• ۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5868 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر

پيشكسوتان سرخابي از هفته دوم ليگ نخبگان مي‌گويند

محمد نوري: هواداران استقلال استراماچوني را مي‌خواهند!

بهزاد داداش‌زاده: براي كشورهاي همسايه استاديوم‌ مي‌سازيم‌ اما براي خودمان نه!

روزبه دلاور

وضعيت استقلال اصلا خوب نيست. اين تيم ‌بعد از شكست در دربي با كسب ۵ امتياز از ۵ بازي جزو تيم‌هاي پايين جدول است و هواداران اين تيم ‌هم در فضاي ‌مجازي خواهان قطع همكاري با جواد نكونام هستند. در چنين شرايط آبي‌پوشان پايتخت به دوحه رفته‌اند تا در هفته دوم ‌ليگ نخبگان آسيا مهمان السد قطر باشند. محمد نوري يكي از پيشكسوتان استقلال اعتقاد دارد اين تيم زيبا بازي نمي‌كند و در دربي بازي خوبي را از استقلالي‌ها شاهد نبوديم. وي تاكيد دارد كه در صورت اينكه تيمش با السد برنده هم شد هواداران نكونام را نمي‌خواهند و به جاي او بايد يك مربي بزرگ و باكارنامه خارجي جذب شود. در سمت ديگر پرسپوليس پس از كسب برد مهم در دربي پايتخت در هفته دوم ليگ نخبگان به مصاف پاختاكور ازبكستان مي‌رود‌. شاگردان گاريدو كه از برد در مقابل رقيب ديرينه انگيزه‌هاي زيادي براي ‌بازي‌هاي ليگ نخبگان دارند بايد در اين ديدار خانگي برنده شوند تا روند رو به جلوي خود را حفظ كنند. براي بررسي اين بازي سراغ بهزاد داداش‌زاده پيشكسوت سرخابي‌ها رفتيم. در ادامه چكيده اي از گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با محمد نوري و بهزاد داداش‌زاده را مي‌خوانيد.

 

نوري: نكونام بازي را ببرد هم هواداران او را نمي‌خواهند

چه شد كه استقلال دربي را باخت؟

استقلال بد بازي كرد. ضعيف‌ترين بازي استقلال در دربي‌ها بود. بچه‌ها تمام ‌توان‌شان را نگذاشتند. هواداران و من خيلي ناراحت هستيم چون بازي با پرسپوليس هميشه حيثيتي است. ما وسط زمين را به‌ حريف داديم و آنها هم‌ نقاط قوت ما را بسته بودند.

اختلافات بين مديريت و كادر فني هم در نتايج ضعيف استقلال نقش داشته است؟

به هر حال حاشيه‌ها مي‌تواند نقش داشته باشد. اعتقاد دارم وقتي تيم آن تمركز را نداشته باشد طبيعتا بر نتيجه تاثير مي‌گذارد. اما در زمان ما هم اختلافات بوده منتها ما با سر و جان‌مان بازي مي‌كرديم و براي پيراهن‌ آنقدر عِرق داشتيم كه افت داشت بخواهيم شكست بخوريم. ما خوب بازي نكرديم؛ نكونام بايد دقيقه ۶۰ تعويض مي‌كرد نه دقيقه ۹۰ كه تاثيري نداشت. زبير نيك‌نفس جای رضاوند بازي مي‌كرد تاثيرگذاري بيشتري داشت. در تعويض‌ها و ارنج‌ها خوب كار نكرديم.

درباره آن صحنه كه كادر فني استقلال به گلر اين تيم مي‌گويد وقت‌كشي كند، صحبتي داريد؟

من تاسف مي‌خورم؛ من صداي آن كليپ را نديدم اما اگر چنين چيزي واقعيت داشته باشد متاسف مي‌شوم. ما يك گل عقب بوديم اصلا براي من قابل هضم نيست. صحنه بسيار بدي است. ما بايد حداقل مساوي مي‌كرديم.

نظرتان را درباره بازي با السد بگوييد.

به جرات مي‌توانم بگويم استقلال بيرون از خانه هم بهتر بازي مي‌كند و هم بهتر نتيجه مي‌گيرد. البته با توجه به شكست در دربي ان‌شاءالله بچه‌ها را از نظر روحي آماده كنند. السد تيمي نيست كه نتوانيم ببريم. تقريبا هم‌سطح با الغرافه است. بردن اين بازي خيلي مهم است. بعد يك نكته ديگري را بگويم؟

بله...

حالا آقاي نكونام كه هست. من صحبت هواداران را مي‌گويم كه دنبال مربي بنجل نروند بلكه يك خارجي درجه يك بياورند. مثل استراماچوني كه هواداران دوست دارند برگردد. اين اسم‌هاي داخلي را اصلا مطرح هم نكنند چون نيمكت ما رزومه‌دار است و اين همه هوادار دارد‌. ان‌شاءالله السد را بزنيم بعد ببينيم چه تصميمي مي‌گيرند.

استقلال اگر السد را هم ببرد به نظر شما نيازی هست كه سرمربي را كنار بگذارند؟

در حيطه وظايف من نيست اما هوادار ناراحت است و صاحبان اصلي هواداران هستند. براي من هيچ چيزي بالاتر و مهم‌تر از سربلندي استقلال نيست و شخص برايم اهميتي ندارد‌‌‌. همه مي‌آيند و مي‌روند اين استقلال است كه‌ مهم است. هوادار مگر چه مي‌خواهد؟ يك فوتبال زيبا و رو به جلو حتي اگر ببازد! ما زيبا بازي نمي‌كنيم و ان‌شاءالله روزي ما كنار هوادار بنشينيم و فوتبال خوب ببينيم و لذت ببريم.

 

داداش‌زاده: بازي در زمين بد مي‌تواند حربه‌اي براي تيم‌هاي ايراني برابر تيم‌هاي آسيايي باشد!

ارزيابي شما از وضعيت اين روزهاي پرسپوليس چيست؟

با اين همه مشكلاتي كه در فوتبال افتاده و فراز و نشيب‌هاي زيادي كه داشته‌ايم اما خدا را شكر پرسپوليس مشكلات و نا‌به‌ساماني تيم‌هاي ديگر را ندارد و روي همين اصل هم توانست رقيب ديرينه‌اش را شكست بدهد و يك روحيه خيلي خوب داشته باشد. خواسته طرفداران هم همين است. پيش‌بيني مي‌كرديم كه بايد به مربي جديد و بازيكنان فرصت داده شود كه اين كار را كرديم و كم‌كم وضعيت بهتر هم خواهد شد. شرايط امروز پرسپوليس طوري است كه مردم از اين تيم توقع دارند كه در آسيا هم بتواند نتايج خوبي كسب كند. به‌رغم اينكه 40 - 30 درصد بازيكنان پرسپوليس تغيير كردند و شروع فصل خوب نبود اما رفته رفته به انسجام تيمي رسيدند و بزرگ‌ترين حسن پرسپوليس اين بود كه وارد حاشيه نشد و پيشكسوت و هواداران حمايت كردند و بازيكنان هم همت به خرج دادند و حالا به صدر جدول هم نزديك هستند. گاريدو و سه، چهار بازيكني كه اضافه شدند، مي‌دانند پرسپوليس هميشه صدر و هميشه قهرمان بوده پس واقف هستند كه در آسيا هم خوش بدرخشند.

فكر مي‌كنيد پرسپوليس توانايي لازم براي شكست پاختاكور را دارد؟

بله؛ در عربستان هم ديديم كه چقدر تيم خوش درخشيد و به نظرم ما به الاهلي نباختيم بلكه به امكانات و زيرساخت‌ها و پول هنگفت آنها باختيم وگرنه اگر ما چنين شرايطي داشتيم، محال بود ما را ببرند. حالا با پاختاكور بازي داريم كه تيم خوبي است و هميشه موي دماغ ما بوده. اما مي‌توانيم بازهم پيروز باشيم و در هفته دوم استارت براي پيروزي در اين بازي‌ها را بزنيم. قطعا ديگر تيم‌هاي اين گروه با هم بازي مي‌كنند و شكست خواهند داشت اما ما بايد اولين بازي آسيايي را ببريم تا در يك روند خوب قرار بگيريم.

عملكرد مهاجم خارجي جديد پرسپوليس که در چند بازي براي دقايقی به ميدان آمده را چطور ديديد؟

تمام بازيكنان و مربيان خارجي كه به پرسپوليس مي‌آيند بايد به آنها زمان داد و نبايد عجول باشيم. همان دقايقي كه آمد زهردار بود. يك‌سري بازيكنان 90 دقيقه‌اي هستند و يك‌سري تعويضي. بايد ديد روند كار آنها به چه شكل است‌. الان هر چه بگوييم گمانه‌زني است، مثلا گاريدو. او هم زماني كه آمد، همه انتقاد كردند كه در آفريقا نتايج خوبي نگرفته است اما همان زمان گفتم آيا آن تيمي كه گاريدو قبلا مربي‌اش بوده چنين طرفداران و بازيكنان و مديريت و بودجه‌اي را داشت؟ الان هم بايد به اين بازيكن فرصت داد و ادامه کارش را ببينيم. الان هر چه بگوييم گمانه‌زني است.

گاريدو‌ خودش را تثبیت كرده؟

هنوز هم‌ نه! اما تعويض‌ها و آناليزهاي او براي من خيلي جالب بود و قابل ستايش است. بايد ديد در هفته‌هاي آينده چه كار مي‌كند.

با توجه به سبك بازي پرسپوليس بازي در ورزشگاه شهر قدس مشكل نمي‌شود؟

زمين بازي معضلي است كه ساليان سال با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيم. خودم بارها در اين زمين‌ها بازي كردم. الان زيرساخت ما همين است! به نظرم استقلال جلوي تيم قطري خوب بازي كرد اما علت پيروزي آنها همين زمين خراب بود! الان پرسپوليس هم مي‌تواند از اين حربه استفاده كند مثل پاسي كه رامين رضاييان داد مدافع حريف سوتي داد. شايد در بازي با پاختاكور هم زمين بتواند به پرسپوليس كمك كند.

پرسپوليس مي‌تواند از اين گروه صعود كند؟

كار خيلي سختي است. روي كاغذ بخواهيم ‌حساب كنيم تيم‌هاي ايراني شانس زيادي ندارند و بايد به اندازه بضاعت‌مان توقع داشته باشيم‌. مي‌توانند موفق باشند اما اگر نشدند هم خسته نباشيد مي‌گوييم. فقط ليگ و جام‌ حذفي را از دست ندهند.

قبول داريد‌ ازبكستان در فوتبال پيشرفت زيادي داشته است؟

همه پيشرفت كرده‌اند. الان تاجيكستان و افغانستان هم پيشرفت كردند اما ما پسرفت كرديم. جالب است ما براي كشورهاي دور و اطراف ايران ورزشگاه ‌و همه‌ چيز مي‌سازيم ‌آن وقت خودمان از داشتن ورزشگاه محروم هستيم. خب اين ديدگاه اشتباه است ديگر.

صحبت پاياني؟

از هواداران قدرداني مي‌كنيم كه در هفته‌هاي آغازين صبوري كردند و آستانه ‌تحمل‌شان بالا بود و اين صبوري‌ها باعث ‌تداوم پيروزي مي‌شود. بايد به دور از حاشيه فقط از تيم‌ حمايت كنند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون