• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5853 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور

مردي در تهران دختر ۱۴ ساله را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داد

پس از پيدا شدن دختري كه خانواده‌اش خبر مفقود شدنش را مطرح كرده بودند، تحقيقات براي راستي‌آزمايي گفته‌هاي او و متهم پرونده آغاز شد. حدود ۴۰ روز پيش خانواده‌‌اي با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران شكايتي مطرح كردند. اين خانواده گفتند: «به مجلس ختم يكي از اقوام رفته بوديم و وقتي برگشتيم از دختر ۱۴ ساله ما خبري نبود.»  خانواده اين دختر در ادامه گفتند: «وقتي خانه را ترك كرديم او در خانه تنها بود. علاوه بر آن خانه به‌هم ريخته بود و لپ‌تاپ و گوشي پدر خانواده هم سرقت شده بود. به همين دليل احتمال داديم دزد به خانه زده و دختر ما را هم دزديده است.»  به اين‌ ترتيب تحقيقات آغاز شد. درحالي كه كارآگاهان بررسي‌هاي خود را ادامه مي‌دادند بعد از ۴۰ روز تلفن همراه دختر نوجوان فعال و با ردگيري‌هاي انجام شده مشخص شد تلفن در جنوب تهران است. ماموران درنهايت به خانه پسري ۳۲ ساله كه به شيشه اعتياد دارد و از بستگان دختر گمشده است، رسيدند و دختر ۱۴ ساله را در آنجا پيدا كردند.  اين دختر در تحقيقات اوليه گفت: «اين مرد مرا دزديده و مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده است.»  مرد ۳۲ ساله اظهارات متفاوتي را مطرح كرد و گفت: «ما دوست بوديم و تصميم به ازدواج داشتيم اما چون من معتاد به شيشه بودم، مي‌دانستيم خانواده‌اش موافقت نمي‌كنند.» 
متهم در ادامه گفت: «او نقشه فرار را كشيد و پيشنهاد داد جوري كار كنيم كه انگار سرقت اتفاق افتاده است. براي فريب خانواده دختر و تامين خرج و مخارج خودمان لوازمي را از خانه‌شان برداشتيم. حتي تصميم داشتيم چند وقت ديگر به شهرستان برويم عقد كنيم تا خانواده او در برابر عمل انجام شده قرار بگيرند.»  در حال حاضر دختر نوجوان تحويل خانواده‌اش شده و مرد جوان همچنان در بازداشت است تا تحقيقات در مورد ادعاي هر دو ادامه داشته باشد.


دستگيري  اعضاي  باند  سرقت  از  خانه‌ها

سركلانتر ششم پليس پيشگيري تهران بزرگ از دستگيري اعضاي باند سرقت از منازل در جنوب تهران خبر داد. رسول بهرامي در اين باره گفت: «به دنبال وقوع يك فقره سرقت از منزل در محدوده كلانتري ۱۱۴ غياثي، تيم عمليات اين كلانتري با حضور در محل سرقت، تحقيقات خود را آغاز كردند و با پالايش اطلاعات به دست آمده متوجه شدند كه سرقت توسط راننده دو سرنشين ديگر يك دستگاه خودروي سواري انجام شده است.»  او با بيان اينكه ماموران با استفاده از شيوه‌هاي نوين كشف جرم مخفيگاه اعضاي اين باند را در محدوده همين سر كلانتري شناسايي كردند، گفت: «با هماهنگي‌هاي قضايي تيمي از ماموران كلانتري به مخفيگاه متهمان اعزام شده و با اطمينان از اينكه هر سه متهم در مخفيگاه‌شان حضور دارند هر سه سارق را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.»  بهرامي با اشاره به انجام بازرسي از مخفيگاه متهمان گفت: «ماموران در جريان بررسي‌هاي بيشتر از مخفيگاه متهمان تعدادي اموال مسروقه شامل دو دستگاه تلويزيون، يك دستگاه تلفن همراه مسروقه، جارو برقي، مقداري طلا و ۳۰ گرم موادمخدر را كشف و ضبط كردند.»  او با اشاره به انجام بازجويي از متهمان در مقر انتظامي، گفت: «سه سارق كه اقدام به تشكيل باند سرقت كرده بودند در جريان بازجويي‌هاي انجام شده به ۱۰ فقره سرقت با همكاري يكديگر اعتراف كردند كه تاكنون دو نفر از مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفته‌اند.»  سركلانتر ششم پليس پيشگيري تهران بزرگ با بيان اينكه بر هر سه متهم پرونده‌هاي جداگانه تشكيل شده و آنان براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شدند، گفت: «تحقيقات تكميلي پليس نيز دراين خصوص كماكان ادامه دارد.»


آدم‌ربايي  به  خاطر اختلاف  مالي  ۵  ميلياردي

دختر بلاگر ‌براي كمك به دوستانش كه از مردي ۵ ميليارد پول طلب داشتند، نقش بازي كرد تا مرد بدهكار را فريب بدهد و با ربودن او نقشه باج‌گيري را عملي كنند اما درنهايت آنها دست‌شان رو شد و دستگير شدند. چند روز قبل دو مرد كه در حال عبور از بيابان‌هاي جنوب تهران بودند، صداي ناله‌هاي مردي را از داخل سوله شنيدند. او فرياد مي‌زد و كمك مي‌خواست كه دو مرد رهگذر، ‌خودشان را به سوله رساندند و با مردي جوان كه دست و پاهايش بسته و سر و صورتش زخمي بود، مواجه شدند. آنها به كمك مرد زخمي رفتند و او را به بيمارستان رساندند. مرد جوان پس از بهبودي، ‌راهي اداره پليس شد و گفت در دام گروگانگيران بوده است. او گفت: «مدتي قبل در اينستاگرام با دختري آشنا شدم. او مي‌گفت در يك خانواده ثروتمند به دنيا آمده و مدتي بعد با هم قرار گذاشتيم. همه‌چيز در قرار اول خوب پيش رفت تا جايي كه تصميم گرفتم با او ازدواج كنم اما در قرار دوم، ‌اتفاق وحشتناكي رقم خورد.»  او در ادامه گفت: «آن روز وقتي با او قرار گذاشتم، ‌ناگهان زن و مردي در صندلي عقب را باز كردند و سوار شدند. آنها صورت‌هاي‌شان را با ماسك پوشانده بودند و سپس دستمالي روي دهانم قرار دادند كه باعث شد بيهوش شوم. وقتي چشمانم را باز كردم داخل سوله‌اي بودم و دست و پايم بسته بود. مردي كه صورتش را پوشانده بود، كتكم مي‌زد و بعد مرا مجبور كرد پاي برگه سفيد و سفته‌اي را امضا كنم. بعد از ۴ ساعت هم با دست و پاي بسته و خون آلود رهايم كرد.»  با اين شكايت، ماموران آگاهي تهران زيرنظر قاضي صادق‌زاده، بازپرس جنايي تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري عاملان اين آدم‌ربايي آغاز كردند اما اين دختر جوان، ‌صفحه اينستاگرام خود را بسته بود. با اين حال شاكي دست از جست‌وجو برنمي‌داشت تا اينكه پس از مدتي پيج جديد دختري كه فريبش داده بود را در اينستاگرام پيدا كرد و همين موجب دستگيري اين دختر جوان شد.  دختر جوان گفت: «يكي از دوستان صميمي‌ام به همراه شوهرش از شاكي مبلغ ۵ ميليارد تومان پول طلب داشتند. آنها از من خواستند تا شاكي را فريب بدهم و بعد آنها در فرصتي مناسب بتوانند از او سفته و چك بگيرند.»  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون