• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5810 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير

خبر

ریال محمدعلی کلی  ساخته می‌شود

سریالی درباره محمدعلی کلی با عنوان «بزرگ‌ترین» در آمازون پرایم ویدیو با همکاری همسر این بوکسور افسانه‌ای در دست ساخت است. به گزارش مهرو به نقل از ورایتی، سریال «بزرگ‌ترین» به عنوان اولین سریال با فیلمنامه تایید شده درباره زندگی محمدعلی برای آمازون پرایم ویديو ساخته می‌شود. در این سریال جیلن بست که در سریال «تمام امریکایی: بازگشت به خانه» و «داستان‌های ترسناک امریکایی» نقش‌آفرینی کرده، در نقش کِلِی بوکسور افسانه‌ای ایفای نقش خواهد کرد و بن واتکینز سازنده آن خواهد بود. «بزرگ‌ترین» با همکاری بنیاد محمدعلی تولید می‌شود و همسر او لونی علی به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه فعالیت می‌کند. در توضیح آن آمده است: در این سریال پیروزی‌ها و شکست‌های شگفت‌انگیزی که علی را به یک اسطوره بدل کرد، چه در داخل رینگ و چه بیرون از آن، به خوبی مستند شده و آن رویدادها ضربان قلب این داستان است. دنیا یک نماد را به یاد دارد، اما «بزرگ‌ترین» درباره یک مرد، یک شوهر، یک پدر، یک برادر و یک فرزند است. ورنون سندرز، ريیس بخش تلویزیون آمازون با اشاره به اینکه محمدعلی تعهد و اشتیاق را برای چندین نسل از امریکایی‌ها تعریف کرد، افزود: سفر او در زندگی به بهترین وجه و توسط تیمی عالی به‌ طور کامل تصویر خواهد شد. علی، داستانی الهام‌بخش از یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جهانی قرن بیستم است. محمدعلی کلی تابستان سال ۲۰۱۶ پس از سی و دو سال مبارزه با بیماری پارکینسون از دنیا رفت.


موج نوی سینمای ایران  به ملبورن رسید

هفتاد و دومین جشنواره فیلم ملبورن بخش ویژه‌ای را به «موج نوی سینمای ایران» بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹ اختصاص داده که شامل نمایش آثار کوتاه و بلند سینماگران شناخته شده و تاثیرگذار ایرانی است. به گزارش ایسنا، در بخش ویژه موج نوی سینمای ایران در جشنواره ملبورن، فیلم‌های خشت و آینه (ابراهیم گلستان)، درشکه‌چی (نصرت کریمی)، گاو (داریوش مهرجویی)، بن‌بست (پرویز صیاد)، گوزنها (مسعود کیمیایی)، یک اتفاق ساده (سهراب شهید ثالث)، غریبه و مه (بهرام بیضایی)، سایه‌های بلند باد (بهمن فرمان‌آرا) و آرامش در حضور دیگران (ناصر تقوایی) نمایش داده می‌شود. همچنین در برنامه عصر طلایی انیمیشن ایرانی ۱۹۷۷-۱۹۶۵ نیز ملک جمشید (نصرت کریمی)، شهر خاکستری (فرشید مثقالی)، سیاه پرنده (مرتضی ممیز)، اتل متل (نورالدین زرین کلک)، رخ (علی‌اکبر صادقی)، من آنم که (علی‌ا‌‌کبر صادقی)، دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (نورالدین زرین کلک)، ملک خورشید (علی‌اکبر صادقی)، دوباره نگاه کن (فرشید مثقالی) و در بخش برنامه مستندهای ایران ۱۹۶7-۱۹۶1 نیز یک آتش (ابراهیم گلستان)، اون شب که بارون اومد (کامران شیردل) و خانه سیاه است (فروغ فرخزاد) به روی پرده می‌رود.  همچنین در برنامه کانون: از آموزشی تا شاعرانه ۱۹۷۷ -۱۹۷۴ هم فیلم‌های دو راه‌حل برای یک مساله (عباس کیارستمی)، بزرگداشت معلم (عباس کیارستمی)، راه حل یک (عباس کیارستمی) و انتظار (امیر نادری) به نمایش گذاشته می‌شوند.  هفتاد و دومین جشنواره فیلم ملبورن از ۸ تا ۲۵ آگوست (۱۸ مرداد تا ۴ شهریور) در استرالیا برگزار خواهد شد.


بازیگر «درخشش» درگذشت

به گزارش مهرو به نقل از ورایتی، شلی دووال بازیگری که برای بازی در فیلم «درخشش» کوبریک در کنار جک نیکلسون شناخته می‌شود و جایزه بازیگر زن جشنواره کن را با بازی در فیلم «۳ زن» رابرت آلتمن دریافت کرده بود، پنجشنبه گذشته بر اثر عوارض دیابت درگذشت. او ۷۵ ساله بود. دووال با بازی در «بروستر مک‌کلود» به کارگردانی رابرت آلتمن به شهرت رسید. او پیش از بازی در «نشویل» در سال ۱۹۷۵ در فیلم‌های دیگری چون «مک کیب و خانم میلر» و «دزدان مثل ما» بازی کرده بود. آلتمن پس از موفقیت وی در «نشویل»، او را برای فیلم «بوفالو بیل و سرخپوستان» انتخاب کرد و پس از آن نوبت «۳ زن» رسید که برای آن جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن و همچنین نامزدی بفتا را به دست آورد. وی سال ۱۹۷۷ در نقش یک روزنامه‌نگار در «آنی هال» وودی آلن بازی کرد و سال ۱۹۸۰ در نقش اولیو اویل در فیلم «پاپای» آلتمن دوباره با این کارگردان همکاری کرد. بازی نگران وی در نقش کارمند یک مرکز آبگرم بهداشتی در «۳ زن» موجب شد تا کوبریک او را برای نقش وندی تورنس، همسر شخصیت جک نیکلسون در فیلم «درخشش» که با اقتباس از رمان استیون کینگ ساخت، انتخاب کند. فیلمبرداری «درخشش» بیش از یک سال طول می‌کشید و کوبریک برای برخی صحنه‌های او بیش از ۱۰۰بار فیلمبرداری کرد. سکانس بیسبال برای بیشترین برداشت از یک صحنه با دیالوگ در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. سال‌ها بعد او از سختی این نقش حرف زد و گفت: من نمی‌خواستم هر روز گریه کنم و گاهی فقط همین فکر باعث گریه من می‌شد. با این حال این کار را کردم. نمی‌دانم چطور... حتی جک هم به من گفت نمی‌دانم چطور هر روز این کار را می‌کنی. از دیگر نقش‌های او می‌توان به «راهزنان زمان» تری گیلیام و کمدی «رکسان» با استیو مارتین اشاره کرد. در طول دهه ۱۹۸۰، دووال براساس داستان‌های کلاسیک به تولید مجموعه‌ای نمایش‌ برای کودکان پرداخت که «تئاتر قصه‌های پریان»، «قصه‌های بلند و افسانه‌ها»، «کلاسیک‌های کابوس» و «داستان‌های زمان خواب» از کارگردان‌های برجسته‌ای از جمله تیم برتون، فرانسیس فورد کاپولا و ایوان پاسر با حضور ستاره‌های مهمان مانند رابین ویلیامز، جیمی لی کرتیس، الیوت گولد، لورا درن از‌جمله آنها بودند. دووال در سال ۱۹۹۵ در «زیر» ساخته استیون سودربرگ ظاهر شد و سال بعد در «پرتره یک بانو» جین کمپیون بازی کرد. او در سال ۲۰۰۲ از بازیگری کناره‌گیری کرد، اما سال ۲۰۲۳ در فیلم ترسناک مستقل «تپه‌های جنگلی» ظاهر شد که اکران گسترده نیافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون