• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5842 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور

ادامه از صفحه اول

 بازگشت «اعتماد » به مردم در دولت چهاردهم

نتيجه آنكه «اعتماد » از ابعاد و اركان نظم اجتماعي است و بدون آن نظم اجتماعي برقرار نخواهد شد. اعتماد اجتماعي يكي از اركان سرمايه اجتماعي و مهم‌ترين ركن آن است و دستاورد آن مشاركت اجتماعي وتوسعه شبكه‌هاي مردمي وسازمان‌هاي مردم‌نهاد است كه مي‌تواند مردم‌سالاري را توسعه بخشد و از گستردگي بخش‌هاي اضافي دولتي بكاهد و تفويض قدرت به مردم را رونق بخشد، لذا جامعه‌اي از حيث اجتماعي غني است كه اعتماد بالايي در آن جامعه، در سطوح مختلفش وجود داشته باشد. هم اعتماد بين اشخاص در سطح خرد و فردي و هم اعتماد بين اشخاص و نهادها و هم اعتماد بين اركان و واحدهاي تشكيل‌دهنده جامعه مانند حكومت باشد.با اميد به اينكه در دولت چهاردهم، روند تغييرات فراگير شتابان وگسترده باشد و مردم و دولت بدانند كه حل مشكلات جز با مشاركت تمام عيار اجتماعي مردم، نخبگان، انجمن‌ها، سازمان‌هاي مردم‌نهادو اتحاديه‌ها ميسر نيست.
  مورخ و پژوهشگر پژوهشگاه علوم انساني  و مطالعات فرهنگي


برداشتي عجيب از مفهوم همسان‌سازي در بهشت زهرا

۳- تبعيض در اصلاح قبور، بدين معني كه برخي قبور علي‌رغم ناهمخواني با معيارهاي مجريان، اصلاح نشده‌اند. حال اينكه چرا برخي از قبور مستثني از اصلاحند، حكايتي است تكراري كه متاسفانه جابه‌جا شاهد آن هستيم. 
۴- آخرين و تاسف‌بارترين نكته، خسارت وارد شده رواني و مادي به صاحبان قبور است. آنها با ديدن كيفيت بسيار بد اصلاح آنقدر پريشان مي‌شوند كه ناگزير تصميم مي‌گيرند با هزينه شخصي و غالبا از طريق خود پيمانكار مجددا قبر را اصلاح كنند كه اين موضوع شرح مفصل جداگانه‌اي مي‌طلبد.آنچه جاي تاسف دارد، عدم نظارت سازمان بازرسي شهرداري بر اجراي طرح در آرامستاني با اين وسعت است. ظاهرا دفتر سنگ بهشت‌زهرا مسووليت اجراي اين طرح را بر عهده دارد، پيمانكاري توسط اين دفتر انتخاب و در همكاري با يكديگر آنچه را صلاح مي‌دانند انجام مي‌دهند كه اين امر جاي تامل بسيار دارد. تاكنون اين دفتر به هيچ اعتراض و شكايتي پاسخ نداده است و طرح را با تمام معايب و مصائبش قدرتمندانه پيش مي‌برد. باشد كه چاپ اين مطلب حساسيت نهادهاي نظارتي جهت بازرسي و جلوگيري از مشكلات  و  تخلفات پديده آمده را سبب شود.
كارشناس ارشد روانشناسي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون