• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5788 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۶ خرداد

پزشکیان در همایش زنان

۴۰ سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم

گروه سياسي|«40 سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم.» این عباراتی است که مسعود پزشکیان در جمع زنان و دختران طرفدار خود، تصویری از ایده‌هایش در حوزه زنان ارائه می‌کند. بررسی اظهارات این نامزد اصلاح‌طلب انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد، پزشکیان بیش از اینکه به طرح‌های سلبی و تند در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باور داشته باشد به رویكردهای ایجابی، فرهنگ‌سازی و روش‌های نرم معتقد است. روش‌هایی که به اعتقاد پزشکیان طی قرون متمادی، گفتمان فرهنگی و دینی ایرانیان را حفظ کرده و آن را سینه به سینه به آیندگان منتقل ساخته است. مبتنی بر این دستور کار است که مسعود پزشکیان نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ۱۴۰۳ در همایش زنان حامی دکتر مسعود پزشکیان با اشاره به یکی از خطبه‌های حضرت علی (ع) می‌گوید: هر کسی که عمیقا می‌فهمد و برای آینده تصمیم می‌گیرد باید ببیند به نفعش است یا ضرر آن، اگر به ضرر است باید دست برداریم ۴۰ سال می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما بدتر کردیم، مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند. حضرت علی (ع) می‌فرماید که ببینید این مداخله‌ای که انجام می‌دهید اصلاح می‌کند برو، ولی اگر بدتر می‌کنی ادامه نده. دختری که روسری ندارد تا زمانی مداخله نکردیم مشکلی با ما ندارند، ولی وقتی مداخله کنیم تضاد اجتماعی بین ما به وجود می‌آید. او ادامه داد: دختران ما با اعتقادات ما مشکلی ندارند اما وقتی آنها را مقابل خود قرار می‌دهیم و ضد دین می‌کنیم و آن را تبدیل به کسی می‌کنیم که متنفر می‌شود. در جلسات گفتیم اگر کسی را می‌زنند ما را باید بزنند، آنها در دانشگاه ما درس خواندند و با گزینش دینی بالا آمدند. ما به آنها درس دادیم و آنها را تربیت کردیم. ما مقصریم و تقصیر ما و کسانی است که راه و روش آموزش می‌دادند روش برخورد با انسان‌ها با زدن نیست، زیرا کرامت انسان در آن دیده نمی‌شود اکر کاری از ما بربیاید انجام می‌دهیم. فردا با بسیاری باید کلنجار رفت اما ما مدافع حقوق زنان هستیم و پایبند تعهد به آنان هستیم.
پزشکیان همچنین خاطرنشان کرد: نمی‌توانم معجزه کنم؛ بیایید با هم مشکلات را حل کنیم. زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند. با کسی که دلش به حال ایران می‌سوزد کار می‌کنم. هرکس عمل درست انجام دهد پاداش آن را خواهد گرفت. اگر حضرت خدیجه نبود حضرت محمد نمی‌توانست به آن جایگاهی که می‌خواست، برسد. زنان می‌توانند جامعه ما را اصلاح کنند دست به دست دهیم ما در خدمت شما هستیم. بگویید همه رای دهند و تا آن وعده‌هایی که دادند و وضعیت ما را به اینجا برسند. من معجزه نخواهم کرد و دست به دست هم دهیم تا مشکلات رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست ولی اگر با هم باشیم، می‌توانیم وضعیت را بهبود بخشیم.
او گفت: حاکمیت باید چشم‌هایی را ببیند که چشم‌هایی را نمی‌بیند. حاکمیت باید صدای کسانی را بشنود که صدای آنان را نمی‌شنود. ما با بخش خصوصی کاری نداریم. ما با کسانی که پول ندارند، آشنا ندارند و کسی را ندارند، کار داریم. ما لایحه‌هایی که بر زمین مانده اگر نیاز به بازنگری داشته باشد حتما بازنگری خواهیم کرد. من می‌توانم با کسی که دلش به حال ایران می‌سوزد کار کنم اگر کسی دلش به حال ایران نسوزد کار نمی‌توانم بکنم پس بیايید دست به دست هم دهیم. این نامزد اصلاح‌طلب همچنین در بخشی از عبارات خود گفت: من هیچ وقت برای رای وعده دروغ ندادم، بارها گفتم از این اعتقادم دست برنخواهم داشت.حق زنان قبایل نژاد و قومیت‌ها وسیع است. هر جا ببینید حق کسی ضایع شود از آن دفاع خواهم کرد، حال چه مرد چه زن و چه کرُد و بلوچ باشد. شعار دادن بلد نیستم. من هیچ وقت برای رای وعده دروغ ندادم، بارها گفتم از این اعتقادم دست برنخواهم داشت. پزشکیان با اشاره به مطالبات زنان در حوزه به رسمیت شناختن سبک زندگی‌شان گفت: ۴۰ سال است می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما وضعیت را بدتر کردیم. مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند. همین روندی که جوانان با ما مشکل پیدا کرده‌اند، باعث شده سرمایه اجتماعی به‌ شدت ضعیف شود. معلم، مسجد، مدرسه و اداره‌اش ما بودیم؛ امریکایی‌ها را که بیرون کردیم، رقص و آواز هم که ممنوع پس چرا جوانان این‌طور شدند؟ 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون