• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5862 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر

اظهارات رييس‌جمهور پيش از سفر به نيويورك:

اميدوارم در سفر به نيويورك بتوانم صداي مردم كشور باشم

رييس‌جمهور پيش از عزيمت به نيويورك گفت: اميدوارم در اين سفر بتوانم صداي مردم كشورمان باشم تا صداي حق‌طلبي و عدالت‌خواهي آنها كه اعتقاد قلبي ماست را به گوش كساني كه در سازمان ملل هستند، برسانم.

به گزارش ايرنا، پزشكيان اظهار داشت: سازمان ملل متحد يكي از سازمان‌هاي مهم و دستاورد‌هاي بزرگ بشريت است؛ جايگاهي است كه همه روساي جمهور دنيا حضور مي‌يابند؛ حضور اينها بيشتر براي صلح، آرامش و حفظ كره خاكي و حل اختلافات بين‌المللي است. سازمان ملل جايگاهي است كه اگر وظيفه خود را به درستي انجام بدهد، نبايد كشوري پيدا شود كه به خاطر قدرت، تكنولوژي و علمي كه دارد بقيه كشور‌ها را بتواند بمباران كند و بكشد و مردم و زنان و كودكان و بيمارستان‌ها و خانه‌هاي آنها را بدون هدف و كور تخريب كند بعد هم هر جايي را كه زد، بگويد اينجا هدف ما بوده است.

وي تصريح كرد: يعني بيمارستان و مدارس را بمباران كند و كودكان و زنان را بكشد و بگويد اينجا محل تروريسم و هدف ما بود؛ هر كاري مي‌كنند براي آن توجيه درست مي‌كنند بعد هم برخي كشور‌هاي به ظاهر مدعي حقوق بشر اين ادعاي جنايتكاران را بپذيرند و بگويند اينها دارند دنبال تروريست‌ها مي‌گردند.

اما واقعيت غير از اينهاست و كاري كه مي‌كنند، روحيه مردانگي و انسانيت را در نگاه كساني كه وجدان و آگاهي دارند و مستقل از اينكه در چه دين و باوري هستند را جريحه‌دار مي‌كند. در سازمان ملل مي‌توان اين مسائل را مطرح كرد؛ همچنين با روساي جمهور كشور‌هاي مختلف جلساتي خواهيم داشت و براي ايجاد صلح و آرامش در جهان گفت‌وگو مي‌كنيم.

 

با ايرانياني كه در امريكا هستند، گفت‌وگو خواهيم كرد

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: با ايرانياني كه در امريكا هستند، گفت‌وگو خواهيم كرد و تبادل نگرش خواهيم داشت و جوي كه در آنجا ايجاد كرده‌اند را خنثي مي‌كنيم. واقعيت آن چيزي نيست كه از رسانه‌ها بيان مي‌كنند. ايران ما خيلي امن‌تر و آزادتر از آني است كه برايش تصويرسازي كرده‌اند؛ اين حرف به اين معني نيست كه مشكل نداريم بلكه حتما در رفتار و برخورد‌هاي ما اشكالاتي هست، اما نيت و اساس نظام جمهوري اسلامي برپايي حق و عدالت و ديدن همه مردم و آن حرفي است كه در ايام انتخابات مي‌زديم و مي‌گفتيم ايران براي تمامي ايرانيان است. اين كشور براي همه ماست چه آنهايي كه در داخل هستند و چه آنهايي كه رفته‌اند بايد كمك كنيم كشوري آباد، آزاد و مستقل و سربلند درست كنيم. اميدواريم در اين فرصت با ايرانيان و رسانه‌هاي مستقر در كشور ميزبان صحبت كنيم همچنين با مسوولان و روساي جمهور كشور‌ها گفت‌وگو خواهيم داشت و نسبت به راه‌حل‌هاي مختلف چه در حوزه امنيت و چه اقتصاد و توليد و سرمايه‌گذاري و گردشگري و ساير فعاليت‌ها مذاكره مي‌كنيم. اگر رسالت‌مان را درست انجام بدهيم، تصور مي‌كنم دستاورد‌هاي خوبي خواهيم داشت. به خانواده‌هاي جان باختگان حادثه معدن طبس تسليت مي‌گويم. هر كاري از دست ما بربيايد براي خانواده‌هاي‌شان انجام خواهيم داد. پزشكيان افزود: متأسفانه خبردار شديم كه در طبس يكي از معادن زغال‌سنگ دچار حادثه شده و تعدادي از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند، از اين تريبون به خانواده‌هاي محترم آنها تسليت عرض مي‌كنم. با وزراي كشور، بهداشت و صمت صحبت كرديم؛ با تمام توان پيگیر رفع مشكلات اين عزيزان خواهيم بود. با وزير صنعت صحبت كردم كه اين روند درسي شود تا از اين به بعد در معادن كشور ما سيستمي پياده كنند و كاري انجام بدهند كه اين اتفاقات شكل نگيرد. وي گفت: استانداردي كه بايد در معادن باشد، در حدي باشد كه خطري كارگران معادن را تهديد نكند؛ مجددا به خانواده عزيز جان باختگان تسليت عرض مي‌كنم و هر كاري از دست ما بربيايد، براي پشتيباني از آنها انجام خواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون