• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5811 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بیشترین پول حق بیرانوند است!

ترابی گفته به خاطر پول نرفتم؟ به شعور مخاطب احترام بگذارید!

روزبه   دلاور

به گزارش «اعتماد»، وضعیت این روزهای پرسپولیس اصلا خوب نیست. مدیران این باشگاه نتوانستند ترابی و اسماعیلی‌فر را حفظ کنند و از طرفی جدایی عبدالکریم حسن قطعی شده و تکلیف ماندن گولسیانی و بیرانوند هم معلوم نیست. درویش وعده روزهای آینده را داده تا جانشین این بازیکنان را برای امضای قرارداد به باشگاه بکشاند اما تعدادی از هواداران عصبی و ناراحت این تیم روز شنبه با تجمع مقابل ساختمان باشگاه خواهان اخراج مدیرعامل قرمزها شدند! به بهانه وضعیت این روزهای پرسپولیس با محمدرضا مهدوی یکی از پیشکسوتان این تیم گپ و گفت کردیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

اخبار این روزهای پرسپولیس را رصد می‌کنید؟

بله. پیگیر هستم و خوشحالم که سرمربی برای شروع تمرینات برگشته و با بازیکنانی که می‌خواستند تمدید کنند، تمدید کردند البته باید زودتر اقدام می‌کردند اما تا جایی که ما اطلاع داریم شرایط مهیا نبود و منابع مالی تامین نشده و بودجه مشخص نیست. من درگیرم با این موضوع که چرا باید بازیکن سقف قیمت داشته باشد؟ این از کیفیت و کارایی بازیکنان کم می‌کند. الان تمام بازیکنان دنبال قرارداد بهتر هستند و این حق را به آنها می‌دهم که حتی از تیم محبوب خودشان هم بروند جایی که به لحاظ مالی بهتر است!

این جمله آخر شما جدی بود؟

آخر من نمی‌فهمم اصلا چنین قانونی داریم که برای بازیکن قیمت بگذاریم؟ مگر من و شما می‌توانیم برای هم قیمت بگذاریم؟ هر بازیکنی یک قیمتی دارد؛ یکی مثلا هزار تومان و آن یکی مثلا پنج هزار تومان. اما اینکه می‌گویند بیشتر از سقف بدهند یعنی چه؟ مگر فوتبال حرفه‌ای نیست؟ مگر در آسیا ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون به بازیکنان نمی‌دهند؟ مگر آنها بودجه یا سقف مشخص دارند؟ فوتبال یک ‌صنعت حرفه‌ای است و از آن طرف هم دلخوشی مردم محسوب می‌شود چون مهیج‌ترین و پردرآمدترین و زیباترین ورزش در دنیا فوتبال است. این عشق را از مردم نگیرید! این عشق را از فوتبالیست‌ها نگیرید، چراکه نمی‌توانند از خرج خانواده‌شان بگذرند و این فوتبال حرفه‌ای است با این قانون‌ها جز اینکه لیگ و تیم‌های ما ضعیف شوند چیز دیگری نیست.

اما فوتبال ما درآمدزا نیست و با هزینه‌هایی که بعضی تیم‌های صنعتی یا خصولتی و خصوصی می‌کنند بعضی کارشناسان پیش‌بینی کردند فوتبال ما رو به ورشکستگی است!

فوتبالی که درآمدزا نباشد را قبول ندارم اما شاید درآمدزایی در آن را بلد نیستیم. بلد هم باشیم شاید جلوی این کار را می‌گیرند وگرنه فوتبال خیلی درآمد دارد. من اروپا و در شارلوا بازی می‌کردم پایین استادیوم ما یک فروشگاه بود و افرادی که از باشگاه حمایت می‌کنند هر کدام‌شان تی‌شرت من را در آن زمان ‌۱۲۰ یورو می‌خریدند. خب پس اگر بخواهیم می‌توانیم درآمدزایی هم کنیم اما مثلا حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شود یا یکسری قوانین نقص دارد که به خودشان ربط دارد. الان امتیاز مدرسه فوتبال پرسپولیس میلیاردها تومان می‌ارزد چون ‌می‌شود از آن درآمدزایی کرد، چون هر پدری دوست دارد پسرش با پیراهن پرسپولیس تمرین کند یا فرش اتاق پسرش پرسپولیس باشد، اما کو این کارها؟ سپاهان و تراکتور بله منابع دولتی پشت‌سرشان است اما بقیه‌اش را که بلد هستند. مگر نمی‌شود ایرلاین پرسپولیس زد؟ یا اتوبوسرانی پرسپولیس زد؟ خیلی کارها می‌شود انجام‌ داد.

عده‌ای از هواداران پرسپولیس به دلیل نارضایتی از عملکرد مدیریت مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند. در این باره چه صحبتی دارید؟

حیا کن و رها کن اشتباه است! درویش در مدت زمان مدیریتش توانسته سه‌گانه ببرد و چند قهرمانی به دست بیاورد. نمی‌شود که هر کسی که صبح از خواب بیدار می‌شود و حالش خوب نیست بیاید سر مدیر پرسپولیس غر بزند! من قبول ندارم! احترام متقابل است، هوادار هم باید به درویش احترام بگذارد. آهای هواداری که فکر می‌کنی خانه‌ات پرسپولیس است، آفرین! اما نمی‌توانی به پدر یا صاحبخانه بی‌احترامی کنی.

گفتید وضعیت خوب است اما هنوز مثلا عبدالکریم حسن و گولسیانی وضعیت نامعلومی دارند‌.

خب او پیشنهاد دارد. عبدالکریم حسن آمده بازی کرده و همه او را می‌خواهند خب ۴ تا بازیکن از پایه‌ها بیاورید آنها را رشد دهید‌. من الان عشق می‌کنم حسین عبدی بیشترین افتخارات را در پایه‌ها دارد، خب حسین عبدی‌ها در پایه‌ها هستند آنها را از پایه‌ها بیاورید. حسن هم برود پول خوبی به باشگاه می‌رسد که می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد.

درباره جدایی اسماعیلی‌فر و ترابی چه نظری دارید؟

باشگاه باید در اوج بازی‌ها با اینها صحبت می‌کرد و با آنها قرارداد سه ساله می‌بست. اینجا ویترین قوی است که دانیال از اصفهان آمد و حالا آن‌هم پیشنهاد داشت. خب چرا باید آزاد باشند تا بروند؟ به خصوص ترابی که بیشترین قهرمانی را با پرسپولیس دارد. من با فرجی حرف زدم گفتم تحت هر شرایطی بمان، دمش هم گرم حرفم را گوش کرد. او یک پرسپولیسی است که خانه‌اش را فروخته برای این تیم. حرفم این است نگذارید بروند حالا که رفتند جوانان جویای نام هستند بروید جایگزین پیدا کنید. چرا با دلال‌ها قرارداد امضا می‌کنید؟ بیایيد از پیشکسوتان نظر بخواهید. از پیشکسوتان بخواهید بازیکن مستعد معرفی کنند. من خودم چند تا بازیکن که مثل پدر بالای سرشان هستم معرفی کردم یکسری تیم‌ها. خب من که دنبال دلالی نیستم، دنبال حمایت از این بچه‌ها هستم، چرا پرسپولیس و استقلال این کار را نمی‌کنند؟

ترابی گفته به خاطر پول از پرسپولیس جدا نشد. می‌پذیرید که این بازیکن انگیزه دیگری داشته که از پرسپولیس به تراکتور رفت؟

من ۵۶ ساله هستم و بیش از ۴۰ سال است که در فوتبال هستم یکی بگوید «ف» من می‌روم فرحزاد قلیان می‌کشم و برمی‌گردم! به شعور مخاطب توهین نکنند. من اسم نمی‌برم اما توی زندگی روراست بودن شرط اول است. بگویید: پرسپولیس این‌قدر می‌دهی؟ اگر نه خداحافظ. دیگر حرفی نزنید. بهانه نیاورید. من خودم هم طرفداران پرسپولیس و هم استقلال و سپاهان تشویقم می‌کنند، چون هیچ وقت دروغ نگفتم. نگفتم از بچگی پرسپولیسی یا استقلالی بودم، من تمام تیم‌هایی که بازی کردم را دوست دارم، اما خانواده‌ام پرسپولیسی‌‌ هستند. من با سپاهان و استقلال و بهمن قهرمانی دارم مگر می‌توانم اینها را فراموش کنم.

درباره وضعیت بیرانوند با پرسپولیس نظر خود را بگویید.

بیرانوند در چند سال گذشته بهترین ایران و یکی از بهترین‌های آسیا بوده و نمی‌شود منکر شد. او مثل پسرم می‌ماند. او تیکه‌تیکه شده تا به اوج برسد و نهایتا پنج سال در اوج باشد و باید به زندگی‌اش برسد‌. چرا می‌گوییم بیرانوند در خوابگاه نفت می‌خوابید؟ یک زمانی بیل گیتس هم بدبخت بوده! اینکه دلیل نمی‌شود توی سرش بزنند! پرسپولیس خانه بیرانوند است و باید هم برگردد و بیشترین پول در فوتبال ما هم حق او است!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون