• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5782 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۹ خرداد

فرهاد‌ نفرزاده‌ در گفت‌وگو با «اعتماد»:

عبادي‌پور و اسماعيل‌نژاد باعث شكست تيم ملي مقابل بلغارستان شدند

مشكل ما مربي نيست كه تغييرش داديم!

مربي و كارشناس واليبال كشورمان در مورد ناكامي‌هاي متوالي تيم ملي واليبال گفت: از زماني كه انتخابي المپيك ‌در مهره ماه در كشور برزيل به پايان رسيد، فدراسيون تيم را رها كرد و يك ماه مانده به شروع اين بازي‌ها يادشان افتاد تا واليبال كسب سهميه‌ كند و تيم تشكيل شود! ما شش ماه بسيار مهم‌ و‌ سرنوشت‌ساز را از دست داديم و اين‌ اشتباهات فدراسيون واليبال بود. 
به گزارش «اعتماد»، تيم ملي واليبال كشورمان در هفتمين بازي خود در مسابقات ليگ ملت‌ها برابر بلغارستان شكست خورد تا هفتمين شكست تيم‌ ملي هم‌ در اين بازي‌ها به ثبت برسد! پيش از اين و با توجه به شش باخت متوالي ملي‌پوشان در دور قبل ليگ ملت‌ها مي‌توان گفت ايران 13 باخت پشت سر هم در اين رقابت‌ها تجربه كرده كه آماري است فاجعه‌بار و باورنكردني!
فرهاد نفرزاده، مربي و كارشناس واليبال كشورمان‌در خصوص عملكرد ضعيف تيم ملي به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما در هفته اول به دليل اضافه شدن ديرهنگام مربي به تيم و عدم آگاهي و شناخت نسبت به بازيكنان و عدم ‌شناخت بازيكن نسبت به مربي فرصت‌هاي خود را در هفته اول از دست داديم . مي‌توانستيم در هفته ‌اول مقابل صربستان برنده شويم يا مقابل كوبا و‌ آرژانتين ‌هم ‌شانس برد داشتيم كه متاسفانه ‌از دست‌ داديم، اما كارمان مقابل ايتاليا سخت بود. در هفته اول حداقل مي‌توانستيم دو برد داشته باشيم.
وي در خصوص اينكه‌ آيا ‌علت عدم پيروزي تيم ‌ملي برابر اين‌ تيم‌ها‌ همين عدم شناخت ناكافي بود يا دلايل ديگر هم‌ دخيل بود‌، گفت: از زماني كه انتخابي المپيك ‌در مهره ماه در كشور برزيل به پايان رسيد، فدراسيون تيم را رها كرد و‌ آمد يك ماه مانده به شروع اين بازي‌ها يادشان افتاد تا واليبال كسب سهميه‌ كند و تيم تشكيل شود! ما شش ماه بسيار مهم‌ و‌ سرنوشت‌ساز را از دست داديم و اين‌ اشتباهات فدراسيون واليبال بود. 
نفرزاده درباره متحمل شدن شكست تلخي ديگر در برابر ژاپن در اين مسابقات به «اعتماد» گفت: تيمي كه تشكيل شده به عنوان تيم ‌ملي و اين ‌نفراتي كه الان حضور دارند يك تيم‌ گزينش شده است كه هنوز به نيمه راه نرسيديم. يكي از دو پاسور از تركيب خارج ‌شده و‌ اين نشان مي‌دهد كه انسجام تيمي نداريم‌ يا بازيكنان مصاحبه‌هايي انجام ‌دادند كه ناراضي هستند‌ از وضعيت‌شان در تركيب تيم. مثل اسفنديار و حسين ‌خانزاده‌. اينها عملا‌ نشان مي‌دهند تيم‌آن انسجام‌ لازمه را ندارد. چه بسا بازيكناني بودند كه مي‌توانستند در قالب تيم قرار بگيرند و كمك كنند، ‌اما انتخاب نشدند تمام‌ اين شرايط در نتيجه ‌تيم ‌تاثير مي‌گذارد.‌
مربي تيم‌هاي ليگ برتري ايران ادامه داد: الان شما اكثر بازي‌ها را نگاه كنيد تا امتياز پاياني پيش رفتيم، اما به خاطر يك ‌يا دو امتياز اختلاف آن ست يا بازي را واگذار كرديم ‌خب اينها تاثير مي‌گذارد. كادرفني و بازيكنان‌ در نتيجه تيم تاثير دارند.
نفرزاده افزود: در بازي با بلغارستان هم در حالي كه مي‌توانستيم پيروز شويم در يك‌ صحنه‌اي كه ‌در ست دوم ‌اتفاق افتاد و بازيكن بلغاري توپش را‌ خواباند و ما ۱۱ بر ۸ در اين ست پيش بوديم، اما سر يك توپ بي‌ارزش بين‌ اسماعيل‌نژاد و عبادي‌پور آن داستان تكراري درگيري زير تور به وجود‌ آمد و‌ عبادي‌پور نتوانست دوتا توپ‌ پشت سر هم را بخواباند و از جريان بازي خارج ‌شد و‌ اسماعيل‌پور هم به همين ‌شكل و از همانجا بازي به سود بلغارستان تغيير كرد.
عصر روز گذشته خبر رسيد كه فدراسيون واليبال با موتا پائز قطع همكاري كرده است. نفرزاده در خصوص اينكه آيا تغيير كادرفني مي‌تواند شرايط تيم ملي را تغيير دهد يا خير، توضيح داد: مشكل اساسي ما با تيم‌ به مربي برنمي‌گردد. الان مشكل تيم‌ مديريتي است! ۶ ماه از سال را از دست دادند يا مشكلات متعددي تيم دارد كه به خوبي به آن رسيدگي و‌ توجه نشده است با اين شرايط اگر‌ هر مربي باشد وضعيت همين‌ خواهد بود.‌

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون