• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5831 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد

فرق مي‌كند ليگ و انتخابي جام جهاني با چه فدراسيوني آغاز شود

شيوه‌هاي جديد و خلاقانه پرونده فساد

اخباري كه از فدراسيون فوتبال به گوش مي‌رسد، نشان مي‌دهد برخي افراد از اين نهاد فوتبالي تمام شيوه‌هاي خلافكاري و فساد را اصطلاحا «آنلاك» كردند. 
همين چند روز پيش يكي از رسانه‌ها خبر داد مدير فدراسيون فوتبال در خلافكاري‌هاي خودش از دستگاه «پوز» استفاده مي‌كرده و اين دستگاه هم شناسايي شده است.  بياييد خلاف‌هاي منتسب به فدراسيون فوتبال در اين چند ماه گذشته را مرور كنيم. اتفاقاتي كه باعث شده تعداد زيادي از مديران قبلي و فعلي اين نهاد مورد بازجويي قرار بگيرند و حتي كار برخي از آنها هم به بازداشت و ممنوع‌الخروجي بكشد.  پرونده فساد در فوتبال ايران با خبر رد و بدل شدن چند سكه شروع شد. بعد معلوم شد ارز هم جابه‌جا شده است. مدتي بعد هدايايي مثل زمين و ماشين و ساعت لوكس هم به ليست اضافه شد. حالا هم پاي دستگاه پوز به ماجرا باز شده است. گفته مي‌شود جابه‌جايي ارقام و اجناس براي تغيير نتايج و شرط‌بندي و استفاده از برخي نفوذها جهت تغيير آرا و بررسي‌ها صورت مي‌گرفته است.
حالا بياييد افرادي كه درگير شده‌اند را بشماريم. طبق گفته برخي رسانه‌ها از نايب‌رييس فدراسيون تا رييس كميته داوران و چند عضو هيات رييسه به اضافه مديراني از سازمان ليگ و مشاور رييس فدراسيون تا به حال بازجويي شده‌ و برخي از آنها بازداشت شده‌اند و از آنجايي كه نهادهاي نظارتي و امنيتي با اشراف كامل و عزم راسخ در حال پيگيري پرونده هستند حتما موارد ديگري از خلاف و فساد رو خواهد شد و افراد ديگري هم درگير خواهند شد. 
حالا بايد به اين نكته اشاره كرد كه در چنين شرايطي و در حالي كه در هفته جاري قرار است ليگ برگزار شود فوتبال ايران به كجا خواهد رفت؟ تازه اين فارغ از شرايط زيرساختي ليگ ايران است. ليگي كه در آن استقلال و پرسپوليسش بايد در خارج از تهران بازي كنند، چون يك استاديوم سالم در تهران نداريم. ليگي كه قرار بود در آن VAR از ابتداي فصل امسال مورد استفاده قرار بگيرد ولي در نهايت كار به جايي كشيد كه در فاصله چند روز تا شروع ليگ تنها يك دستگاه وارد شده آن هم مشخصا براي بستن دهان منتقدان. البته دليل تاخير در ورود VAR به كشور صرفا به خاطر ناتواني نيست و طبق اطلاعاتي كه خبرنگار اعتماد به دست آورده، به خاطر مسائلي است كه تا چند روز آينده روشن خواهد شد!
سوال اصلي اينجاست كه اين فدراسيون ديگر قرار است چه گلي به سر فوتبال ايران بزند؟ فدراسيوني كه همان پرونده ويلموتسش براي اينكه از اعتبار بيفتد، كافي است ولي مي‌بينيم در ماه‌هاي گذشته درگير انواع و اقسام شكل‌هاي مختلف فساد و تخلف شده و در آخرين مورد هم همان‌طور كه اشاره شد بحث دستگاه پوز پيش آمده است. 
ما همچنان منتظر پيشرفت پرونده فساد هستيم. هنوز منتظريم اژدهاي هفت سر فساد به زانو در بيايد. هنوز منتظريم درخت فساد از ريشه خشكانده شود. ما بسيار اميدوار بوديم قبل از شروع ليگ امسال عده‌اي از همين دانه درشت‌ها الك بشوند تا مردم با خيال راحت‌تر و اطمينان بيشتري نسبت به سلامت مسابقات ليگ را دنبال كنند. ما هنوز هم اميدواريم دور جديد بازي‌هاي تيم ملي در انتخابي جام جهاني با فدراسيوني همراه شود كه سلامت و پاكي را سرلوحه كار خود قرار داده است. اين براي آينده فوتبال ايران هم بهتر است كه آغاز كار به دست كدام فدراسيوني باشد. فدراسيوني كه اسمش با دادسرا و سكه و رشوه و فساد گره خورده است يا فدراسيوني فسادستيز كه پاكي را سرلوحه كار خودش قرار مي‌دهد؟

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون