• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5794 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير

فيلم پنجم «پليس بورلي هيلز» هم در راه است

ادي مورفي و جري بروكهايمر به ساخت «پليس بورلي هيلز ۵» فكر مي‌كنند و مي‌گويند چند داستان در ذهن دارند.

مهر به نقل از هاليوود ريپورتر نوشت: ۳۰ سال پس از «پليس بورلي هيلز ۳» و ۴۰ سال پس از اكران اولين فيلم از اين مجموعه، ادي مورفي، جاج راينهولد و جان اشتون براي فيلم چهارم بازگشته‌اند.

رينهولد در اولين اكران فيلم در بورلي هيلز گفت: ما مي‌خواستيم از اولين فيلم به عنوان يك الگو استفاده كنيم و مي‌دانستيم بايد خيلي خوش‌شانس باشيم تا به آن سطح برسيم. شبي كه هر سه ما در ماشين فيلم جديد بوديم، اولين باري بود كه پس از سال‌ها همديگر را ديديم. ما ۲ بلوك از مركز شهر و بلوك اصلي سال ۱۹۸۴ فاصله داشتيم و مثل اين بود كه از جايي كه كار را ترك كرده بوديم، داشتيم دوباره ادامه مي‌داديم.

وي افزود گروه اصلي بازيگران از جمله پل رايزر و برونسون پينچوت، در طول سال‌ها در تماس بوده‌اند و او به‌ويژه به مورفي نزديك بوده است.

در طول تور مطبوعاتي فيلم، مورفي اعتراف كرده كه متوجه تفاوت در ساخت يك فيلم اكشن در دهه ۶۰ سالگي عمر با ۲۰ سالگي در زمان ساخت اولين فيلم شده است، اما كارگردان مارك مولوي به شوخي گفت: فقط وانمود كردم ۲۵ ساله است و او را وادار به انجام همان كارها كردم. كارگردان در ادامه گفت اين بازيگر ادعا كرده من نزديك بود او را بكشم، اما من فقط مي‌خواستم همه‌چيز در برابر دوربين درست باشد و افزود: به اين معني از ادي مي‌خواستم كارهاي زيادي انجام دهد كه او نمي‌خواست انجام دهد، اما در نهايت اين كار را كرد. او اهل بازي است، هميشه اين طور بوده است، ولي يادآوري مي‌كرد؛ هي مرد، فقط سن من يادت باشد! فيلم اصلي كه ۴۰ سال پيش اكران شد، به موفقيت بزرگي دست يافت و سه فيلم بعدي را به دنبال داشت كه حالا چهارمين فيلم مجموعه با عنوان «پليس بورلي هيلز: اكسل اف» از ۳ جولاي در نتفليكس پخش مي‌شود. خلاقان اين فيلم در حال حاضر به فكر فيلم پنجم هستند و مورفي با تاييد اين امر گفت در حال توسعه ايده هستند و اگر همه دوباره جمع شوند، فيلم بعدي هم در كار خواهد بود. جري بروكهايمر تهيه كننده هم با تاييد افزود: چند داستان در ذهن داريم. در «پليس بورلي هيلز: اكسل اف» اكسل فولي پس از تهديد زندگي دخترش (با بازي تيلور پيج) به بورلي هيلز باز مي‌گردد و با دوست سابق او با بازي جوزف گوردون لويت و دوستان قديمي‌اش جان تاگارت (اشتون) و بيلي رزوود (رينهولد) همراه مي‌شود. ساخت فيلم چهارم چندين دهه مطرح بوده، اما هرگز فيلمنامه مناسبي وجود نداشت. راينهولد گفت وقتي جري بروكهايمر، كه ۲ فيلم اول را تهيه كرد، درگير ماجرا شد احساس كرد كه اين بار ممكن است ساخت فيلم واقعا اتفاق بيفتد. نتفليكس از اظهارنظر درباره فيلم احتمالي پنجم خودداري كرد.

 

انيميشن ديزني پرفروش‌ترين فيلم ۲۰۲۴ شد

قسمت جديد از انيميشن «۲ Inside Out» محصول استوديو پيكسار كمپاني ديزني با عبور از دنباله فيلم «تلماسه»، عنوان پرفروش‌ترين فيلم اكران شده در سينماهاي امريكا در سال ۲۰۲۴ را به نام خود ثبت كرد.به گزارش ايسنا، انيميشن «Inside Out ۲» تنها 8 روز پس از آغاز اكران با فروش ۲۸۳ ميليون دلاري با عبور از فروش دنباله فيلم «تلماسه» (۲۸۲ ميليون دلار)، پرفروش‌ترين فيلم ۲۰۲۴ در گيشه امريكاي شمالي شد. همچنين فروش اين انيميشن در سطح جهاني نيز از مرز نيم ميليارد دلار عبور كرده است و پيش‌بيني مي‌شود آخر هفته جديد ميلادي را با فروش ۶۵۰ تا ۷۰۰ ميليون دلار به پايان برساند و در آستانه رسيدن به ركورد فروش جهاني سينما در سال ۲۰۲۴ قرار گيرد. در حال حاضر «تلماسه ۲» با فروش ۷۱۱.۸ ميليون دلاري، پرفروش‌ترين فيلم سال در گيشه جهاني سينما در سال ۲۰۲۴ است. اين انيميشن نقدهاي درخشاني نيز به دست آورده و در حال حاضر با امتياز ۹۳ درصد از منتقدان در ميان پنج فيلم برتر پيكسار در وب‌سايت راتن توميتوز قرار دارد. اين فيلم همچنين امتياز سينمايي A را از «CinemaScore» كسب كرده است.

قسمت دوم انيميشن «Inside Out» را «كلسي مان» كارگرداني كرده و تهيه‌كنندگي آن را نيز «مارك نيلسن» با فيلمنامه‌اي از«مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امي پولر»، «فيليس اسميت»، «لوئيس بلك»، «توني هيل»، «ليزا لاپيرا» و «مايا هاوك» از صداپيشگان انيميشن جديد استوديو پيكسار كمپاني ديزني هستند. قسمت نخست اين انيميشن در سال ۲۰۱۵ به كارگرداني «پيت داكتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهاني ۸۵۸ ميليون دلاري، موفق به كسب جايزه اسكار بهترين انيميشن بلند ۲۰۱۶ شد.

 

نمايش و نقد «كاپيتان» در فرهنگسراي ارسباران

فيلم سينمايي «كاپيتان» به كارگرداني محمد حمزه‌اي يكشنبه 3 تير ماه 1403 در فرهنگسراي ارسباران اكران و پس از آن نقد و بررسي مي‌شود.

به نقل از مديريت روابط عمومي فرهنگسراي ارسباران، فيلم سينمايي «كاپيتان» ساخته محمد حمزه‌اي يكشنبه 3 تير ماه 1403 ساعت 18 در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي ارسباران اكران و پس از آن با حضور محمد حمزه‌اي كارگردان، اميرمحمد عبدي نويسنده، كورش جاهد كارشناس مجري و جمعي ديگر از عوامل فيلم نقد و بررسي مي‌شود.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «به من ميگن عيسي، هركاري بخوام مي‌كنم…» پانته‌آ پناهي‌ها، پژمان بازغي، اميرحسين بيات، بهار نوحيان، ارغوان شعباني و... بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون