• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5810 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير

مربي عليرضا عباسي پاسخ مسوول كميته پناهندگان تكواندو را داد

خودشان گفتند اداره اتباع گفته اشتباه كرده و عذرخواهي كرده

IOC با ما مشكل دارد؟ مدام دنبال دشمن فرضي هستيم!

پس از مصاحبه عليرضا عباسي، تكواندوكار افغاني‌الاصل تيم پناهندگان با «اعتماد» كه دليل حذف خودش از المپيك را كم‌كاري اداره اتباع دانسته بود، صادق هاشمي، مسوول كميته پناهندگان فدراسيون با خبرنگار «اعتماد» تماس گرفت و اين موضوع را رد كرد كه مصاحبه وي را در بالا مشاهد مي‌كنيد. 
اما در بين صحبت‌هاي هاشمي نكات نامفهومي وجود داشت و براي همين تصميم گرفتيم تا با فريبرز عسكري، پيشكسوت قديمي تكواندو كه از ۱۲ سالگي روي عليرضا عباسي كار كرده، تماس بگيريم تا نظر او را جويا شويم. عسكري در پاسخ به اينكه در يك‌ مصاحبه گفته بود كه اداره اتباع در حذف عباسي سهل‌انگاري كرده، اما هاشمي اين موضوع را رد كرده به خبرنگار «اعتماد» گفت: تمام صحبت‌هايي را كه در آن مصاحبه انجام دادم نقل قول مستقيم ‌همين آقاي هاشمي بوده است و توضيح بيشتري هم فعلا ندارم. 
عسكري با رد مقصر جلوه دادن IOC گفت: خودتان كلاه‌تان را قاضي كنيد، مدارك بايد به‌موقع از تهران به دست‌شان برسد و آنها فقط به مدارك رسيدگي مي‌كنند و براي‌شان فرقي ندارد‌. آنها دنبال فيرپلي هستند و مي‌خواهند نفري كه واقعا حقش است، اعزام ‌شود.‌ آنها مي‌گويند مدارك در زمان مقرر به دست ما نرسيده حالا كي نفرستاده؟‌ از كشورمان نفرستادند و آنها كه نمي‌روند دنبال مدارك بازيكن ما‌! الان مصاحبه‌هاي من هم دقيقا نقل قول آقاي هاشمي بود كه حتي به من گفت نفري كه در اداره اتباع هست از من عذرخواهي كرده و‌ خودشان فهميدند چه اشتباهي كردند و سعي دارند كمك كنند به خاطر همين ‌هم سه بار براي ما نامه زدند. اينها عين حرف‌هاي آقاي هاشمي است! 
عسكري در‌خصوص اينكه ‌ممكن است ارگان‌هاي ديگري مثل دفترun در تهران هم‌ مقصر اين اتفاق باشند يا خير، افزود: من نمي‌دانم! 
 مربي صاحبنام تكواندوي ايران درخصوص اينكه هاشمي گفته IOC سياسي‌كاري كرده و دوست نداشته از ايران نماينده پناهنده حضور داشته باشد هم گفت: فكر مي‌كنم ‌ما دوست داريم‌ هميشه يك دشمن فرضي داشته باشيم! نه .‌بعيد مي‌دانم كه IOC با آن تشكيلاتش بخواهد چنين كار بچگانه‌اي انجام دهد. مي‌توانستند ‌كمي گذشت داشته باشند، اما آنها بين گذشت و قانون، قانون را انتخاب كردند. ما بايد كارهاي‌مان را درست انجام ‌دهيم. آنها كارحرفه‌اي انجام‌ مي‌دهند و ما بايد پيگير كارها باشيم.
هاشمي در صحبت‌هايش به «اعتماد» گفت كه جز نامه‌نگاري باIOC ديگر كاري از دست‌شان برنمي‌آيد. عسكري در اين خصوص گفت: مي‌دانم. اگر روز اول بود حرفي نمي‌زدم، چون دردي را دوا نمي‌كند، اما مصاحبه من به خاطر حرف‌هاي خود هاشمي بود. او به ما اميدواري داد كه مصاحبه كرديم و حتي آقاي هاشمي‌طبا را پاي كار آورديم. هاشمي‌طبا با آن سمتش براي ما بهIOC نامه زد. پاي نامه‌اش هم به عنوان رييس پيشين سازمان ورزش و رييس سابق كميته ملي المپيك ايران نامه را امضا زد و كامل توضيح داد و اگر اين نامه‌ها تاثيري مي‌داشت مطمئن باشيد نامه ايشان كامل است، اما مشخص است آنها قانون را رعايت كردند. اتفاقي از اين طرف رخ داده حالا مي‌خواهند خودشان را كنار بكشند؟ نه. بايد جوابگو باشند كه سهميه به اين سختي به دست آمد و اين بچه با هزار اميد و آرزو كار كرد و سهميه گرفت. چرا بايد چنين اتفاقي برايش رخ دهد.خودمان را جاي اين بچه بگذاريم. حالا اگر مي‌خواهند بيشتر صحبت كنم حاضر هستم تا بيشتر حرف بزنم!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون