• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5842 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور

فرزند شهر لاجوردي

«فرزند شهر لاجوردي» فيلمي درباره زندگي و سلوك فرهنگي و هنري محمد علي نجفي، معمار و كارگردان نامدارِ سينماي ايران است كه پنجشنبه اول شهريورماه، ساعت۱۹ از قاب شبكه چهار سيما پخش مي‌شود. 
اين مستند، بيست ‌و ششمين فيلم از مجموعه مستند‌هاي«آيينه عمر» است كه به كوشش گروه فرهنگ و انديشه شبكه چهار سيما به تهيه‌كنندگي صدرا صدوقي و كارگرداني رضا عباسي روي آنتن اين شبكه تلويزيوني مي‌رود. 
عباسي تاكيد كرد: « در اين فيلم استاد نجفي با بياني دقيق و شيوا، خانواده، نضج شخصيت و گوشه‌اي از حيات فرهنگي، هنري و اجتماعي خود را به بهترين شكل ممكن روايت مي‌كند و در بخش‌هاي ديگر اين مستند نيز استادان عبدالله اسفندياري، عليرضا تابش و فريد صلواتي درباره كارنامه هنري و تاثيرگذاري استاد نجفي در سپهر فرهنگي و سينمايي ايران به ايراد سخن پرداخته‌اند. نجفي در آستانه‌ هشتاد سالگي نيز كماكان در پي تاليف، تحقيق، انديشهورزي و فعاليت‌هاي هنري است.
«آيينه عمر» كاري از گروه فرهنگ و انديشه شبكه چهار سيما است كه در قالب آن، زندگي، سلوك علمي و فرهنگي و ميراث پژوهشي ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انساني، فرهنگ و هنر ايران به تصوير كشيده شده است». 
مجموعه مستند «آيينه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش و جمعه‌ها ساعت30: 12 تكرار مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون