• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5831 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد

آمار استثنایی محمدهادی ساروی، قهرمان المپین کشورمان

یل مازرونی نقره دوست ندارد!

به گزارش «اعتماد»، تعداد روزهایی که کاروان ورزشی ایران در بازی‌های این دوره المپیک‌ برای کسب نشان طلا صبر کرد‌ دو رقمی شده بود. کم‌کم مردم ورزش دوست داشتند حلاوت شیرینی کسب این نشان ارزشمند را از ذهن‌شان بیرون می‌کردند تا اینکه جوان رعنای آملی وارد میدان شد. 
محمدهادی ساروی، دلاور کشتی ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم رقیبی در ایران نداشت و بسیاری از همین بی‌رقیب بودن او هراس داشتند که مبادا در میدان بزرگ‌ المپیک کار دست او‌ دهد، اما ساروی کاری کرد کارستان! از پیروزی با اختلاف عالی برابر رقیب امریکایی بگیرید تا پیروزی برابر دو حریف دیگر بدون اینکه امتیازی به رقبا دهد. از همان لحظات قابل پیش‌بینی بود که ساروی در بازی پایانی دیگر قرار نیست مجالی به آرتور الکسانیانی، رقیب ارمنی خود بدهد. رقیبی که در سه بازی قبلی‌اش موی دماغ محمدهادی شده بود، اما جدال پایانی المپیک پاریس تفاوت داشت و نتیجه‌اش کسب مدال طلا برای این یل مازرونی را به ثبت رساند.  ساروی در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی و حالا المپیک در مجموع ۱۵بار به دیدار پایانی رسیده و همیشه برنده تشک را ترک‌ کرده است. او پنج مرتبه هم در نیمه ‌نهایی بازی‌هایی ‌که در آن حضور داشته مدال برنز را بر گردن آویخته ازجمله دو برنز قهرمانی جهان و‌ یک سومی در المپیک توکیو. 
ساروی در فینال‌ها انگار به رنگ نقره‌ای مدال‌ها حساسیت دارد! می‌شود این‌طور تفسیر کرد: تا بازی پایانی رسیدید؟ بسیار خب! حالا بروید کنار و بر تن محمدهادی دوبند تن کنید تا برای شما طلا به ارمغان بیاورد! کشتی‌گیر با اخلاق کشتی فرنگی اولین مدال طلای کاروان ایران در پاریس را به ارمغان آورد و هم دل هموطنان‌مان را شاد کرد و هم فشار عدم کسب طلا را از روی دوش دیگر کشتی‌گیران باغیرت ایرانی برداشت.
ساروی جوان خوش قد و بالای مازندرانی ۲۶ ساله است و اگر همین روند آماده‌سازی خودش را حفظ کند، می‌تواند ‌دست‌کم‌ در یک ‌دوره دیگر از بازی‌های المپیک‌ هم‌ حضور داشته باشد و برای کشورمان افتخارآفرینی‌ کند.
اما این مدال کشتی‌گیر غیور کشورمان‌ بیست و پنجمین مدال تاریخ ورزشکاران ایرانی در تاریخ بازی‌های المپیک است! با طلایی که دو روز بعد سعید اسماعیلی گرفت تعداد طلایی‌های کشتی فرنگی در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان به ۶ نفر رسید! اینکه از ۲۶ طلای المپیک ۶تای آن را کشتی‌گیرهای فرنگی‌کار از المپیک لندن به این طرف کسب کردند، نشان از کار بزرگ گوش شکسته‌های کشورمان می‌دهد. به‌ طور حتم در پرورش استعداد بزرگی مثل ساروی در کنار نقش پررنگ ريیس فدراسیون‌ فعلی نباید از استعدادپروری برادران خادم و محمد بنا به سادگی عبور کنیم. پروژه‌ای که استارت آن چند سال پیش زده شد و حالا هم نباید در همین‌ بازی‌های پاریس متوقف شود.
باتوجه و اهمیت بیشتر مسوولان ورزش و کشتی در تمام استان‌ها به خصوص استان‌های کشتی خیز مازندران و خوزستان و فارس می‌شود ساروی‌های جدید‌ را شناسایی و پرورش داد.
با شکوفایی و به ثمر رسیدن زحمات محمدهادی ساروی لبخند رضایت روی لب‌های او، خانواده‌اش و خانواده کشتی نقش بست و مردم ایران هم با تمام‌ وجود‌ خندیدند. تا باشد از این موفقیت‌ها که دل مردم ما را شاد کند. طلای محمدهادی نوش جان او و مردم کشورمان‌. دمت گرم پسر طلایی کشتی که بازهم گل کاشتی!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون