• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5831 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد

مربي سابق سپاهان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در شكست سپاهان مقابل الاهلي همه نقش دارند!

مخالف قوانين فدراسيون هستم

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال سپاهان با شكست سنگين در مقابل الاهلي الشباب امارات از صعود به مرحله گروهي ليگ نخبگان آسيا جا ماند. شاگردان مورايس تا دقيقه ۶۰ از حريف پيش بودند، اما با ورود سردار آزمون مهاجم ايراني حريف شرايط تغيير كرد. البته تيم ‌اماراتي‌ خوشحال بود كه در اواخر بازي‌ ضربه حزباوي و ليموچي گل نشد و در نهايت با استفاده از شانس‌هاي خود چهار بر يك پيروز و در اصفهان جشن پيروزي گرفت. براي بررسي از دليل باخت سپاهان با كريم قنبري يكي از پيشكسوتان اين باشگاه‌ تماس گرفتيم و صحبت‌هاي‌ وي را به رشته تحرير درآورديم‌ كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

سپاهان تا قبل از دريافت گل مساوي به نظر نمي‌رسيد كار سختي داشته باشد، اما چطور شد كه در نهايت با نتيجه سنگين شكست خورد؟

البته تا دقيقه ۹۰ اين‌طور بود و ما د‌و تا موقعيت گل را در دقايق آخر از دست داديم. خب بازي سختي بود و سپاهان تغيير و تحولات زيادي داشت و ناخواسته تعدادي از بازيكنان رفتند و نفرات جايگزين هم براي هماهنگي نياز به زمان دارند. متاسفانه ‌آن هماهنگي كه لازم بود، ايجاد نشد و ضمن اينكه بحث بدني هم تاثيرگذار بود هر چند كه احساس مي‌كنم همين شرايط هم براي تيم مقابل بود، اما با توجه به شرايط بازيكنان آنها حرفه‌اي‌تر عمل مي‌كنند. در بين فصل، بازيكنان ايراني بايد استراحت كنند و همزمان فعاليتي داشته باشند تا بدن‌شان از شرايط ايده‌آل خارج نشود. اين مختص به سپاهان نيست و اين مشكل در تيم‌هاي ملي و باشگاهي ماست.

اما بازيكنان سپاهان اشتباهات فردي هم داشتند. اين موضوع ربطي به مسائل بدني دارد؟

دقيقا، البته نمي‌شود به مسائل بدني ربطي نداشته باشد. وقتي بدن آماده نباشد روي ذهن تاثير مي‌گذارد. روي عملكرد شما تاثير منفي مي‌گذارد. حالا چند درصد تاثير دارد بحث ديگري است. اما در هر دقيقه از بازي مي‌تواند روي عملكرد تاثير بگذارد. تصميم‌گيري در زماني كه بدن شما آماده نباشد، سخت مي‌شود و خواه، ناخواه دچار اشتباه مي‌شويد. باز هم برگردم به صحبت قبلي‌ام كه فرق بين بازيكن خوب و متوسط در همين مسائل خلاصه مي‌شود. يك بازيكن خوب خودش را زودتر با شرايط وفق مي‌دهد و بازيكن‌متوسط ديرتر. در اين‌ بازه زماني بين دفاع و دروازه‌بان هماهنگي ايجاد نشد و اين اتفاق رخ داد.‌كيفيت زمين هم مزيد بر علت‌ بود، اما بازيكن بايد اين موضوع را در نظر بگيرد. از ديد من ۱۱ بازيكن درون زمين به علاوه تعويضي‌ها پنجاه، شصت درصد توان‌شان هم نبود.

مورايس در اين شكست چقدر نقش داشت؟

در اين شرايط سخت است كه بشود هماهنگي ايجاد كند، اما مربي بزرگ ‌بايد در همين شرايط خودش را وفق دهد .باز هم اشاره مي‌كنم به تيم حريف كه آنها هم همين شرايط را داشتند حالا يك مقدار چاشني شانس به نفع آنها شد. اين‌ هم مي‌شود معيارهاي مختلفي داشته باشد مثل آماده نبودن بدن بازيكن كه آن هم ممكن است از خستگي بازيكنان باشد.وقتي تيمي شكست مي‌خورد اول مربي بايد پاسخ بدهد و بعد بازيكنان كه بايد بررسي شود. منِ مربي در اين شكست مقصر هستم و در اين شكي نيست ضمن اينكه بازي در خانه بوده و ما نسبت به تيم‌هاي اماراتي جلوتر هستيم. غير از تيم‌هاي عربستاني كه شرايط خاص دارند، فكر نمي‌كنم تيم‌هاي اماراتي از ما جلوتر باشند و ما مي‌توانيم از سد آنها عبور كنيم.

در اين شرايط با بعضي از قوانين فدراسيون مثل سقف بودجه يا محدود كردن تعداد بازيكنان خارجي در فوتبال ما موافق هستيد؟

قطعا نه، چون ما بالاخره يك الگويي داريم. اين الگوي فدراسيون‌ها و باشگاه‌هاي بزرگ دنيا مي‌شود من كه نه ديده‌ام و نه شنيدم. چنين قوانيني به نفع فوتبال ما نيست. بحث رقابت است آن هم با كشورهايي مثل عربستان و حوزه خليج‌فارس كه تا دندان مسلح هستند و كار ما را سخت مي‌كند. مخصوصا در بخش بازيكنان‌خارجي كه آنها مي‌توانند بازيكنان خوب خارجي بگيرند، ‌اما ما با بحث سقف بودجه مشكل داريم و نمي‌توانيم بازيكنان‌خوب خارجي‌ جذب كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون