• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5870 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر

امكان اعتراض براي داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد 
با سلام و احترام؛ 
 در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه با عنوان «اسم رمز؛ كد19» به تاريخ 07/07/1403پاسخ دبيرخانه هيات مركزي گزينش وزارت آموزش و پرورش به استحضار مي‌رساند: 
جذب نيرو در آموزش و پرورش بر اساس آيين‌نامه ابلاغي و نظر مراجع تخصصي از جمله سازمان اداري و استخدامي كشور در 3 مرحله انجام مي‌شود . 
الف) آزمون كتبي؛ ب) ارزيابي تكميلي؛ ج)بررسي صلاحيت‌هاي عمومي در گزينش 
در ارزيابي تكميلي گروهي متشكل از ارزيابان تخصصي و اختصاصي اقدام به بررسي توانايي و صلاحيت متقاضي اشتغال در آموزش و پرورش بر اساس قواعد موجود مي‌كنند. همزمان اين افراد جهت سير مراحل صلاحيت‌هاي عمومي به هسته‌هاي گزينش معرفي مي‌شوند. امر بررسي صلاحيت‌هاي عمومي داوطلبان استخدام و اشتغال در وزارت آموزش و پرورش بر اساس ضوابط و مقررات موضوعه، به ويژه قانون و آيين‌نامه اجرايي مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي صورت مي‌گيرد به موجب ماده 2 قانون مزبور، علاوه بر اعمال ضوابط عمومي در خصوص داوطلبان ضوابط انتخاب اصلح (ملاك‌هاي تقدم) از قبيل فعاليت در نهادهاي انقلاب، شركت در جمعه و جماعات و ايثارگري و ... در مورد آنان اعمال مي‌شود با اين توضيح كه برابر دستورالعمل اجرايي مربوطه كسب رتبه‌هاي مربوطه كسب رتبه‌هاي علمي، هنري، ورزشي، فرهنگي، حضور در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه و... نيز از ملاك‌هاي ياد شده مي‌باشد . بديهي است افرادي كه در مراحل گزينش واجد شرايط عمومي يا انتخاب اصلح تشخيص داده نشوند در صورت اعتراض مي‌توانند تقاضاي كتبي خود را حداكثر تا 2 ماه در هر مرحله پس از دريافت حكم به مرجع تجديدنظر‌كننده (اول، دوم) تحويل دهند كه مرحله اول تجديدنظر توسط هسته گزينش مبداء (با حضور اعضاي جديد) و مرحله دوم توسط هيات مركزي گزينش متشكل از سه عضو (نماينده وزير محترم آموزش و پرورش، نماينده سازمان اداري و استخدامي كشورو نماينده هيات عالي) گزينش صورت مي‌گيرد. شايان ذكر است هيات عالي گزينش كشور (مستقر در نهاد محترم رياست‌جمهوري) نيز نسبت به هر مورد از احكام صادره و هرگونه تخلف اعم از مسامحه‌كاري، تندروي، اعمال تبعيض و انجام امور خلاف شرع رسيدگي نموده و پس از اصلاح و ابطال آراء هيات صادركننده رأي را ملزم به اجراي رأي جديد، برخورد با متخلف و... اقدام مي‌نمايد. اعلام كد 19 كاملاً قراردادي بوده و جهت رعايت اختصار و ارجاع به توضيحات ذيل كارنامه مورد استفاده قرار گرفته بر اساس بندهاي قيد شده در ذيل كارنامه‌ها مي‌باشد و تحت هيچ عنوان نشانه كددار شدن داوطلبان نيست و مجدداً تأكيد مي‌گردد با عنايت به قوانين موجود افرادي كه مشمول اين بندها شده‌اند، قابليت اعتراض و رسيدگي تا 3 مرحله (هسته‌هاي گزينش- هيات مركزي گزينش - ديوان عدالت اداري) دارند و تا مرحله پاياني رديف استخدامي تعلق گرفته حفظ مي‌شود.  گزينشگران نظام سعي و تلاش خود را خواهند نمود تا حقي از داوطلبان ضايع نشود و با عنايت به رقابت بسيار نزديك و اهميت نظام تعليم و تربيت و انتظار مردم از آموزش و پرورش انتخاب درست و صحيح داشته باشد و در اين بين با عنايت به قانون گزينش تمامي جوانب بررسي مي‌شود تا حقي از داوطلبان ضايع نگردد. بنابراين خواهشمند است ترتيبي اتخاذ شود كه داوطلبان معزز حسب مورد جهت پيگيري موضوع در مهلت مقرر مبادرت نمايند. انشاءا... با تدابير اتخاذ شده ضمن تسريع در روند رسيدگي، شاهد پاسخگويي و احقاق حقوق آنان باشيم. خواهشمند است دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابيه اين مركز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون