‌ها عوض مي‌شود؟

هفته گذشته سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند. به نظر مي‌رسد اين اتفاق به شكل عجيبي روي سرنوشت باشگاه استقلال اثر داشته باشد. 
به گزارش «اعتمادآنلاين»، اوايل امسال بعد از مدت‌ها حرف و حديث بالاخره سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از اختيار وزارت ورزش خارج و به دو هلدينگ خصولتي واگذار شد. استقلال در اين بين به هلدينگ نفتي خليج‌فارس رسيد كه رياست فعلي آن بر عهده عبدالعلي علي‌عسگري، رييس پيشين سازمان صداوسيماست. 
بعد از اين تغيير و تحول علي‌عسگري بلافاصله احمد شهرياري كه سابقه دوستي طولاني با او دارد را به عنوان نماينده تام‌الاختيار به باشگاه استقلال فرستاد و بعد از آن بود كه علي خطير مديرعامل استقلال از سمت خود بركنار شد و فرشيد سميعي جاي او را به عنوان سرپرست مديرعاملي گرفت تا در پايان فصل و زمان كافي مالك جديد مديرعامل باشگاه را معرفي كند.  با اين حال اتفاقي كه براي رييس‌جمهور رخ داد ممكن است سرنوشت باشگاه استقلال را تغيير دهد و همه محاسبات را به هم بريزد.  همه مي‌دانيم كه مديرعامل هلدينگ خليج‌فارس توسط وزير نفت منصوب مي‌شود. اقدامي كه البته در مشورت با رييس‌جمهور و ساير نهادهاي ذي‌ربط صورت مي‌گيرد. حال در شرايطي كه در فاصله يك ماه آينده انتخابات رياست‌جمهوري جديد برگزار خواهد شد اين امكان وجود دارد كه با تغيير دولت، وزير نفت نيز جاي خودش را به شخص ديگري بدهد و در اين صورت به احتمال زياد مديرعامل هلدينگ خليج فارس نيز عوض خواهد شد.  تغيير مديرعامل هلدينگ خليج فارس به عنوان مالك استقلال مي‌تواند شرايط مديريت اين باشگاه را تحت تاثير قرار دهد. جدا از اينكه در آن مقطع بايد ديد رويكرد مديرعامل جديد مجموعه نسبت به تيم‌داري چيست، اين مساله مي‌تواند به تغيير نماينده تام‌الاختيار باشگاه و اعضاي هيات‌مديره منجر شود. طبيعتا مديرعامل جديد هلدينگ خليج فارس فردي مورد اطمينان خودش را به عنوان مديرعامل راهي باشگاه استقلال خواهد كرد.  اين مساله در مورد پرسپوليس صدق نمي‌كند. به اين دليل كه بازيگر اصلي كنسرسيوم بانكي كه باشگاه پرسپوليس را در اختيار دارد، بانك شهر است و مديريت اين بانك نه از طريق دولت كه از طريق شهرداري‌ها صورت مي‌گيرد. تغييرات در شهرداري‌ها نيز با انتخابات شوراي شهر صورت مي‌پذيرد و اين يعني حداقل تا پايان دوره شوراهاي شهر فعلي خبري از تغييرات در صدر مديريت باشگاه پرسپوليس نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون