• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5831 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد

خبر ویژه مشاور پزشکیان برای سهامداران بورس

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در فضایی متفاوت آغاز به کار کرد. در حالی که شاخص بورس تهران در هفته‌های اخیر قرمزپوش بوده و بسیاری از فعالان بازار اعتراضاتی را نسبت به وضعیت بورس تهران داشتند، نمایشگاه خلوت‌تر از همیشه به نظر می‌‌رسید.
غیبت بسیاری از کارگزاری‌ها در این رویداد به چشم می‌خورد، حتی مسوولان فعلی سازمان نیز در این نمایشگاه شرکت نکردند، عده‌ای نیز با بنرهای اعتراضی در مراسم افتتاحیه حاضر شدند.
حسین عبده تبریزی، دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه این نمایشگاه در شرایطی برگزار می‌شود که بازار سرمایه در شرایط رکودی قرار دارند و بانک‌ها هم به سبب سیاست انقباضی در بحث پرداخت تسهیلات شرایط مناسبی ندارند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی در سال‌های اخیر موجب شده تا با وجود شرایط تحریمی به کشورهایی رجوع کنیم تا بتوانیم با کشورهای همسایه در حوزه بیمه و بانک ارتباط برقرار کنیم، امیدواریم چالش‌های بازار سرمایه هم رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت در این حوزه باشیم. 
وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر علاوه بر شرایط تحریمی با موانعی در داخل مواجه شدیم که شاهد رکود در بسیاری از بازارها اعم از مالی و پولی هستیم.  دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌های بازار سرمایه باید در دستور کار دولت چهارهم قرار بگیرد، گفت: همچنین در حوزه برق و گاز هم با چالش مواجه هستیم که دولت چهاردهم باید برنامه‌ریزی را با استفاده جامعه نخبه انجام دهد.
عبده تبریزی، دبیر کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اولویت اول رییس‌جمهور بازار سرمایه است، گفت: علت اینکه رییس‌جمهور در تالار بورس حضور نیافته این است که ازسوی مجلس برای معرفی وزرا تحت فشار است و باید در ابتدا وزرای دولت را به مجلس برای دریافت رای اعتماد معرفی کند که مقرر شده روز سه‌شنبه هفته جاری کابینه را به مجلس معرفی کند. به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: حضور پزشکیان رییس‌جمهور در تالار بورس منوط به انتخاب وزیر اقتصاد و دارایی است.
عبده تبریزی تاکید کرد: در آینده نزدیک رییس‌جمهور جلسه‌ای با سهامداران برگزار و در مورد مسائل و مشکلات آنها گفت‌وگو خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون