• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5794 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير

پزشكيان در ادامه سفرهاي استاني خود در كردستان و شيراز سخنراني كرد

با هم براي بازگرداندن افتخارات گذشته

مسعود پزشكيان كه از صبح ديروز دور جديدي از سفرهاي انتخاباتي خود را با حضور در استان كردستان آغاز كرده بود، ظهر روز شنبه به شيراز رسيد. حضور چهره‌هايي چون علي افشاني، محمدجواد آذري‌جهرمي و ساير چهره‌هاي اصلاح‌طلب همراه پزشكيان با استقبال مردم در اين استان‌ها مواجه شد. مردم با شعارهايي چون پزشكيان زنده باد، خاتمي پاينده باد از كاروان اصلاحات استقبال كردند.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات چهاردهم رياست‌جمهوري با اشاره به اينكه برخورد و استقبال، لطف مردم به من شرمندگي مي‌آورد، گفت: تصور اينكه كسي شده‌ام را ندارم و اين توهم برايم پيش نيامده كه عوض شده‌ام، اما در مورد اقبال مردم به من برايم سخت است كه فكر كنند من تافته جدا بافته‌ام. من براي مردم و از همين مردمم كه با هم مي‌توانيم مملكت را درست كنيم و افتخارات گذشته را برگردانيم. پزشكيان در بدو ورود به شيراز در حالي محمدجواد آذري‌جهرمي او را همراهي مي‌كرد درباره پيش‌بيني خود از نتيجه انتخابات گفت: هر چه پيش‌ آيد خوش آيد، اميدوارم مشاركت طوري باشد كه باعث شود اعتماد ملي و افتخار كشور در نگاه خارجي‌ها افزايش پيدا كند. اگر بتوانيم در روند حاكميت مشاركت كنيم، بيگانگان طمع نمي‌كنند تا خللي در داخل به وجود بياورند و نااميد مي‌شوند كه براي آينده اين مردم با تشنج كشور را به هم بريزند.وي با تاكيد بر اينكه بايد دست به دست بدهيم، گفت: من وظيفه‌اي كه احساس مي‌كردم را انجام دادم و تا جايي كه از دستم بر مي‌آمد، تلاش كردم و مي‌كنم تا خدا چه بخواهد.اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به اينكه برخورد و استقبال، لطف مردم به من شرمندگي مي‌آورد، گفت: تصور اينكه كسي شده‌ام را ندارم و اين توهم برايم پيش نيامده كه عوض شده‌ام، اما در مورد اقبال مردم به من برايم سخت است كه فكر كنند من تافته جدا بافته‌ام. من براي مردم و از همين مردمم كه با هم مي‌توانيم مملكت را درست كنيم و افتخارات گذشته را برگردانيم.مسعود پزشكيان همچنين در گلزار شهداي شيراز به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.او بر سر مزار شهيد حبيب‌الله بهزادي شهيد ١٨ ساله‌اي كه در عمليات كربلاي ۵ به شهادت رسيده است، حضور يافت.پزشكيان با پدر اين شهيد سرافراز خوش‌وبش كوتاهي داشت و سپس به زيارت قبور ديگر پرداخت.

با قدرت جلوي تبعيض‌‌ها و نامردي‌ها خواهم ايستاد

مسعود پزشكيان كه صبح ديروز به سنندج استان كردستان سفر كرده است، در جمع مردم اين شهر گفت: مردم اگر در صحنه باشند اين افرادي كه تصور مي‌كنند عقل كل هستند مردم به آنها ثابت خواهند كرد كه اين‌گونه نخواهد بود. وي افزود: بنابراين حق با مردم است. شاخص درستي و اقتدار يك ملت انسان‌هاي آن جامعه هستند. حضرت علي (ع) در نامه خود به مالك اشتر مي‌گويد كه دليل بر اينكه يك حكومتي، يك رييسي، يك وزيري صالح است يا نه، اين است كه مردم پشت او چه مي‌گويند. اقتدار يك جامعه، ملت آن است. اين جامعه است كه مي‌تواند قدرتي را با اقتدار و با ثبات يا قدرت آن را تضعيف كند.

اين نامزد اصلاح‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري گفت: فساد، رانت، تبعيض از عوامل برهم زدن اقتدار و عزت اين ملت هستند. ما با قدرت جلوي اين تبعيض‌‌ها و نامردي‌ها خواهيم ايستاد. اجازه نخواهيم داد كساني كه كاسب تحريم هستند و از شفافيت فرار مي‌كنند، بتوانند به همين شكل به راحتي به مسير خود ادامه بدهند. معلوم نيست نفت ما به چه شيوه‌اي فروش مي‌رود و پول آن را به چه شكل باز مي‌گردانند. معلوم نيست در كجا آن را خرج مي‌كنند؟ آيا نبايد ما بياييم جلوي اين روند را بگيريم؟‌ ما بايد با مردم شفاف صحبت كنيم.وي در پايان اين شعر از سعدي را خواند: «حقيقت سرايي است آراسته/ هوي و هوس گرد برخاسته/ نبيني كه جايي كه برخاست گرد/ نبيند نظر گرچه بيناست مرد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون