• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5786 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۳ خرداد

مل بروكس يكي از ۴ چهره خاص سينماي جهان شد

مل بروكس با دريافت جايزه افتخار شغلي پيبادي يكي از ۴ چهره‌اي شد كه به اصطلاح PEGOT شده‌اند.
به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، مل بروكس در مراسم اهداي جوايز پيبادي، در كنار كويينتا برانسون و «پيشتازان فضا»، جايزه‌اي بالاتر از ۳۴ جايزه‌اي را دريافت كرد كه به توليدات تلويزيوني، پادكست‌ها و رسانه‌هاي ديجيتال اهدا شد.
مل بروكس با دريافت جايزه افتخاري پيبادي EGOT خود را به PEGOT ارتقا داد و به اين ترتيب پس از باربارا استرايسند، ريتا مورنو و مايك نيكولز چهارمين فردي شد كه جايزه پيبادي، امي، گرمي، اسكار و توني را دريافت كرده است. در اين مراسم بيلي كريستال اين جايزه را به بروكس اهدا كرد.
كريستال به جمعيتي كه گرد آمده بودند، گفت: مل نابغه‌اي است كه معتقد است كمدي بايد مرزها را جابه‌جا كند، تابوهاي اجتماعي را به چالش بكشد و حتي زماني كه ايجاب كند، كمي مبتذل هم باشد و با مل، اغلب چنين چيزي ايجاب مي‌شود. وي افزود: مل يكي از دلايل بزرگي است كه من وارد دنياي كمدي شدم و نبوغ بي‌باكانه و طنز مرزي او از روز اول چراغ راهنماي من بود.
وي تاكيد كرد: بيش از ۷۰ سال است كه مل ما را سرگرم كرده است. فقط مي‌خواهم از شما بپرسم، بدون او كجا بوديم؟
بروكس در سخنراني خود به شوخي گفت مطمئن نيست كه اين پيبادي براي چه چيزي اهدا شده؟ براي خوش قيافه بودن يا مهارت در دنياي الكترونيك؟
وي در ادامه شوخي خود گفت دوست دارد بگويد با فروتني اين جايزه را پذيرفته است و افزود: اما من متواضع نيستم...فروتني از واژگان من نيست. پيش از اين شماري برجسته از چهره‌هاي محترم و ارزنده برنده اين جايزه شده‌اند و حالا من احساس مي‌كنم شما واقعا من را مي‌خواهيد. ادامه سخنان او كه شامل اين بود كه اينها افرادي هستند كه به رستوران‌هاي خوب مي‌روند، موجب خنده شديد جمعيت حاضر شد و در پايان سخنانش، اين كمدين اعلام كرد: به مسوولان جايزه قول دادم اين يكي را نفروشم!
مراسم پيبادي براي نخستين‌بار به جاي نيويورك در لس‌آنجلس برگزار شد و درحالي كه از ۲۰۲۰ برنامه حضوري به دليل بيماري كرونا و سپس اعتصاب نويسندگان سال پيش برگزار نشده بود، امسال به مسير خود بازگشت.
در اين مراسم ۳۴ جايزه براي برنامه‌هاي تلويزيوني، راديو/ پادكست و رسانه‌هاي ديجيتال اهدا شد و سريال «خرس»، «آخرين ما» و «سگ‌هاي انباري» از جمله برندگان تلويزيوني بودند.
روزنامه‌نگاري و پادكست‌هاي دريافت كننده جايزه براي موضوع‌هاي بسيار جدي‌تري از جمله سياست، نژادپرستي و جنگ در اوكراين و غزه اين جايزه را بردند و بيسان عودا، فعال فلسطيني كه جايزه پيبادي را براي گزارش‌هاي ويديويي خود با عنوان «اين بيسان از غزه است و من هنوز زنده هستم» دريافت كرد. وي در فيلم‌هاي ويديويي خود كه از منطقه جنگي ارسال كرد اوضاع لحظه به لحظه را تصوير كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون