• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5785 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۲ خرداد

دستگيري سارق مسلح از امدادخودروها در بزرگراه بابايي

اين فرد با اسلحه كمري، قمه و شمشير اقدام به تهديد، ضرب و شتم و زورگيري از مالباخته‌ها كرده است

معاون عمليات پليس اطلاعات تهران بزرگ از دستگيري شروري كه اقدام به زورگيري و اخاذي از رانندگان امدادخودروها در بزرگراه بابايي كرده بود، خبر داد.
در فروردين ماه سال جاري، شكايت‌هاي متعددي مبني بر فعاليت‌هاي مجرمانه يكي از اشرار سطح يك تهران به پليس مخابره شد و در جريان آن رسيدگي به موضوع در دستور كار معاونت عمليات پليس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت. در جريان رسيدگي به اين پرونده شكات همگي رانندگان خودروهاي امداد خودرو بوده و در سطح بزرگراه‌هاي شهر تهران به‌ويژه در مناطق شرقي فعاليت داشتند، به مقر انتظامي رفته و در اظهاراتي مشابه با معرفي يكي از اراذل و اوباش سابقه‌دار به هويت معلوم گفتند كه اين فرد با اسلحه كمري، قمه و شمشير اقدام به تهديد، ضرب و شتم و زورگيري از آنان كرده است.
در همين راستا نيز يكي از شكات در اظهاراتش به ماموران گفت: «ساعت ۱۱ شب در اتوبان شهيد بابايي مشغول به كار بودم كه فرد سارق سراغم آمد و از من درخواست پول كرد. ابتدا مخالفت كردم كه در پي آن ناگهان اين فرد به سمت من حمله‌ور شد و با تهديد سلاح مجبورم كرد تا مبلغ ۱۰ ميليون تومان را به يك دستگاه كارتخوان كه همراه خود آورده بود، واريز كنم و پس از آن به سرعت از محل متواري شد. پس از اين ماجرا، به دليل بيماري قلبي در بيمارستان بستري شدم، اما پس از ترخيص مجددا اين فرد سراغم آمد و تهديد كرد كه در صورت پرداخت نكردن پول مرا با چاقو خواهد زد. چند روز بعد، ساعت ۱۲ شب با يكي از همكارانم در اتوبان بابايي مشغول كار بوديم كه دوباره اين فرد سراغ‌مان آمد و پس از فحاشي، يك اسلحه كمري را روي صورتم گذاشت و گفت كه اگر پول ندهيم، حق نداريم در اين اتوبان كار كنيم. اين فرد پس از سرقت كارت‌هاي بانكي‌ام محل را ترك كرد و تهديد كرد اگر شكايت كنم سراغ خانواده‌ام خواهد آمد.»
يكي ديگر از شكات نيز در اظهارات خود به ماموران گفت: «در اتوبان شهيد بابايي، زير پل استخر، مشغول كار بودم كه اين شرور با يك خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌اي به من نزديك شد و همزمان با فحاشي كردن، با درآوردن چاقو به سمت من حمله‌ور شد و به زور مبلغ سه ميليون تومان را از طريق كارتخواني كه با خودش آورده بود از من گرفت و از همكارم نيز به همين شيوه زورگيري و سرقت و تهديد كرد كه باز هم مي‌آيد و اگر پول ندهيم، اجازه كار كردن را به ما نخواهد داد. پس از آن هم با ماشين از محل دور شد.»
شاكي ديگري به ماموران گفت: «دو هفته پيش اين فرد در اتوبان شهيد بابايي با پژو ۴۰۵ نقره‌اي سراغم آمد و يك اسلحه كمري را روي سرم گذاشت و مدعي شد كه او مالك اين اتوبان است و كسي بدون اجازه او حق كار در اينجا را ندارد. او گفت كه اگر داخل اين اتوبان كار مي‌كني بايد به من پول بدهي و با تهديد اسلحه مبلغ پنج ميليون تومان به دستگاه كارتخوان همراه خود كشيد. او دوباره يك هفته بعد از آن ماجرا، ساعت ۱۱ شب سراغ من آمد و گفت چرا پول را به حسابش نزديم و شروع كرد به فحاشي و ضرب و شتم من و تهديد كرد كه ماشينم را آتش خواهد زد.»
با جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده از شكات پرونده و بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار، فرد سارق با سوابق متعدد در زمينه سرقت، آدم‌ربايي، نزاع و درگيري، شرارت و ايجاد رعب و وحشت، خفت‌گيري، نگهداري و خريد و فروش سلاح، ضرب و جرح عمدي با سلاح سرد، تحت تعقيب ماموران پليس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت و در شرايطي كه متهم از مخفيگاه خود در شهرستان پرديس متواري شده بود، ماموران با شناسايي آخرين مخفيگاه او در شهرستان بومهن، سرانجام موفق به دستگيري متهم شدند و در بازرسي از مخفيگاه او، يك قبضه سلاح كمري به همراه مهمات مربوطه و چندين قبضه سلاح سرد را نيز كشف و ضبط كردند.
با انتقال متهم به معاونت عمليات پليس اطلاعات تهران بزرگ و در تحقيقات تكميلي، يكي ديگر از شكات كه با سلاح سرد و در خانه‌اش توسط متهم مورد ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته بود، شناسايي و به مقر معاونت عمليات پليس اطلاعات تهران بزرگ دعوت شد. شاكي پس از مواجهه حضوري با متهم، صراحتا او را مورد شناسايي قرار داد و در شكايت خود به ماموران گفت: «اين فرد با پسرم اختلاف و درگيري دارد. حدودا ساعت ۱۱ شب در خانه‌ام واقع در شهر بومهن تنها بودم كه ناگهان متهم در حالي كه در يك دست قمه و در دست ديگر خود اسلحه كمري داشت، به زور وارد خانه‌ام شد و شروع به زدن من با قمه كرد و هر دو دستم را با قمه زد. پس از آن طلاجات همسرم را سرقت كرد و پس از آن با تهديد مرا برهنه كرد و با قمه مورد ضرب و جرح قرار داد.»
سعيد راستي، معاون عمليات پليس اطلاعات تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: «تحقيقات از متهم در دستور كار اين معاونت قرار گرفته و تاكنون بيش از ۱۰ شاكي و مالباخته با مراجعه به مقر انتظامي اين معاونت واقع در خيابان شهيد خالد اسلامبولي از متهم شكايت كرده‌اند. بنابراين از ساير مالباختگان و شكات احتمالي اين پرونده دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اين معاونت مراجعه كنند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون