• ۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5863 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر

گفت‌وگوي ‌اختصاصي‌»اعتماد» با مدافع سابق ناپولي؛

فابيانو سانتا كروسه: طارمي مي‌تواند جايگاهش در اينتر را به دست آورد

از فوتبال ايران علي دايي را مي‌شناسم

روزبه‌  دلاور

به گزارش «اعتماد» ليگ سري A ايتاليا يا همان كالچو هميشه براي فوتبال‌دوستان دنيا و به خصوص كشورمان جذابيت‌هاي خاص خودش را داشته است. فصل پيش و پس از حضور كوتاه‌مدت سردار آزمون در باشگاه رم باز هم ‌نگاه‌ها در ايران‌ به ليگ فوتبال سرزمين چكمه بيشتر معطوف شد تا اين‌كه مهدي طارمي به اينتر پيوست و حالا سري‌آ مشتريان جديدتري هم در ايران دارد. خيلي‌ها اعتقاد دارند طارمي برعكس آزمون مي‌تواند در ليگ دشوار ايتاليا دوام بياورد. همين‌ موضوع هم سوژه‌اي شد تا با فابيانو سانتاكروسه بازيكن برزيلي كه با تغيير مليت سابقه پوشيدن پيراهن تيم ملي زير ۲۱‌ساله‌هاي ايتاليا را داشت و در ناپولي توپ مي‌زد، گفت‌وگو كنيم. البته فابيانو بيشتر به دليل حضور در خط دفاع ناپولي در بين سال‌هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ براي علاقه‌مندان به فوتبال شناخته مي‌شود.اين مدافع سابقه پوشيدن پيراهن تيم‌هاي برشا و پارما را نيز در كارنامه حرفه‌اي‌اش دارد. در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با اين بازيكن كه در اواخر دوران فوتبالش به سر مي‌برد را مي‌خوانيد.

نظرت درباره فصل جديد سري A چيست؟

خب‌ مسابقات قهرماني ايتاليا با شگفتي‌هاي زيادي آغاز شد، سطح بازي‌ها هر هفته در حال بالاتر رفتن است چرا كه بسياري از تيم‌هاي قدرتمند تغييرات زيادي كرده‌اند. به نظر من اين فصل قهرماني سري A با شگفتي‌هاي بسياري همراه خواهد بود.

 

مدعيان اين فصل كدام تيم‌ها هستند؟

به نظر مي‌رسد تيم‌هاي ناپولي، اينتر، يوونتوس باشند و البته آتالانتا با توجه به بازي‌هايي كه انجام دادند و بازيكناني كه در تركيب دارند. اين تيم‌ها از ابتداي مسابقات شانس بيشتري براي قهرماني دارند.

ناپولي تيم سابق خودت با كونته مي‌تواند‌ در اين فصل موفق باشد؟

ناپولي با كونته تيم بسيار قدرتمندي است. اما من فكر مي‌كنم زماني كه لوكاكو بهبود يابد، آنها حتي قوي‌تر از اين خواهند شد . صد‌در‌صد او بازيكني است كه اگر به فرم خوب برسد، مطمئنا مي‌تواند در رسيدن به اهداف عالي به تيم كمك كند.

مهدي طارمي ستاره ايراني به اينتر ميلان پيوست . فكر مي‌كني طلسم گل نزدن او در سريA به زودي شكسته مي‌شود؟

من بازي‌هاي طارمي را از وقتي در بندر (پورتو) بود دنبال مي‌كردم، او بازيكن بسيار قوي‌اي است. حتي اگر هنوز گل نزده باشد هم كارش را به‌خوبي انجام مي‌دهد. فكر مي‌كنم به زودي گل‌هاي او از راه خواهد رسيد!

فكر مي‌كني ستاره فوتبال ايران مي‌تواند در اينتر سال‌هاي زيادي بازي كند؟

طارمي مطمئنا مي‌تواند جاي خود را در تركيب پيدا كند زيرا او بازيكن ايده‌آلي است كه مربي اينتر او را دوست دارد.او در اينتر زندگي آساني نخواهد داشت! زيرا در حال حاضر تورام در خط حمله ترجيح داده مي‌شود اما اينتر بازي‌هاي زيادي بين ليگ قهرمانان و جام حذفي ايتاليا انجام خواهد داد بنابراين ا و مطمئنا شانس خود را خواهد داشت تا بتواند بازي‌هاي زيادي را با پيراهن اينتر تجربه كند.

كمي از خودت بگو؛ تو اين شانس را داشتي كه به تيم ملي ايتاليا دعوت شوي اما مصدوميت‌ها باعث شد از اوج فاصله بگيري؟

خب من خوش‌شانس نبودم چون در بهترين لحظه زندگي‌ام و در 23‌سالگي توسط ليپي به تيم ملي دعوت شدم كه مصدوميت بدي داشتم. با اين حال خاطرات زيباي زيادي دارم و لذت رقابت با افراد واقعا قوي را در فوتبال داشتم كه بارها به عنوان يك برنده بيرون آمدم. در دوران حرفه‌اي‌ام از بازي مقابل دل پيرو، توتي، ابراهيموويچ، آدريانو، رونالدو، فيگو، ويرا، كرسپو، روبينيو، پاتو، ترزگه، بالوتلي، دي ناتاله و... لذت برده‌ام. فكر مي‌كنم اين ليست واقعا طولاني است!

تو يك برزيلي هستي كه در فوتبال ايتاليا رشد كردی. به نظرت چرا فوتبال ملي اين دو كشور چند سالي است كه دچار افت شده؟

آنها احتمالا اشتباه كردند كه با اضافه كردن بازيكنان جوان يك راه را به روشي درست پيش نبردند‌ تا اينكه متوجه شدند كه در حال تغيير كامل هستند براي همين هم بسياري از بازيكنان مهم را نه تنها براي بازي، بلكه مهم‌تر از همه به دليل كاريزماي خود از دست دادند. اما من معتقدم كه آنها به زودي و باز هم به سطوح بالا باز خواهند گشت زيرا آنها دو ملتي هستند كه تاريخچه فوتبالي بسيار مهمي دارند.

از فوتبال ايتاليا و برزيل چه چيزي آموختي؟

خب من خودم را كاملا ايتاليايي- برزيلي مي‌دانم. از نظر فوتبالي به آكادمي ايتاليايي بسيار وابسته هستم، جايي كه توجه به فاز دفاعي اول از هرچيزي مطرح مي‌شود، اما در زندگي خارج از كشور ايتاليا من تيم‌هاي برزيلي زيادي دارم‌. به لحاظ اخلاقي و شخصيتي هم واقعا دوست دارم بخندم و شاد باشم مثل تمام برزيلي‌هاي ديگر اما اينجا در ايتاليا كمتر به آنچه داريم فكر مي‌كنيم و بيشتر به آنچه مي‌خواهيم فكر مي‌كنيم.

سوال آخر اينكه چه شناختي‌ از فوتبال ايران داري؟

متاسفانه من هرگز فوتبال ايران را دنبال نكرده‌ام، بنابراين دانش كمي دارم. قطعا شما همه ورزش‌هاي ايتاليا را نمي‌بينيد، با اين حال خيلي دوست دارم فوتبال ايتاليا استعدادهاي جوان ايراني را كشف كند و آنها را به فوتبال ايتاليا بياورد. در بين فوتباليست‌هاي ايراني‌ هم به غير از دو نفري كه در سال‌هاي اخير آمدند (آزمون و طارمي)، علي دايي را مي‌شناسم، اما براي آنهايي كه عاشق فوتبال هستند، ياد نكردن اسطوره‌هاي ديگرشان كمي سخت است!‌

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون