• ۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5868 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۹ مهر

از رد صلاحيت تا عقبگرد فوتسال و فوتبال خراسان رضوي

احسان اصولي؛ مورد عجيب فوتبال ايران

تيم ملي فوتسال ايران با شكست در مرحله يك‌هشتم نهايي جام جهاني وداعي زودهنگام با اين رقابت‌ها داشت. در كنار مهدي تاج رييس فدراسيون، اين احسان اصولي رييس كميته فوتسال است كه بايد پاسخگوي اين نتيجه و حواشي رخ داده در جام جهاني باشد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، احسان اصولي از آن موارد عجيب مديريت در فوتبال ايران است. فردي كه به قول حميداوي مالك پيشين شهر خودرو مشهد حتي نمي‌داند آفسايد چيست اما بخش عمده‌اي از فوتبال و فوتسال ايران و خراسان رضوي را در مشت خود گرفته است. 
عجيب‌ترين نكته در مورد اصولي اين است كه دوران حضور او در سمت رييس هيات فوتبال خراسان رضوي نزديك به يك سال و نيم پيش به اتمام رسيده اما فدراسيون فوتبال نسبت به برگزاري انتخابات اين هيات فوتبال اقدام نمي‌كند. دليل اين كار رد صلاحيت شدن اصولي براي انتخابات هيات فوتبال استان است! طبق شنيده‌ها فدراسيون انتخابات هيات فوتبال را به تاخير انداخته تا يا تاييد صلاحيت اصولي را بگيرد يا بتواند فرد نزديك به او را به رياست هيات برساند. روز گذشته عليرضا تاج‌فيروز رييس اداره كل تربيت‌بدني استان خراسان رضوي در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد در اين رابطه گفت: «اين موضوع يكي از گله‌مندي‌هاي جدي مسوولان استان و ورزش‌دوستان و ورزشكاران و خصوصا فوتبالي‌ها مخصوصا پيشكسوتان و مربيان ورزشي است. از ارديبهشت سال ۱۴۰۲ هيات فوتبال خراسان رضوي توسط فدراسيون فوتبال بلاتكليف نگه داشته شده است. يك مقداري داخل استان در بحث تاييد دستگاه نظارتي آن هم به خاطر حفظ حرمت دوستاني كه در اين ورزش زحمت كشيده‌اند، گفتند شايد با مذاكره حل شود اما نشد. ما خواستيم آبروداري كنيم اما نشد. حالا فدراسيون هيات فوتبال استان را معطل نگه داشته و به نظر دنبال اهداف ديگري به غير از فوتبال استان است. يعني اصلا براي‌شان مهم ‌نيست كه چه آسيبي به فوتبال استان مي‌خورد بابت اين بلاتكليفي.» 
فوتبال مشهد از سال 1398 كه اصولي رياست هيات آن را برعهده گرفت يك سقوط آزاد وحشتناك را تجربه كرده است. استاني كه زماني نماينده آسيايي در ليگ برتر ايران داشت امروز در سطح اول و دوم فوتبال كشور هيچ نماينده‌اي ندارد! اصولي به اعتقاد كارشناسان فوتبال استان خراسان رضوي فوتبال مشهد را چندين سال به عقب برده است. درست مثل همان كاري كه با فوتسال انجام داد. 
تيم ملي فوتسال ايران در جام جهاني 2012 با حذف در بين 16 تيم به كارش پايان داد اما در جام‌هاي جهاني 2016 و 2021 به ترتيب بين چهار تيم و هشت تيم پاياني مسابقات قرار گرفته بود. با نشستن اصولي روي صندلي كميته فوتسال اما فوتسال كشور 12 سال به عقب برگردانده شد. 
اصولي كه علاوه بر رياست كميته فوتسال عضو هيات‌رييسه فدراسيون است و به گفته تاج وظيفه سخنگويي هيات‌رييسه را نيز برعهده دارد و پيش از اين رييس كميته بازاريابي فدراسيون نيز بود و حالا رييس سازمان ليگ فوتسال هم هست(!) متهم شماره يك فاجعه بازي ايران و لبنان در مشهد نيز به حساب مي‌آيد. چندي پيش تاج‌فيروز در اين رابطه به اعتمادآنلاين گفته بود: «مسببين افتضاح بازي ايران و لبنان شناسايي شدند. ولي برخوردي با اينها نشد. متولي برگزاري مسابقه هيات فوتبال استان و فدراسيون فوتبال بود.» طبق برخي اخبار غيررسمي يكي از دلايل اصلي رد صلاحيت اصولي همين بازي ايران و لبنان در مشهد بوده است.
سوال اينجاست كه احسان اصولي با اين كارنامه درخشان و پربار چطور هنوز جزوي از بدنه اصلي تصميم‌گيري در فوتبال و فوتسال كشور و همين‌طور استان پهناور خراسان رضوي است؟ چرا مهدي تاج حاضر است به هر قيمتي شده ولو به قيمت زير پا گذاشتن قانون و بلاتكليف نگه داشتن يك سال و نيم فوتبال خراسان رضوي اصولي را در سمت رييس هيات فوتبال نگه دارد؟ اصولي قرار است براي تاج چه كار كند؟ چرا فردي كه توسط نهادهاي نظارتي براي تصدي مسووليت فوتبال يك استان رد صلاحيت شده مي‌تواند براي فوتبال و فوتسال كشور تصميم بگيرد؟ 
اصولي در سال 1401 و در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال كه براي تعيين تكليف شهاب‌الدين عزيزي خادم برگزار شده بود و البته به جمع‌بندي نرسيد توسط اعضاي مجمع استيضاح شد و با 48 راي موافق بركناري، 38 راي مخالف بركناري و سه راي باطله در سمت خود ابقا شد. اگر تنها يكي، دو راي از آراي باطله به ضرر اصولي مي‌بود او در همان جلسه از سمت خود عزل شده بود. ولي اين اتفاق نيفتاد تا فردي كه هم اكثريت اعضاي مجمع خواهان بركناري او هستند، هم نهادهاي نظارتي صلاحيت او را تاييد نمي‌كنند و هم عموم علاقه‌مندان به فوتبال در خراسان رضوي از دستش شاكي هستند با حمايت عجيب و سوال برانگيز مهدي تاج پست بگيرد و دسته گل پشت دسته گل به آب بدهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون