• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5862 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر

اميرحسين بانكي‌پور؛ شاگرد خلف مصباح‌يزدي بالاي سر لايحه حجاب

اميرحسين بانكي‌پور تا پيش از حضور در مجلس يازدهم چهره شناخته شده‌اي نبود. در سال نخست اين دوره از مجلس اما نام او همزمان با بررسي طرح «جمعيت و تعالي خانواده» بر سر زبان‌ها افتاد. او به عنوان رييس كميسيون ويژه بررسي اين طرح دفاع تمام قدي از محتواي مورد نقد آن داشت و البته نقش موثري در تصويب و نهايي و قانون شدن طرح جمعيت. مثل بسياري ديگر از شاگران مصباح‌يزدي در مجلس يازدهم، نام بانكي‌پور با لايحه حجاب نيز گره خورد. او با اظهارات پرحاشيه‌اش به يكي از جنجالي‌ترين چهره‌هاي مجلس يازدهم در دايره اظهارنظر درباره حجاب و لايحه اين موضوع تبديل شد.
بانكي‌پور كه با 13 درصد آرای جمعيت واجدان شرايط حضور در انتخابات در حوزه انتخابيه خود در اصفهان، وارد مجلس دوازدهم شده است، حالا نامش در ميان اسامي‌ای كه دستي بر آتش محتواي مصوبه مجلس يازدهم در مورد لايحه حجاب داشتند، قيد مي‌شود. بانكي‌پور از چهره‌هايي بود كه حضورش در برنامه جهان‌آرا و تشريح جزء به جزء مجازات‌هايي كه در لايحه حجاب تغيير داده شده  و در مجلس براي آنچه بي‌حجابي خوانده مي‌شد با واكنش‌هاي زيادي همراه بود. او ارديبهشت سال جاري در برنامه جهان‌آرا شبكه افق حاضر شد و گفت كه «مبالغ جريمه در قانون عفاف و حجاب، با مشورت كارشناسان مختلف تعيين شده؛ جريمه مرحله اول ۳ ميليون تومان است كه البته در وهله نخست ۱.۵ ميليون تومان معلق در نظر گرفته می‌شود كه اگر فردا يا چند روز بعد تكرار شد، هم يك و نيم ميليون و هم ۳ ميليون بعدي بايد پرداخت شود». علاوه بر اين بانكي‌پور از جريمه در نظر گرفته شده به صورت ويژه و خاص براي سلبريتي‌ها نيز دفاع و تاكيد كرد كه «در قانون جديد عفاف و حجاب، بين مردم عادي و سلبريتي‌ها در اين زمينه تفاوت قائل شده است؛ هر فرد مشهوري كه روي جامعه تاثيرگذار است، آنهايي كه با خارج در ارتباط هستند و پروژه هنجارشكني دارند و همچنين سكوهايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، جريمه سنگين‌تري هم خواهند شد، اعتقاد داريم تمركز بايد روي سرمنشأ باشد و به اين ترتيب بسياري از مشكلات حل خواهد شد». بانكي‌پور حدود سه سال پيش نيز پيشنهاد كاهش سن ازدواج دختران ايراني به دليل بلوغ زودرس را مطرح كرد و حتي اظهاراتي مبني بر لزوم ايجاد بستر براي ازدواج دختران ايراني با مردان شيعه ساير كشورها نيز از زبان او نقل شد كه حتي واكنش زنان حاضر در  مجلس  يازدهم  را  نيز برانگيخت.
اظهارات او مبني بر اينكه «در تركيه هر مرد متوسط با ۱۵ زن شريك جنسي است؛ بعضي هم تا ۵۰ زن و اين رهاورد كشف حجاب آتاتورك است» نيز با واكنس‌هاي زيادي همراه و منبع اين اظهارات از نظر آماري نيز با تشكيك جدي مواجه شد. او ارديبهشت سال جاري نيز لايحه حجاب را «گنجينه جواهر» خواند و تاكيد كرد كه « انتقادات به لايحه عفاف و حجاب سه دسته است، دسته اول انتقاداتي است كه اصلاح شده است و اصلا وجود ندارد، دسته دوم انتقاداتي درست بوده است كه در اين دوره اصلاح شده است، اما دسته سوم انتقاداتي اختلافي است.»
بين افرادي كه بيان مي‌كنند كه بايد محكم برخورد شود دو ديدگاه وجود دارد؛ گروه اول بيان مي‌كنند پليس بايد هركسي که بي‌حجاب است را بازداشت كند. اما گروه دوم بيان مي‌كنند كه پليس بايد موارد خاص را بازداشت كند و سايرين جريمه بازدارنده داشته باشند تا سطح جامعه جاهل از معاند جدا شود و با  آنها برخورد  شود.»
از پيام روشن و صريح بانكي‌پور در ايام انتخابات هم نبايد غافل شد كه در ويدیويي از سعيد جليلي اعلام حمايت كرد و گفت: «به جليلي راي بدهيد!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون