• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5853 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور

قتل زني ۶۰ ساله به دست همسرش

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از كشف راز قتل زني ۶۰ساله به دست همسرش خبر داد. علي وليپور گودرزي در تشريح جزييات اين خبر گفت: «روز سه‌شنبه ششم شهريور ماه امسال خبر قتل زن سالخورده‌اي در خانه‌اي در يكي از خيابان‌هاي محله گلبرگ به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰، گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به صحنه جرم رفته و رسيدگي به موضوع را در دستوركار خود قرار دادند.»  او در ادامه گفت: «به محض اينكه كارآگاهان وارد خانه شدند با جسد خونين زني حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند كه براثر ضربات تيغ به گردنش قرباني جنايت شده بود. بررسي‌هاي اوليه نيز نشان ‌داد كه همسر مقتول كه خودش زخمي شده شاهد ماجرا بوده است. بدين‌ترتيب او هدف تحقيق قرار گرفت و در اظهارات ضد و نقيضي گفت كه با همسرش در خانه حضور داشته كه ناگهان چند سارق نقاب‌پوش وارد خانه شدند. آنها ابتدا همسرش را با تيغ هدف ضرب و جرح مرگبار قرار دادند و سپس با همان سلاح سرد به او آسيب وارد كرده و پس از ارتكاب قتل خيلي زود پا به فرار گذاشتند.»  وليپور گودرزي گفت: «تيم تحقيق در جريان بازرسي از خانه موردنظر آلت قتاله را در حمام خانه كشف كردند كه همين موضوع شك كارآگاهان را برانگيخت. از سوي ديگر زخم‌هاي همسر مقتول نيز حكايت از خودزني داشت.»  او با اشاره به اينكه همسر مقتول دست به اين جنايت زده و قصد داشته تا با تناقض‌گويي مسير پرونده را تغيير دهد، گفت: «متهم تحت نظر قرار گرفت و بازداشت شد و در تحقيقات پليسي به اختلافات خانوادگي با مقتول اعتراف كرد. اين فرد كه خود در اين حادثه آسيب ديده بود، تحت‌الحفظ براي اقدامات درماني به بيمارستان اعزام شد و كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ماموريت يافتند تا با اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات محلي در محدوده جغرافيايي جرم پرونده را براي ارسال به مرجع قضايي تكميل كنند.»  رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «جسد مقتوله براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات جنايي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده ادامه دارد.» 

جنايت  به  خاطر  بدهي  ۹۰۰  ميليون  توماني

مرد آشنا كه بر سر بدهي 900 ميليون توماني‌اش، زن ميانسال را فريب داده و به قتل رسانده بود، دستگير شد.
اين پرونده روز چهارم شهريور امسال گشوده شد. آن روز مرد ميانسالي به اداره پليس رفت و از ناپديد شدن همسر 53 ساله‌اش خبر داد.  او گفت: «من و همسرم، مغازه عمده‌فروشي لبنيات داريم. امروز وقتي به محل كارم رفتم، شاگرد مغازه گفت كه همسرم با برداشتن مداركي از داخل گاوصندوق، مغازه را ترك كرده است. آن‌طور كه شاگردم مي‌گفت، قبل از رفتن همسرم، فردي با موبايل او تماس گرفته بود.»  با اين شكايت، تحقيقات كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي زيرنظر قاضي اميرحسين عليمردان، بازپرس شعبه دهم دادسراي جنايي تهران آغاز شد. ماموران تماس‌هاي زن ناپديد‌شده را مورد بررسي قرار دادند و به مردي آشنا رسيدند؛ جواني كه از مشتريان دايمي مغازه زن‌گمشده و همسرش بود، اما از مدتي قبل با آنها دچار اختلاف شده بود. آن‌طور كه شوهر اين زن مي‌گفت، او از 5 سال قبل با آنها در كار خريد و فروش لبنيات فعاليت داشته است اما 900 ميليون تومان به اين زوج بدهكار بود. با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران راهي محل زندگي مرد جوان شدند، اما او فراري شده بود. در اين شرايط دستور بازداشت او صادر شد تا اينكه ماموران موفق شدند چند روز پيش او را دستگير كنند. مرد جوان در بازجويي‌ها اسرار ناپديد شدن مقتول را فاش كرد و گفت كه او را به قتل رسانده است. او گفت: «من از 5 سال قبل با مقتول و شوهرش مراوده كاري داشتم. مدتي قبل يك ميليارد تومان از آنها لبنيات خريدم؛ 100 ميليون تومان را نقدا پرداخت كردم و مابقي را 3 چك 300 ميليوني به آنها دادم اما با مشكل مالي روبه‌رو شدم و نتوانستم بدهي‌ام را پرداخت كنم. ازسوي ديگر زن و شوهر مي‌خواستند طلب‌شان را بدهم و براي همين تصميم گرفتم هر طور شده، چك‌هايم را از آنها بگيرم.» او در ادامه گفت: «روز حادثه به مقتول زنگ زدم و گفتم مي‌خواهم بدهي‌ام را بپردازم. او با چك‌ها سر قرار آمد. به او آبميوه مسموم دادم. پس از آنكه بيهوش شد، چك‌هايم را از كيفش برداشتم و پاره كردم. سپس از ترس دستگيري او را با روسري‌اش خفه كرده و جسدش را كنار رودخانه‌اي در لواسان رها كردم. با پيدا شدن جسد مقتول، تحقيقات از متهم ادامه دارد.»


مردي  در  ايلام  دختر ۳۶ ساله خود را به قتل رساند

فرمانده انتظامي استان ايلام از وقوع يك فقره قتل در شهرستان ايلام خبر داد و گفت: «يك مرد ۷۰ ساله پس از كشتن دختر ۳۶ ساله‌اش، خود را تسليم پليس كرد.» جمال سلماني هفدهم شهريور ماه از قتل ناموسي در ايلام خبر داد و گفت: «در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر وقوع يك درگيري در يكي از محلات شهر ايلام بلافاصله ماموران انتظامي اين شهرستان جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.»  او گفت: «با حضور ماموران انتظامي شهرستان ايلام در محل حادثه مشخص شد پدري ۷۰ ساله با سلاح سرد دختر ۳۶ ساله خود را به قتل رسانده و محل را ترك كرده است.»  فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: «جسد دختر ۳۶ ساله طي هماهنگي با مرجع قضايي جهت ادامه تحقيقات تحويل پزشكي قانوني داده شد.»  سلماني با بيان اينكه قاتل پس از چند ساعت خود را به پليس معرفي كرد، گفت: «در بازجويي اوليه ماموران انتظامي مشخص شد قاتل به علت اختلاف خانوادگي دختر خود را به قتل رسانده است.»  فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: «متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون