• ۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5863 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۳ مهر

اخبار

ريزش سقف كلاس  دو دانش‌آموز را مصدوم كرد

ريزش سقف يك كلاس در هنرستاني در اروميه، دو دانش‌آموز را مصدوم كرد. رييس اورژانس آذربايجان‌غربي گفت: «بلافاصله پس از اطلاع اورژانس از حادثه، نيروي‌هاي اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.» فرزين رضازاده در ادامه گفت: «مصدومان اين حادثه كه دو دانش‌آموزش، ۱۶ و ۱۷ ساله بودند به مراكز درماني منتقل شدند كه يكي از مصدومان به صورت سرپايي مداوا و مداواي دانش‌آموز ديگر نيز ادامه دارد كه حال اين دانش‌آموز پايدار گزارش شده است.»  به دنبال ريزش جزيي گچ سقفي يك كلاس در اروميه، اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان‌غربي گفت: «روز اول مهرماه در يكي از مدارس اروميه تنها ريزش جزيي گچ سقفي كلاس بوده و مشكل خاصي از اين بابت وجود نداشته است.»   در اين اطلاعيه آمده است به دنبال اين اتفاق و مصدوميت جزيي ۲ نفر از دانش‌آموزان، با حضور عوامل اورژانس اعلام شد كه هيچ مورد نگران‌كننده‌اي وجود ندارد، اما همكاران مدرسه براي اطمينان كامل از موضوع، دانش‌آموزان را به بيمارستان اعزام كردند. در حال حاضر هيچ‌ كدام از دانش‌آموزان داراي مشكل نيستند و در انتظار نتيجه عكسبرداري پزشكي هستند.


اخاذي ۴۰ ميلياردي با ارز ديجيتال

رييس مركز عمليات ويژه پليس آگاهي فراجا گفت: «كارآگاهان فرد كلاهبرداري را كه در زمينه ارزهاي ديجيتال از شهروندان ۴۰ميليارد تومان اخاذي كرده بود، شناسايي و دستگير كردند.» ضرغام آذين در تشريح اين خبر گفت: «در پي تجمع عده‌اي از شهروندان مقابل ساختمان يكي از ارگان‌هاي دولتي و درخواست احقاق حق آنان از فرد كلاهبردار به هويت معلوم با توجه به نارضايتي و حساسيت موضوع و از طرفي كثيرالشاكي بودن پرونده، شناسايي و دستگيري متهم متواري با جديت تمام در دستور كار كارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي قرار گرفت.» او گفت: «در تحقيقات پليسي مالباختگان عنوان داشتند كه متهم با سوءاستفاده از جايگاه شغلي خود و معرفي خود به عنوان صاحب تخصص در زمينه ارزهاي ديجيتال با واريز سودهاي اوليه به حساب سرمايه‌گذاران نسبت به جلب اعتماد دوستان و آشنايان ديگر اقدام كرده و در نهايت پس از اخاذي مبلغ چهل ميليارد تومان از مردم و بعد از گذشت دو سال با طرح و نقشه ورشكستگي متواري مي‌شود.» رييس مركز عمليات ويژه پليس آگاهي فراجا گفت: «در اين راستا ۵ تيم كارآگاهان خبره ضمن تعقيب و مراقبت چند روزه پس از خارج شدن متهم از منزل طي يك عمليات غافلگيرانه جلب، دستگير و به پليس آگاهي انتقال داده شد.» ضرغام آذين با بيان اينكه طبق تحقيقات ۱۸۰ نفر مالباخته در اين پرونده بودند، گفت: «در پايان با تكميل پرونده متهم به مرجع قضايي معرفي و با قرار قانوني مناسب روانه زندان شد.»


پشت پرده سرقت 10 هزار تن ماهي

راننده كاميون كه گمان مي‌كرد در يك تصادف، شركت بيمه سرش كلاه گذاشته، براي جبران اين خسارت نقشه عجيبي كشيد و 10هزار قوطي تن ماهي سرقت كرد. رسيدگي به اين پرونده از چندي قبل با شكايت يك راننده كاميون در شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران آغاز شد. شاكي به قاضي حميدرضا كياستي گفت: ‌«چند شب قبل درحالي كه بار كاميونم 2تن، تن ماهي بود، از طريق بزرگراه آزادگان راهي يكي از شهرستان‌ها بودم كه ناگهان 4جوان كه سوار 2موتورسيكلت بودند، جلويم پيچيدند. آنها مجبورم كردند توقف كنم و با تهديد چاقو دست و پايم را بستند و در حالي كه گوشي موبايلم را هم گرفته بودند، من را در ماشين زنداني كردند. حدود يكي، دو ساعت در اين وضعيت بودم تا اينكه توانستم خودم را نجات دهم. آن زمان بود كه فهميدم آنها بار كاميون را كه حدود 10هزار قوطي تن ماهي بود، سرقت كرده‌اند.» با ثبت اين شكايت به دستور بازپرس پرونده تحقيقات در اين باره آغاز شد. با گذشت چند ‌ماه از اين ماجرا، كارآگاهان پليس متوجه شدند گوشي موبايل راننده كاميون كه سرقت شده و تا آن زمان خاموش بود، روشن شده است. رديابي گوشي اما نشان مي‌داد كه برخلاف آنچه شاكي ادعا كرده گوشي در اختيار خودش است؛ در اين شرايط بود كه راننده كاميون دستگير شد. او در بازجويي‌ها به ساختگي بودن شكايتش اعتراف كرد و گفت: مدتي قبل به‌ خاطر تصادف از بيمه طلبكار شدم، اما شركت بيمه همه خسارتم را نداد. به همين دليل تصميم گرفتم انتقام بگيرم. او ادامه داد: بعد از اينكه بار تن ماهي زدم، چون مي‌دانستم بار بيمه است نقشه سرقت كشيدم. بار را در انباري در حاشيه شهر تخليه و ادعا كردم كه سارقان به من حمله كرده‌اند. بعد هم تن ماهي‌ها را فروختم، اما وقتي گوشي‌ام را روشن كردم، گرفتار شدم.»  براساس اين گزارش، هم‌اكنون متهم در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون